Complete akrapovic uitlaat eronder of iets goedkopers (zx-9r

jelle visser

MF veteraan
21 jun 2004
1.165
3
noord holland
Hallo mensen,

Ik ga misschien een domme vraag stellen en toch stel ik hem.

Ik heb een ouwe zxr750j2 uit 1991.
Nu ben ik hem aan het verbouwen als streetfighter en zitten die lelijke roestige bochten in het zicht zo zonder kuip.....
Nu is het een zx-9r blok wat eronder zit die van de winter gereviseerd gaat worden in combinatie met een wiseco bigbore kit (950cc) :9~ .
Ik ben dus even het complete kostenplaatje aan het maken en zou ook wel rvs bochten willen hebben.
Ik heb al een akrapovic demper die niet meer heel mooi is (inkorten was moeilijker dan ik dacht..... :( )

Nu kan ik van die merkloze rvs bochtensets kopen voor gemiddeld zo'n 400 euro maar ik vraag mij af of dat nu gewoon een paar buizen aan mekaar geknoopt zijn zonder berekeningen?.
Ik kan ook van akrapovic een compleet systeem kopen (incl. demper) voor zo'n 1200 euro.
Nu weet ik dat akrapovic best goede kwaliteit is en dat ook wel berekend zullen hebben.
Alleen als ik ga zoeken blijkt het dat voor de zxr750 en de zx-9r blokken akrapovic precies hetzelfde uitlaatsysteem leverd (onderdeelnr.:sk7r1ht).
En mijn boerenverstand zegt dat 150 extra cc's toch ook wat extra ruimte nodig hebben voor een optimale winst.
Ik ga trouwens niet voor de laatste 0.2pk maar hou wel van mooie spulletjes, daarbij zijn de motoren van nu toch al veel sneller.

Oftewel: zul je het verschil tussen akrapovic en een goedkoop rvs spruitstuk straks merken op de testbank als het zooitje wordt afgesteld?.
En als iemand nog een mooi setje bochten heeft liggen mag je het altijd melden, heeft geen haast!.

Gr Jelle
 
hebben sommige zx9r's niet al standaard titanium uitlaatbochten? weet niet van welk jaartal dat blok is, maar anders kan je de boel gewoon oppoetsen denk ik....

de rvs bochtensets zijn meestal een directe kopie van de standaard bochten en zullen er niet voor onder doen. een akra zal je nog een paar peekaa's meer geven als je de boel goed afstelt.

Of ebay in de gaten houden voor een mooie tweedehands systeem, lof yahoo japan voor wat meer exotisch spul.... mooie titanium beet systeem ofzo.... :9~
 
Nee sorry, ben niet duidelijk geweest in mijn tekst/uitleg maar het is een zx-9r blok van het type bj. 94 tot 97 en die hebben dus gewoon een stalen uitlaat.....
Daar is helaas ook weinig moois voor te krijgen......
 
Ik hobbel nu zo'n 12 jaar rond met mijn Akra en ik ben er nog steeds heel blij mee
Ik vind het een heel goed gemaakt uitlaatje en de pasvorm is super en alles is lekker licht
Het geld vind ik het meer dan waard
Ik zeg als je het kan missen koop een compleet uitlaat systheem
 
Ik heb dan nu alleen de titanium demper en die zit er ook al zo lang op en het is idd gewoon goede kwaliteit.
Hij heeft geen e keur maar maakt toch een redelijk beschaaft geluid. Ook na 12 jaar en 50.000km!.
Moet er gewoon eens over denken wat ik doe.
Een mooi 2de hands systeem zou top zijn want heel blijft het toch wel, alleen zie je het nooit 2de hands.......
 
Terug
Bovenaan Onderaan