Complete voorkant...voorkeur usd voorvork

radjatoe

MF veteraan
27 nov 2005
2.329
0
apeldoorn
Voor een project ben ik op zoek naar een nette & zo compleet mogelijke (voorkeur) USD voorvork. Conventioneel ook prima, als deze maar remmen ,wiel eigenlijk alles heeft..

Wie heeft er nog iets liggen?
 
wat jij in gedachte hebt daar de helft van... :+

geen idee, ligt er ook aan wat het is.. Laat ik het zo zeggen, het is bedoeld voor een caferacer waar ik een werkende voorvork in heb, alleen met 1 remschijf en een 19 inch voorwiel..

Leek mij wel optisch mooier een wat modernere vork met dubbele remschijven te plaatsen
 
wat jij in gedachte hebt daar de helft van... :+

geen idee, ligt er ook aan wat het is.. Laat ik het zo zeggen, het is bedoeld voor een caferacer waar ik een werkende voorvork in heb, alleen met 1 remschijf en een 19 inch voorwiel..

Leek mij wel optisch mooier een wat modernere vork met dubbele remschijven te plaatsen

Welke motor, ik heb een grote lijst kan ik zo zien van welke type motor de voorvork er zo in past.
 
Het gaat om een Yamaha XJ650 uit 1986


Upper: 25 x 48 x 15.2
Lower: 30 x 48 x 15
Yamaha FZR400R
Yamaha SXR400
Yamaha SX500B/C/D/E (75-7Cool, TX500/A (73-74)
Yamaha XS550RK/RJ (82-83), XZ550RK/RJ (82-83)
Yamaha FZ600 (86-8Cool
Yamaha SRX600S/SC (86), SRX600T
Yamaha TX650/A (73-74)
Yamaha XJ650G/H//J/K (80-83), XJ650LH (81), XJ650LJ/LK/RJ
(82-83)
Yamaha XS6501/1B/XS2 (70-72), XS650B-H/2F (75-81), XS650SE-SH
(78-81), XS650SJ/SK (82-83)
Yamaha TX750 (73-74)
Yamaha XJ750J/K/MK/RH/RJ/RK (81-83)
Yamaha XV750H/J/K/MK (81-83), XV750SE (82)
Yamaha XV920J/K/MK (82-83), XV920RH/RJ (81-83)
Yamaha XV1000K/L Virago (83-84)

Een beetje een vreemde maat blijkbaar er zijn bijna geen andere motoren met deze maat laat staan moderne.

Je kan zien dat de onderste lager een diameter heeft van 30MM, ik weet niet of jouw stuurpen gelast of alleen geperst is maar die moet je verwijderen.
Je kan dan bijvoorbeeld de voorvork van een GSXR 750 nemen die heeft ook een stuurpen van 30MM maar bij zo een modernere motor is die passing anders.
Dat houd in dat je de stuurpen moet oplassen en moet laten afdraaien zodat je hem netjes in het T-stuk van de Gixxer kan persen.

De voorvorken in deze lijst zouden kunnen passen aangezien de buitenmaten van de lagers hetzelfde zijn, maar als de stuurpen een andere lengte heeft dan komt het ook niet goed:
Upper: 30 x 48 x 14
Lower: 30 x 48 x 14
Kawasaki KH250A5 (76)
Kawasaki KZ250A
Kawasaki EX350B1 (83)
Kawasaki KZ350A1/A2/B1 (81-82), KZ350B2/B3 (87-8Cool
Kawasaki KH400A3-A5 (76-7Cool
Kawasaki KZ400A1/A2 (77-7Cool, KZ400B1/B2/C1 (78-79)
Kawasaki KZ400D/D3/D4 (74-77), KZ400H1 (79), KZ400S/S2/S3
(75-77)
Kawasaki ZX400D1-D5 (80-83)
Kawasaki KZ440A1-A4/D1-D5 (80-83), KZ440B1/B2 (80-81)
Kawasaki H1 500 C/D/E/F (69-75), KH 500A8 (76)
Kawasaki KZ500 (69-73)
Kawasaki H2 750 A/B/C (72-75)

