Commentaar op gesloten topic over problemen met FZ-1.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Super Blackbird

MF veteraan
21 jun 2004
29.861
14.556
Purmerend
Aangezien ik en mijn bedrijf meerdere keren om een reactie ben gevraagd en het desbetreffende topic gesloten is (op verzoek van de topic-starter) wil ik toch een korte reactie geven.
Het gaat om dit topic: Koop deze FZ-1 niet

In het kort mijn kant van dit verhaal.
Een klant heeft deze motorfiets gekocht bij desbetreffende motorzaak. Hij is niet helemaal tevreden hoe de motorfiets loopt/rijdt, en wil graag dat wij de motor een grote beurt geven, en hem even inspecteren.
Over het algemeen ziet de motor er goed uit, maar de kleur van de koelvloeistof was niet zoals het hoort, zeker niet als deze (zoals wij begrepen hadden) net 1 ruime maand geleden ververst was. Hij liep ook rommelig.
Toen de monteur de klepspeling controleerde waren er 2 kleppen buiten de specificaties, waarvan er 1 ruim het dubbele aan speling had van de maximale waarde.Twee keer nastellen gaf nog steeds geen waarde binnen de toleranties. Conclusie: klepschade of klepsteelschade (krom). De andere klep was slechts iets buiten de tolerantie en simpel aan te passen.

Aangezien de motor net was aangekocht was het advies naar de klant om hier niet verder mee te gaan, en het probleem op te laten lossen door de verkopende handelaar. Of deze de motor terug wilde nemen of repareren moesten de klant en de verkoper zelf maar uit komen, dat is niet aan ons om te beslissen of adviseren.
Klant heeft contact met de verkoper gezocht en de motor daar heengebracht op de aanhanger.
Uiteindelijk is er besloten de motorfiets terug te nemen.
Klant voelde zich wel benadeeld, en heeft hier en op Facebook een en ander geschreven over deze casus, en over de behandeling door de verkopende partij. Hij heeft mij laten weten dat hij dit gedaan heeft, en ook een linkje gestuurd naar die postings.
Ik heb deze door tijdgebrek niet gezien in de originele versie, alleen de naderhand gewijzigde versie.
Tot op dit punt komen de verhalen overeen.

Nu wordt ik vanmorgen gebeld door iemand die dit verhaal gelezen had, en wilde weten hoe het nu zat. Mijn kant van het verhaal verteld zoals ik dat ervaren had, ofwel alleen datgene wat ik zelf gezien heb, wat de monteur gezien heeft, en wat mij door de klant verteld is.
Na enige tijd vertelde de beller dat hij zelf de verkopende partij is, en niet zomaar iemand die dit verhaal gelezen had. Hij heeft mij toen zijn kant van het verhaal verteld, en dat is heel anders dan dat van de klant. Ik kan niet nagaan welk verhaal correct is, en welk verhaal niet correct is, ik was er immers niet zelf bij.
Maar de verhalen liggen wel zover uit elkaar dat het niet alleen maar een misverstand of spraakverwarring is geweest. Ook hiervan weet ik niet wat wel en niet waar is.

De reden dat ik deze posting doe is dat ik mijn reactie niet kan doen op het eerdere topic, dat staat op slot. En ik heb begrepen dat mijn naam (zowel mijn eigen naam als ook mijn bedrijfsnaam als ook mijn nickname alhier) meerdere malen genoemd zijn, al dan niet in positieve en/of negatieve zin. Vandaar dat ik mijn deel van het verhaal wilde toelichten.
Het is dus niet bedoeld om een collega aan te vallen of een klant af te vallen. Ik ben bereid onze bevindingen te delen met de verkoper, net als ik het telefoongesprek wil delen met de klant. Wij hebben hierin niets te verbergen.

Ik verzoek jullie om niet (onnodig) te reageren, het eerdere topic is niet voor niets op slot gezet. Het is in niemands belang om de gespannen verhouding die ontstaan is tussen koper en verkoper verder op scherp te zetten. Voor beiden is het beter dat ze onderling tot overeenstemming kunnen komen.....
 
Antwoord van mijn melding aan deze verkopende partij:

Beste Raymond,

Hartelijk dank voor je mail!

Dit is verschrikkelijk en staat totaal niet in lijn met ons bedrijf en de afspraak met de klant. (wij worden onterecht zwart gemaakt nu)

De klant liep met wederzijdse tevredenheid de deur uit en we hebben het op verzoek van de klant naar zijn wens opgelost, daardoor doet dit wel extra pijn!

Wij nemen vandaag contact op met de klant, we hebben geen zin in modder gooien op het internet, daar zijn enkel verliezers.

Zoals wij het nu lezen ligt de frustratie bij de klant dat de inkoopprijs (natuurlijk) niet gelijk is aan de verkoopprijs. Niet te min uit voorzorg en verdere discussie te voorkomen hebben wij de advertentie verwijderd.

Nogmaals bedankt voor uw melding aan ons, dit wordt enorm gewaardeerd, bent u ooit in de buurt rij gerust langs de koffie staat klaar.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke motorgroet,


Het verhaal heeft inderdaad 2 kanten.

A> Ik heb geen idee hoe lang de klant deze motor in bezit heeft gehad?
B> Waarom gaat hij niet terug naar de verkoper met zijn klachten?
C> klant was tevreden na de terugname van de motor dus was het allemaal opgelost.

Deze mag nu ook op slot.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan