Communicatie van motor naar andere motor

Martijn1986

Rookie
2 apr 2015
2
0
Ik heb een vraag en hoop dat iemand mij wellicht kan helpen.

Samen met een vriend rijden we regelmatig wat tourtjes met de motor maar communiceren gaat nog ouderwets met handgebaren.

Wie kan mij adviseren wat je voor niet al teveel geld het beste kunt kopen.
Het hoeft geen inbouw apparatuur te zijn gewoon een oortje is voldoende en een microfoon.

ik hoop dat iemand mij kan adviseren.

Martijn
 
seinvlaggen-print-1024x767.gif
 
Ik heb een vraag en hoop dat iemand mij wellicht kan helpen.

Samen met een vriend rijden we regelmatig wat tourtjes met de motor maar communiceren gaat nog ouderwets met handgebaren.

Wie kan mij adviseren wat je voor niet al teveel geld het beste kunt kopen.
Het hoeft geen inbouw apparatuur te zijn gewoon een oortje is voldoende en een microfoon.

ik hoop dat iemand mij kan adviseren.

Martijn

Niet doen, die ander blijft maar lullen, zoveel dat je er moe van wordt!! En je hebt op het terras niets meer te ouwehoeren over alle 'mooie vrouwen plekken' waar je langs bent gekomen
 
Niet doen, die ander blijft maar lullen, zoveel dat je er moe van wordt!! En je hebt op het terras niets meer te ouwehoeren over alle 'mooie vrouwen plekken' waar je langs bent gekomen
:Y
Hier is geen woord van gelogen.
Als ik met andere Scala gebruikers rijd dan lijken we wel een stel wijven zoveel als er gepraat wordt. En op de terrasjes kijk je dan stil en stom voor je uit ;)
 
Laatst bewerkt:
Vroeguh

De charme van het motorrijden was :

Je hoorde niet bij de kadet generatie, en zo'n leren pak en helm zorgden er voor dat de medemens regelmatig een stap opzij deed voor je...
Zwarte handen hoorde net zo bij je als de lucht van een mengeling olie en benzine....
In een motorzaak kreeg je koffie in een plastic bekertje, afdruk van vette vingers er op, een melkflesje op tafel met een opgedroogd randje, en een te wild opengescheurde doos suikerklontjes....

Toen kwamen de heropstappers, veertigers die geld te veel hadden , een midlife crisis hadden, en zich ook "VRIJ " wilden voelen....

De motorzaken werden tweewielercentra's, koffie werd cappuccino of latte machiato in een design glas, en de man achter de toonbank werden gastvrouwen zonder enige kennis van een motor....

We reden met een briefje op de tank naar Imatra of Le Castelet, en nu kunnen ze met een tomtom de weg naar Assen nog niet vinden

Een midden vinger was alles wat we nodig hadden om te communiceren, en nu moeten ze ook al op de motor bereikbaar zijn, want ze zullen maar eens missen dat tante Truus op facebook verteld dat ze net heeft gescheten....

Dat is nog niet genoeg, nee nu moet er ook nog gebebt worden met je mede rijders, zodat de aandacht , die je heel hard nodig hebt op een motor, lekker afgeleid kan worden...

Tjsa Vroeguh
 
Ach gut ja vroegah......
Maar als je het nog nooit geprobeerd hebt waarom dan een oordeel?

Communicatie is ideaal, wij houden van een beetje doorrijden. Dan geeft de voorste aan bij inhalen of er tegenliggers aankomen en de rest van onze groep kan lekker inhalen. Hoeven we niet over de snelweg en halen we toch leuke gemiddeldes, zodat je toch meer dan 700km per dag af kan leggen.
Ben je het geouwehoer zat - zet je hem uit of een muziekje op, simpel toch.
Maar van mij mag je ook m'n midden vinger gebruiken....
 
Vroeguh

De charme van het motorrijden was :

Je hoorde niet bij de kadet generatie, en zo'n leren pak en helm zorgden er voor dat de medemens regelmatig een stap opzij deed voor je...
Zwarte handen hoorde net zo bij je als de lucht van een mengeling olie en benzine....
In een motorzaak kreeg je koffie in een plastic bekertje, afdruk van vette vingers er op, een melkflesje op tafel met een opgedroogd randje, en een te wild opengescheurde doos suikerklontjes....

Toen kwamen de heropstappers, veertigers die geld te veel hadden , een midlife crisis hadden, en zich ook "VRIJ " wilden voelen....

De motorzaken werden tweewielercentra's, koffie werd cappuccino of latte machiato in een design glas, en de man achter de toonbank werden gastvrouwen zonder enige kennis van een motor....

We reden met een briefje op de tank naar Imatra of Le Castelet, en nu kunnen ze met een tomtom de weg naar Assen nog niet vinden

Een midden vinger was alles wat we nodig hadden om te communiceren, en nu moeten ze ook al op de motor bereikbaar zijn, want ze zullen maar eens missen dat tante Truus op facebook verteld dat ze net heeft gescheten....

Dat is nog niet genoeg, nee nu moet er ook nog gebebt worden met je mede rijders, zodat de aandacht , die je heel hard nodig hebt op een motor, lekker afgeleid kan worden...

Tjsa Vroeguh

_O- Je hebt zeker een punt...
 
Laat je niet gek maken door wat een ander er van vindt. Gewoon lekker gebruiken als het je wat lijkt.
 
'Communicatie van Motor naar andere Motor' > 'Communicatie van motor naar andere motor'
We zijn toch geen Duitsers?
 
Vroeguh

De charme van het motorrijden was :

Je hoorde niet bij de kadet generatie, en zo'n leren pak en helm zorgden er voor dat de medemens regelmatig een stap opzij deed voor je...
Zwarte handen hoorde net zo bij je als de lucht van een mengeling olie en benzine....
In een motorzaak kreeg je koffie in een plastic bekertje, afdruk van vette vingers er op, een melkflesje op tafel met een opgedroogd randje, en een te wild opengescheurde doos suikerklontjes....

Toen kwamen de heropstappers, veertigers die geld te veel hadden , een midlife crisis hadden, en zich ook "VRIJ " wilden voelen....

De motorzaken werden tweewielercentra's, koffie werd cappuccino of latte machiato in een design glas, en de man achter de toonbank werden gastvrouwen zonder enige kennis van een motor....

We reden met een briefje op de tank naar Imatra of Le Castelet, en nu kunnen ze met een tomtom de weg naar Assen nog niet vinden

Een midden vinger was alles wat we nodig hadden om te communiceren, en nu moeten ze ook al op de motor bereikbaar zijn, want ze zullen maar eens missen dat tante Truus op facebook verteld dat ze net heeft gescheten....

Dat is nog niet genoeg, nee nu moet er ook nog gebebt worden met je mede rijders, zodat de aandacht , die je heel hard nodig hebt op een motor, lekker afgeleid kan worden...

Tjsa Vroeguh


;)
Hahaha! Mooi geschreven!

Maar ik ben het niet met je eens. Voor een rondje op zondag is het wellicht overbodig. Maar bij een motorvakantie op wat moeilijker terrein toch echt wel handig. Komt de veiligheid ook zeer ten goede.
 
;)
Hahaha! Mooi geschreven!

Maar ik ben het niet met je eens. Voor een rondje op zondag is het wellicht overbodig. Maar bij een motorvakantie op wat moeilijker terrein toch echt wel handig. Komt de veiligheid ook zeer ten goede.

Ik heb die "how to" van jou al een paar keer gelezen :Y . Helaas is ook daar 'handig' het woordje waar alles om draait. Moet het dus doen met een chinees BTtje. ;(
 
Laatst bewerkt:
een chinees BT-tje werkte bij mij niet. ik had er recent een besteld. pairen met telefoon en tablet lukte voor welgeteld 5 minuten. daarna was de BT onzichtbaar voor beide apparaten en kon dus ook niet meer gepaird worden. dus uiteindelijk maar in de kliko geknikkerd.
 
Voor de motor vakantie zie ik er nog wel wat in ja, als je lekker aan het sturen bent; voorrijd en na een paar lekkere bochten combinaties ineens je volger kwijt bent om die vervolgens na toch wel een paar kilometer terug te hebben gereden aantreft met een dik voorhoofd omdat een wesp een zelfmoord aanslag heeft getracht te plegen. Of inderdaad voor die mooie 'cultuur historische' uitzichten langs de boulevard.. ;)

Maar rijd je vaak genoeg met een persoon dan heb je aan weinig gebaren genoeg, gewoon en er vol voorbij gaan en richting aangeven naar de volgende rustplek of tankstation omdat je nu toch echt wel doorweekt bent.. Dat is voor mij ook wel voldoende, gewoon lekker eigenlijk wel. En dan later even bijpraten over de spannende momenten onderweg. Wat dat betreft kan ik me met 30j toch goed vinden in het mooi geschreven vroeguh verhaal..
 
Laatst bewerkt:
Twee blikjes en een touwtje.
Lekker goedkoop en je raakt elkaar ook niet zomaar kwijd.

:+


Elastiekje tussen de blikjes, achteraan gaan rijden en dan expres iets te langzaam rijden. Zodra je het blikje dan loslaat, weet de voorrijder, dat hij langzamer moet rijden. :+









Ik heb vaak genoeg met een portofoon gereden en zo lang hij alleen maar voor dienstmededelingen wordt gebruikt, is hij best handig.

Meestal dus iets van: "Ik mot pissen" of ïk heb honger" of "hier links"
 
Terug
Bovenaan Onderaan