Communicatie sets?

Mephix

Die hard MF'er
25 dec 2001
344
0
Harderwijk
Ik ben langs vele motor zaken geweest en heb de search nog even gebruikt, maar ik kan nergens bruikbare info vinden over communicatie sets.

De sets speciaal bedoeld voor motorrijders kosten een vermogen (lees tegen de 1000 euro aan) en zijn haast nergens te krijgen.

Ik heb wel in een krantje van Conrad een set gezien die volgens mij gebruik maakt van 27mc frequenties met een klein zendertje en stuff voor in je helm. Is dat goed spul of een regelrechte afrader? En wat raden jullie mij anders aan? Het wordt dus gebruikt voor communicatie tussen 2 of meer motoren, niet tussen bestuurder en bijrijder.
 
Is dat de hs-400?
Yepz, en ik heb er gelijk een andere microfoon aan gesoldeerd. Die standaard is bijzonder slecht vind ik. Ik dacht eerst dat het aan dat exemplaar lag en heb hem terug gestuurd. Maar de nieuwe was weer zo ruk. Dus zelf maar even aan het solderen geslagen. Nou moet ik hem nog inbouwen in mn helm, en dat komt er maar niet van. Ik wil er rustig de tijd voor nemen, maar dat lukt niet. Dr komt telkens mooi weer tussendoor zodat ik niet een dagje zonder mn helm kan ;)
 
Hellraiser en ik hebben de Funkey UBZ-LH68 (Funkey) gekocht.

funkeygelb.gif


Voor zover zijn Hellraiser en ik zeer tevreden over deze set. 140 km/h gaat redelijk. Ik rij veel met mijn vizier open en Hellraiser verstaat mij nog duidelijk. Dis is wel afhankelijk van de batterijen e.d.

Bij Toecompst kost deze set 313 euro voor twee sets met speciaal gemaakte headsets.

Hellraiser zijn oude communicatie systeem (headset) past hier ook op en hij heeft zelfs nu stereo. Ik ben nog druk bezig om dit te maken.
 
ik heb ook zo n pmr set...
met 2 headsets voor mij en landsaru...

ik was FL771,- kwijt...
werkt goed tot 100km per uur...
afstand maakt niet uit waar tussen de 300 en 500 meter...

op snelweg..800 tot 1000 meter.
 
PMR zou toch verder moeten komen dan LPD? Deze afstanden zijn voor mijn LPD ook geen probleem.
Die van mij komt inderdaad veel verder. Hangt er wel heel sterk vanaf of je er accutjes in stopt of gewoon batterijen. Maar als ik binnen sta met dat ding dan kunnen anderen mij een dikke kilometer verderop nog met gemak horen. Dus buiten neem ik aan dat het wel verder zal gaan.
PMR (Personal Mobile Radio) heeft standaard 500mW zendvermogen.
LPD (Low Power Device) heeft standaard 10mW zendvermogen.

Ik zag trouwens dat ze bij Combai een editie van een Alan PMR verkopen die eigenlijk voor export is en 3W zendvermogen heeft. Maarja, dat mag niet :+
 
zo'n setje van Kenwood kost +-300 euro per set (2x H100 + 2x Zender)

ik zag dat ze bij Conrad nu ook een speciaal setje voor motorrijders aanbieden

iemand ervaring mee ???

http://image.conrad.nl/pix/930/G1/930099G1.JPG

prijs is tenminste een beetje normaal aangezien setje euro 158,80 incl. headset HS 100 kost

DaFoolio is dit het setje die jij hebt ???


Waar staat hij dan, ik kan hem niet vinden op de site?

[edit]
Laat maar kheb hem al
[/edit]
 
Terug
Bovenaan Onderaan