Communicatie tussen de rijder en de pits

straycat

Triumph Bonneville America
20 nov 2003
22.747
1.155
Is er bij de Moto-Gp ook communicatie tussen de rijder en de pits,dmv een boordradio (net zoals de F1)??
 
Geen idee, maar het lijkt me heel slecht te horen met 135dB ruis en oordoppen... :)
 
Nee dat is er niet. Aantal jaren geleden heeft Team Roberts daar mee getest maar zonder succes. Dus wordt er alleen met pitborden gecommuniceerd.
 
Toch weten ze meteen of ze de pole hebben of niet. Vraag me toch af hoe dat werkt. Allemaal via de dashboard display?
 
Ze krijgen via pitbord door wat de snelste tijd is en wie die gereden heeft en ze hebben uiteraard zelf een laptimer aan boord.

Vergeet ook niet dat ze veel naar de grote schermen kijken die overal langs de baan staan :)
 
Ze krijgen via pitbord door wat de snelste tijd is en wie die gereden heeft en ze hebben uiteraard zelf een laptimer aan boord.

Vergeet ook niet dat ze veel naar de grote schermen kijken die overal langs de baan staan :)

Dat niet alleen, op veel cicruits zijn er ook electronische borden bij de start/finish waarop de tijden te zien zijn of op welke plaats een rijder racet.
 
Toch weten ze meteen of ze de pole hebben of niet. Vraag me toch af hoe dat werkt. Allemaal via de dashboard display?

Aan het einde van de pits langs de baan staat altijd zo'n grote zwarte paal met alle rijdersnummers onder elkaar... Staat jou nummertje bovenaan dan heb je de pole of rij je vooraan in een race ;)
 
Ze krijgen via pitbord door wat de snelste tijd is en wie die gereden heeft en ze hebben uiteraard zelf een laptimer aan boord.

Vergeet ook niet dat ze veel naar de grote schermen kijken die overal langs de baan staan
:)
En jij denkt dat die mannen daar tijd voor hebben?
 
Toch weten ze meteen of ze de pole hebben of niet. Vraag me toch af hoe dat werkt. Allemaal via de dashboard display?

Dat komt omdat ze ze een klokje aan boord hebben die de ronde tijden weer geeft. Dan zien ze vaak al snel of ze de snelste zijn.
 
En jij denkt dat die mannen daar tijd voor hebben?
Dat ligt er maar aan wat ze aan het doen zijn, en tijdens een kwalificatiesessie zijn ze echt niet constant 100% aan het pushen... Zo nu en dan werpen de rijders een blik op de schermen, jah.
 
Ik herinner me dat moment in de qualificatie van de GP van Misano in 2007. Aan het einde kwam Rossi naar de pole. En hij kon er geen ronde meer achteraan plakken. Ondertussen was Stoner bezig met een nog snellere ronde. Op gegeven moment zag je Rossi rustig over de baan rijden, achterom kijkend naar een groot vidiwall, waar hij Stoner de pole zag pakken. Was zo'n mooi shot, kan het alleen nergens terugvinden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan