Comfort zadel suzuki sv650

kawagoose

Rookie
8 jun 2020
7
1
Hallo allemaal,

Ik heb sinds vorige week een suzuki sv650 uit 2006 gekocht alleen krijg ik na twee uur rijden best wel kontpijn en vroeg ik mij dus af of iemand hier een goedkope oplossing heeft. Ik vind die confort zadels namelijk best duur en ik hou wel van de strakke hoeken van het orginele zadel.
 
Doorbijten of je zadel laten vermaken met een andere vulling, maar dat laatste is ook niet altijd goedkoop.
 
Hallo allemaal,

Ik heb sinds vorige week een suzuki sv650 uit 2006 gekocht alleen krijg ik na twee uur rijden best wel kontpijn en vroeg ik mij dus af of iemand hier een goedkope oplossing heeft. Ik vind die confort zadels namelijk best duur en ik hou wel van de strakke hoeken van het orginele zadel.
Tja dat heb ik ook ,misschien dan tijd voor een pauze,zelf met een comfort zadel zal je niet veel verder komen.
Maar als je toch iets wil proberen er zijn een soort kussens te koop die je op het originele zadel kan vastmaken.
Zoiets dus,in hoeverre dat werkt weet ik niet.
 
Tja dat heb ik ook ,misschien dan tijd voor een pauze,zelf met een comfort zadel zal je niet veel verder komen.
Maar als je toch iets wil proberen er zijn een soort kussens te koop die je op het originele zadel kan vastmaken.
Zoiets dus,in hoeverre dat werkt weet ik niet.

Ja, van wild ass oa. Heb zo eentje wel eens geprobeerd. Dat is echt waardeloos. Dat ding beweegt een beetje vertraagd ten op zicht van je zadel - dus is het net alsof je op een waterbed aan het motorrijden ben.
 
Als je het 2 uur achter elkaar uithoudt is al knap vind ik. Hangt er natuurlijk ook vanaf wat je gewend bent.. beetje zitvlees opbouwen en anders gewoon ff 10 minuten pauze en weer verder.
 
Bedankt voor alle reacties. Ik ga eerste wel proberen meer pauze te houden op een dag. Ik ben hier zelf best slecht in omdat ik altijd vraag wat ik sta te doen als ik in mijn eentje een rondje rijen dan maar weer veder ga rijden hahaha
 
Bedankt voor alle reacties. Ik ga eerste wel proberen meer pauze te houden op een dag. Ik ben hier zelf best slecht in omdat ik altijd vraag wat ik sta te doen als ik in mijn eentje een rondje rijen dan maar weer veder ga rijden hahaha
Genieten van het zonnetje, kijken waar andere mensen mee bezig zijn, broodje eten.

Even niks is zelf mijn favoriet. Wegdromen is heerlijk!
 
Zelf had ik ontzettend last van het zadel op mijn TR650. Doordat dit type niet lang geproduceerd is zijn er vrijwel geen aftermarket opties behalve Seat Concepts, die dan de vulling en hoes naar je toe sturen die je dan zelf op je zadel mag maken. Rete duur en daar kwamen nog verzendkosten en invoeren in Nederland bij.

Toen ben ik naar de stoffeerder om de hoek gegaan (doet vaak werk voor custom motorfietsen) en die heeft me mijn eigen zadel heerlijk aangepast. Van pijn na drie kwartier nu probleemloos 2-3 uur of langer. Later heeft hij nog een aanpassing gedaan omdat het nieuwe zadel niet goed afsloot aan de kuip.

Het leuke is dat zo iemand ook een beetje design aan je zadel kan toevoegen. Zo is mijn zadel is wat dikker geworden, maar om dit te compenseren heeft hij de stiknaden op specifieke plaatsen gelegd om de lijnen van de motor wel netjes te houden. Ik was voor €250,- klaar :Y.

Gewoon eens langsgaan bij een stoffeerder in de buurt en kijken wat de opties zijn :)
 
Laatst bewerkt:
Schapenvachtje (bv van Ikea)
Zo heb ik ooit een retourtje Noordkaap vrij goed kunnen volhouden.
Een wielrenbroek onder het motorpak wil ook wel helpen.

D9106AC6-F947-4EAA-9917-FE6FB76F857F.jpeg
 
Hoi,

3 jaar geleden kocht ik een nieuwe v-strom.
Omdat ik op mijntripjes al gauw de nijging heb om 3 a 4 uur achtereen door te rijden, kreeg ik ook last van doorzitten. Zeker vergeleken met mijn vorige Caponord.

Op YouTube kanaal van Motorcycle Adventures zag een zadelnetje van Sit&Fly.
Het is een netje in universele maat (meer afhankelijk van je zadeltype). Je creëert hiermee een soort luchtkussentje.

Voor die paar tientjes kon ik mij geen buil vallen en het werkt dus echt. Zeker op zomerdagen.

Online besteld en een week later geleverd. Ff wurremen om het zadel (best strak), maar het zit en blijft zitten na meer dan een jaar. Motordealer vond het ook het ei va Columbus.

Misschien dat je het op bijgaande foto een beetje kunt zien.

Reclame maken mag waarschijnlijk niet, maar ik ben hiermee goed geholpen:
 

Bijlagen

  • 88F693C4-7162-4667-A620-7BB762E2B29B.jpeg
    88F693C4-7162-4667-A620-7BB762E2B29B.jpeg
    86,3 KB · Weergaven: 23
Terug
Bovenaan Onderaan