Combi's Richa

Sigma

MF veteraan
4 feb 2002
19.474
73
Antwerpen
Heeft er iemand van jullie een pak van Richa??

indien ja, mischien ff wat sharen over de kwaliteit en comfort enzo

:} :}
 
Nee, maar ik heb er vaak mensen mee zien lopen en ik moet zeggen dat het vaak mooi zit en er goed uitziet.

Daar heb je weer niks aan hè?
 
Was eigenlijk van plan om net een Dainese pak te kopen maar kan nu voor een prikje een als nieuw richa pak kopen voor 500 eurootjes
De dainese zou op 1300 komen ;(
 
Heb wel een textielenjas van Richa. Niets mis mee. Geen geklapper in de wind. In ieder geval niet zo erg dat ik het irritant vind. Zelfs niet bij 200+. :)
 
Ik heb een Millennium-vest van Richa (textiel) en een leren broek (basisversie, heet blijkbaar stretch boot trousers). Ben heel tevreden van beiden.

De vest laat nauwelijks of geen wind door en hij zit vol leren protectoren (elleboog, schouders, rug). Enig vervelend punt dat ik tot nu toe heb opgemerkt, is dat aan de uiteinden van de mouwen geen ritsen zitten, maar drukknoppen en dat het verdomd vervelend is om daarmee winterhandschoenen aan te doen als je al niet aan hebt voor je je arm erdoor steekt.

Ook de broek vind ik heel goed, met een dunne voering binnenin, zodat je met je billen niet tegen het toch wat koudere leder zit en zit ook vrij ruim (maar dat ligt misschien eerder aan m'n smalle benen). Richa zou ook een waterdichte lederen broek hebben, maar die liet ik toch maar liggen.

Persoonlijk vind ik het dus een goed merk. Ken je hun website ( http://www.richa.be ) ?
 
Laatst bewerkt:
Hoezo niet meer? Ook al failliet net als MQP?

Hoe het precies zit weet ik niet, maar ik zocht
dus ook eerst een Richa, eerst hun homepage
maar eens bezocht en een mail gestuurd en
adressen van dealers gevraagd.
Kreeg als antwoord te horen dat ze gestopt waren
met leveren aan nederland. Wel nog een lijstje
gekregen met dealers die misschien nog wat
hadden liggen, maar das ook al weer een jaar geleden..
 
Laatst bewerkt:
ben deze morgen eens gaan kijken, kwaliteit ziet er echt niet zo super uit, harde plastic beschermstukken :r en nogal plasticerig aanvoelend leder.
Ga volgende week toch maar mijn dainese bestellen (krijg hem toch cadeau voor mijn verjaardag van mijn vrouw) :9

wacht ff, gezamelijke rekening= eigenlijk zelf betalen :(
 
Was eigenlijk van plan om net een Dainese pak te kopen maar kan nu voor een prikje een als nieuw richa pak kopen voor 500 eurootjes
De dainese zou op 1300 komen ;(

Bij Arie Molenaar hadden ze een aanbieding op Dainese pakken van vorig jaar. Ben ik ook al wezen kijken. Hingen wel een paar mooie pakkies tussen (helaas niet meer in mijn maat) ;(
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf een lederen Richa Combi.
Leder voelt als leder aan en ik zie nergens "plastieken" beschermstukken zitten.
Hangt van het model af denk ik. Maar ik ben er wel erg tevreden over en het voordeel van Richa tov Dainese is wel:
- prijs (je betaalt niet voor de naam).
- als er iets moet aan veranderd worden of hij raakt beschadigd, dan moet je geen maanden wachten tot hij terug is van Italie.
- persoonlijk vind ik Dainese iets te opvallend.
 
Maar er zit ook wel verschil in de soepelheid en dikte van het leer. Die Spyke pakken voelen ook errug goed aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan