Complete motoraanhanger voor 1, 2 of 3 motoren

Froggy

MF veteraan
13 aug 2001
10.436
5
Noord-Limburg
Wegens het beëindigen van onze hobby, circuitrijden. Bieden wij onze motoraanhanger aan, inclusief alle bevestigingsmateriaal en oprijplaat.
Geschikt voor 1 t/m 3 motoren.

De aanhanger is ongeremd en van gegalvaniseerd staal.
Hij heeft ongeveer een gewicht van 150 kg.
Dus 3 motoren van 200kg per stuk kun je zo vervoeren zonder een E rijbewijs.
De as kan tot 1000 kg belast worden.

We hebben een nieuwe betonplex plaat met anti-slip gemonteerd.
Deze plaat is 20 mm dik. De lengte is 2.20m en de breedte is 1.50m.

Daarop staan 3x Steadystands ( a €89 )
In combinatie met 3x Kya Tyre Down ( a €99 )
De motoren staan zo erg goed vast. Het werkt snel en makkelijk.
Je hebt geen hulp nodig met het vastmaken van je motor. Zodra je het voorwiel in de steadystand zet, staat hij vast. Hierna kun je op je gemak de tyre down vastmaken en aantrekken.

De aanhanger is voorzien van 2 nieuwe velgen met 2 nieuwe aanhangerbanden ( Firestone, maat 155/80-13 ) Er zit een gebruikte reserveband bij.

We hebben er 3x Kawasaki zx-10r mee vervoerd. De wegligging is perfect. Zelfs vol beladen met 140 km/u.

De aanhanger kan eventueel gebruikt worden voor het vervoeren van bv ; een zijspan, quad of een kart.

Er zit ook nog een aanhangerslot bij.

De vraagprijs is 850 euro

Bij serieuze interesse graag mailen :
kawa_zx6r_ninja@hotmail.com

$_85.JPG


$_85.JPG


$_85.JPG


$_85.JPG


$_85.JPG


$_85.JPG
 
Laatst bewerkt:
Mooi aanhangertje.

Wat is het eigen gewicht van de aanhanger en is hij ongeremd?

Zijn eigen gewicht.......dat is een goede vraag.
Moet ik een keer op het type plaatje kijken.
De aanhanger staat namelijk niet bij mijn thuis.

Ik denk rond de 200 kg. Net als de meeste motoraanhangers van deze formaat.

Hij is ongeremd.
 
Laatst bewerkt:
Dan blijft er dus ongeveer 550 kg over voor de lading en moet je een beste auto hebben wil je 750 kg ongeremd mogen trekken.
 
Graag volledige advertentie, met vraagprijs en eventueel foto's. Link MP verwijderd.
 
Het gaat hier niet om rijbewijzen maar om kentekenbewijzen.
"Met welk rijbewijs mag ik een auto met aanhangwagen besturen?"

"Rijbewijs B
Met rijbewijscategorie B mag u met een auto:"

"een aanhanger zwaarder dan 750 kilo (leeggewicht + laadvermogen) gebruiken als de auto en aanhanger samen niet boven de 3.500 kilo (leeggewicht + laadvermogen) uitkomen."
 
Laatst bewerkt:
je mag trekken wat je auto op kenteken mag trekken, als je gezamenlijk niet boven de 3500 uitkomt
dus als je auto op kenteken 750kg ongeremd mag trekken dan doe je dat
als je auto 1500kg weegt en 1500kg geremd mag trekken dan kan dat ook gewoon met rijbewijs B
 
je mag trekken wat je auto op kenteken mag trekken, als je gezamenlijk niet boven de 3500 uitkomt
dus als je auto op kenteken 750kg ongeremd mag trekken dan doe je dat
als je auto 1500kg weegt en 1500kg geremd mag trekken dan kan dat ook gewoon met rijbewijs B
Precies!
Het gaat om het maximale ongeremde trekgewicht van de auto, dit staat bij mijn kentekencard achterop bij O.2
 
"Met welk rijbewijs mag ik een auto met aanhangwagen besturen?"

"Rijbewijs B
Met rijbewijscategorie B mag u met een auto:"

"een aanhanger zwaarder dan 750 kilo (leeggewicht + laadvermogen) gebruiken als de auto en aanhanger samen niet boven de 3.500 kilo (leeggewicht + laadvermogen) uitkomen."
jep, zoals ik al schreef:
Het KENTEKEN van de trekkende auto is hier van belang!!!
Een ongeremde aanhanger mag niet zwaarder dan 750kg zijn.
(Temeer omdat deze aanhanger geen eigen kenteken heeft.)

Als hij dus 200kg weegt mag je 550kg aan motor meenemen.

Het is een mooie aanhanger, voor mij jammer dat het geen geremde aanhanger is.
 
je mag trekken wat je auto op kenteken mag trekken, als je gezamenlijk niet boven de 3500 uitkomt
dus als je auto op kenteken 750kg ongeremd mag trekken dan doe je dat
als je auto 1500kg weegt en 1500kg geremd mag trekken dan kan dat ook gewoon met rijbewijs B
Let er wel op dat voor rijbewijs het toegestane maximale gewicht van zowel auto als aanhanger telt, dus leeggewicht + laadvermogen. Hoeveel van dat laadvermogen je gebruikt doet er niet toe!!

Voor wat de auto mag trekken geldt werkelijk gewicht. Ik begrijp uit de reacties dat het een ongeremde aanhanger is waarop het kenteken van de auto gaat (< 750 kg). Als je auto 500 kg ongeremd mag trekken mag je de aanhanger beladen tot aanhanger + lading 500 kg weegt, daarboven is overbelading.

Rijbewijstechnisch mag je aanhanger-zonder-eigen-kenteken altijd trekken met alleen B, zelfs als de auto al een tmm van 3500 kg heeft.
 
Er wordt wel uitgegaan van max. 750kg - 200 eigen gewicht is 550 kg laadvermogen, maar is dat ook het laadvermogen?? laadvermogen staat ook op het type plaatje.

In theorie is het mogelijk dat de as een max laadvermogen van 500 kg heeft - 200 eigen is 300kg laadvermogen.

TS kan hier duidelijkheid over verschaffen
 
Topic aangepast.
De foto's volgen zo snel mogelijk *O*

Foto's erop zetten lukt niet via documentenlijst. Bestanden te groot :? :N ;(
 
Laatst bewerkt:
Bijna elk programma waarmee je foto's bekijkt kan ze ook kleiner maken. Even zoeken in de menubalk. Of je gaat naar je mp advertentie (nogal makkelijk te vinden bijna-buurman), rechtsklikt je foto's en "opslaan als" ;)
 
Bijna elk programma waarmee je foto's bekijkt kan ze ook kleiner maken. Even zoeken in de menubalk. Of je gaat naar je mp advertentie (nogal makkelijk te vinden bijna-buurman), rechtsklikt je foto's en "opslaan als" ;)


ps, 150 kg inclusief plaat en steady stands?
 
Terug
Bovenaan Onderaan