Met deze lijst zou je ook geluk kunnen hebben:
Upper: 25 x 48 x 13
Lower: 30 x 48 x 13
Suzuki RM100N/T/X (79-81)
Suzuki RM125N/T (79-80)
Suzuki RM250N/T (79-80)
Suzuki RM400N/T (79-80)
Yamaha L5T/L5TA-100 (69-70)
Yamaha RD125B/C (75-76)
Yamaha RD125LC
Yamaha TA125 (Roadrace)
Yamaha TD2/TD2B125 (70-71)
Yamaha TR2/TR2B125 (70-71)
Yamaha TZ125G (Roadrace) (80)
Yamaha YB125E/F
Yamaha RD200A/B/C (74-76)
Yamaha YTM200N/ERN (84)
Yamaha YTM225DRN/DRS (85-86)
Yamaha YTM225DXL/DXN (84-85)
Yamaha FZR250
Yamaha RD250 /LC (73-82)
Yamaha RD250YPVS (83-84)
Yamaha SR250G/H/J/TH (80-82)
Yamaha SRX250N (85), SRX250T/TC (87)
Yamaha TD3/TR3-250 (Roadrace) (72)
Yamaha TZ250 (73), TZ250C/D/E (76-7Cool
Yamaha TZR250 (87-91)
Yamaha XS250
Yamaha XV250U-W (88-89), XV250A/AC (90), XV250G/GC/H/HC/J/JC
(95-99)
Yamaha R5/B/C (70-72),RD350 (73-79), RD350LC (80-82)
Yamaha RD350YPVS (83-84), RZ350L/N/NC (84-85)
Yamaha TZ350C/D/E (74-7Cool
Yamaha XS360C/D/2D (76-77)
Yamaha RD400A/B/C/D (76-79)
Yamaha XJ400 (80-85)
Yamaha XS400E/F/2E/2F (77-79), XS400G/H/J/K (80-83),
XS400RJ/RK (82-83), XS400SG/SH (80-82)
Yamaha XV500 (83) XV535 (87-99)
Yamaha XV535 (91-94), XV535H/N (89-90), XV535SE (8Cool,
XV535T/TC/U/A/ AC/EC/F/FC/G/GC/ SFC/SG/SGC/SH/SHC/SJ/SJC
(87-97)
Yamaha XJ550H/J/K/RH/RJ/RK (81-83)
Yamaha FJ600L/LC/N/NC (84-85)
Yamaha XJ600 (92-9Cool
Yamaha YX600 (86-90)

En als laatste
Upper: 25 x 48 x 16
Lower: 27 x 48 x 14
Suzuki RM125A/B/C (75-7Cool
Suzuki PE175C/N (78-79)
Suzuki GS250FW (85)
Suzuki GSX250T/ET (80)
Suzuki GT250A/B (76-77)
Suzuki PE250C/N (78-79)
Suzuki RM250A/B/C/C2
Suzuki TM250K/L/M (73-75)
Suzuki TS250 (70-79)
Suzuki GS300LF/LZ/LD (82-85)
Suzuki RM370A/B/C (76-77)
Suzuki SP370 (78-79)
Suzuki GT380K-B (73-77)
Suzuki GS400B/C/EC (77-7Cool
Suzuki RM400C (7Cool
Suzuki SP400T (80)
Suzuki TM/TS400 (73-77)
Suzuki GS425N/EN (79)
Suzuki GT500A/B (76-77)
Suzuki RE-Rotary (75-76)
Suzuki GS550B/C/EC (77-79)
Suzuki GT550J-B (72-75)
Suzuki GS750B/C/EC/N (77-79), GS750D C/N (78-79), GS750EN/
LN/LT (79-80)
Suzuki GT750 (72-77)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een GSXR 750 (1992) te koop. Die heeft een dikke USD. Moet je ff de balhoofdpin eruit laten drukken en overzetten. Kun je misschien ook meteen de achterkant overzetten. ;)

Te koop: GSXR 750W voor weinig!

Ben ik niet 100% zeker van maar die pen kan je niet zomaar overzetten, de 33MM bij een GSXR is eigenlijk 33,1 of zoiets en van oudere motoren is dat exact 33, dat past gewoon niet.
Moet opgelast worden of een nieuwe stuurpen draaien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan