compressie van honda cb360

riemer k.

MF'er
10 mei 2006
94
0
sint nicolaasga
hoi

ik ben met mijn cb 360 aan het klussen, ik had eerst een kopressie van 9 en van 2, tis een 2 cilinder.
nu hebben beide cilinders 7, ik heb alleen de klepspeling juist gezet. klopt deze compressie nu?
in het sleutel boek staat: 9.3 : 1
klopt dit dan? lijkt me niet, en hoe kan ik dit weer goed maken.
alvast bedankt
 
Wat jij opgeeft bij 9,3:1 is de compressieverhouding. Dat is de verhouding tussen de zuiger in o.d.p. en b.d.p..
De druk die jij meet (7) is de druk die opgebouwd wordt in de cilinder en dus iets ander dan de compressieverhouding.
Zolang je motor goed loopt, voldoende vermogen heeft en weinig tot geen olie verbruikt zou ik er niets aan doen. Gewoon blijven rijden en plezier houden.
Wanneer je een reactie krijgt dat de druk te laag is en voorgesteld wordt om bijvoorbeeld zuigerveren te vervangen, zou ik er niet aan beginnen omdat (wanneer je het goed wilt hebben) dit het begin is van een algehele revisie.
Dat de druk van 2 naar 7 gegaan is kan het gevolg zijn van een te krap afgestelde klep.
Mijn advies: niets doen en blijven rijden
 
de compressie klopt nu, nu de boel afstellen. cilinder 1 wil wel stationair lopen, maar niet toeren maken. cilinder 2 wil niet stationair lopen, maar wel toeren maken.

en, na 4 keer de bougie eruit gehaald te hebben, is nu de schroefdraad van de kop helemaal door. er zat nog een beetje op toen ik hem kreeg, en heb zo voorzichtig mogelijk gedaan. ;(
nu moet de kop eraf, om zo'n helicoil ding erin te stoppen.
 
hoi

ik ben met mijn cb 360 aan het klussen, ik had eerst een kopressie van 9 en van 2, tis een 2 cilinder.
nu hebben beide cilinders 7, ik heb alleen de klepspeling juist gezet. klopt deze compressie nu?
in het sleutel boek staat: 9.3 : 1
klopt dit dan? lijkt me niet, en hoe kan ik dit weer goed maken.
alvast bedankt

En hoeveel is de klepspeling? Ben nu aan een CB 360 aan het opknappen en dat moet ik ook even nakijken, en aangezien ik nog geen werkplaats handboek heb, schiet het niet zo erg op zo....
 
die boegiedraad is ook te repareren zonder te demonteren hoor

even een reviesie bedrijf opzoeken in de buurt
die tappen draad en draaien er een bus in

compressieverhouding = de cilinderinhoud [van1cilinder] + de inhoud van de verbrandingskamer gedeeld door de inhoud van de verbrandingskamer :Y


kun je jasper niet meer bijhouden :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan