communicatie systemen

chimaera020

Die hard MF'er
2 jun 2013
630
1
Amsterdam
Hallo,

Op Moto-Zoom was ik wat aan het rondneuzen naar communicatie systemen (zodat mijn vriendin die achterop zit en ik kunnen communiceren) maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Ook vind ik het niet erg om tweedehands te kopen als dit enorm scheelt in de kosten.

De vraag die ik wil stellen is: welke systemen zouden wij aan kunnen schaffen die geen rib uit ons lijf kosten maar wel goed genoeg werken? Tweedehands mag dus ook :)

Iemand tips?
 
Schreeuwen?

Autocom levert mooie systemen. Allebei headsetje in je helm, draad inpluggen en je kan praten zoveel je wil.
 
Ik heb nog een nagelnieuwe en ultracomplete autocom set liggen, zelfs met 2 walkie-talkie's erbij voor bike to bike communicatie. ;)
 
Nooit aan gedacht de zoekfuntie te gebruiken?

Er zijn vast nog veel meer topics over maar de meest recente is afaik Bluetooth Headsets


elke keer als ik de zoekfunctie gebruik en op een topic van 2006 reageer omdat die als enige boven water komt met antwoorden in de richting van mijn verzoek, krijg ik scheven gezichten.
 
*O*

kwanta kosta? -O-

Ik zal vanavond ff alles voor je noteren wat er bij zit. ( het zit allemaal nog ongebruikt in de doosjes, een resem extra kabeltjes en dergelijke ), en je pb sturen, we komen er wel uit. ;)
 
Laatst bewerkt:
elke keer als ik de zoekfunctie gebruik en op een topic van 2006 reageer omdat die als enige boven water komt met antwoorden in de richting van mijn verzoek, krijg ik scheven gezichten.

Dan moet je je zoekopdracht aanpassen (meest recente eerst bijvoorbeeld)
Wat ik vaak doe ik via Google zoeken en dan op MF laten zoeken. Klinkt gek maar die lui bij google lijken vaak precies te weten wat ik zoek ;)

Autocom is erg mooi spul maar niet het goedkoopste.
Cardo Scala Rider G9 is ook erg goed (heb zelf de G3 en ben daar erg tevreden over)
Interphone schijnt ook goed te zijn maar zelf geen ervaring mee, is goedkoper dan de Cardo.

Deze site heeft erg veel info en bij die zaak krijg je goed advies Communicatie
Ik heb daar mijn Zumo 660 gekocht en al staat de zaak vol je krijgt toch complete uitleg.

Neem geen goedkope zooi want dat werkt niet of alleen onder de 15km/pu

De reden dat ik de Cardo heb gekocht en niet de Interphone is omdat al mijn motormaatjes ook een Cardo hebben.
 
Ben bij die tent in H'waard geweest en misschien weten ze heel veel van navigatie, communicatie slechts 1 merk/type en voorlezen vanaf de doos. Dus die kilometers kan je jezelf besparen.
Goedkope zooi werkt prima, kijk eens in het eerder genoemde topic of check Ebay.
 
Ben bij die tent in H'waard geweest en misschien weten ze heel veel van navigatie, communicatie slechts 1 merk/type en voorlezen vanaf de doos. Dus die kilometers kan je jezelf besparen.
Goedkope zooi werkt prima, kijk eens in het eerder genoemde topic of check Ebay.

Als ik het goed begrijp heb jij interphone? valt bij niet onder goedkope zooi, en ik geef zelfs aan dat TS naar die moet kijken. :+ (ik had zelf ook voor interphone gekozen als niet iedereen al een cardo had)

Goedkope zooi is voor 25 euro een bedraad setje ofzo.

Toen ik de Zumo kocht was er iemand voor mij aan de beurt en die kreeg wel erg goed advies over de headsets (heb er 20 minuten naar mogen luisteren ;) ). Denk dat je een nieuwe verkoper had. Maar je ziet wat een enkele ervaring kan doen bij een winkel.
 
Ik heb een set van interphone. Werkt goed, ook op de snelweg. Batterij gaat zeker 1.5 dag mee voordat hij weer bij mooier laden. Kostte wel 400 euro een set. Voor mij overigens voor graties, ken een rijder die stopte met rijden, ze hoefden er niks voor te hebben, zat nog nieuw in doos!

*D
 
Terug
Bovenaan Onderaan