commandant 4 slecht voor lak?

BANDaddIcT

Die hard MF'er
31 jul 2003
535
0
België
Na m'n schuivertje van afgelopen zondag heb ik een paar krassen in de lak van m'n achterste kuipdeel. Nu had ik gedacht van die krasjes eerst te lijf te gaan met commandant vier (ik had op de website gelezen dat dit geschikt is voor het wegwerken van krassen) om er daarna een zelf ontwerpen sticker over te plakken. Gisteren stond ik echter in de winkel met een blik commandant 4 in m'n handen en zag ik erop staan dat deze niet geschikt is voor nieuwe lak of lak in goede staat. Nu wil het toeval dat de rest van mijn lak echt wel nog mooi blinkend is op die paar krasjes na. Mag ik dan die commandant 4 echt niet gebruiken? En waarom zou dat slecht zijn? Welk product raden jullie me dan aan. Ik heb een tube motip scratch remover gkocht maar dat werkt echt voor geen meter |(

Zie hier de krassen:

100776


Zo zou ik het eindresultaat willen hebben. Wat vinden jullie ervan?

100732
 
Je zal de krassen er misschien wat mee weg kunnen poetsen maar de rest van je lak zal er wat dof van worden.
Heb je niet meteen even de gebruiksaanwijzing van de bus Commandant 5 gelezen die er naast stond :?
 
Je zal de krassen er misschien wat mee weg kunnen poetsen maar de rest van je lak zal er wat dof van worden.
Heb je niet meteen even de gebruiksaanwijzing van de bus Commandant 5 gelezen die er naast stond :?

Jawel maar daar stond dan weer niet op dat het gsschikt was om kleine krassen weg te werken B| Anders ga ik straks wel een busje Sonax Scoren daar heb ik altijd al goede resultaten mee gehad. Maar ik hooor hier altijd veel lof over commandant dus dat wil ik toch ook graag is proberen.
 
volgens mij mag je commandant 4 wel voor metallic gebruiken, maar alleen als de lak er echt slecht aan toe is. Ik zou zelf een wat lichter polijstend middel gebruiken, desnoods een beetje langer poetsen. Maar als de krasjes echt door de kleur heen zijn, dus niet alleen door de lak, maar ook door de kleur, kun je poetsen wat je wilt, maar ze gaan niet weg hoor. Met polish.. en dat soort dingen haal je alleen de krasjes weg die in de blanke lak zitten. Of kleur lak (zonder blanke lak), maar das vaak zo dun dat je er snel doorheen gaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan