Compressie verlies/geen aanwezig (2 TAKT)

BYM

MF veteraan
19 mei 2001
2.369
4
Zaan-city
Hallo allemaal, in het forum http://www.motor-forum.nl/forum/viewtopic.php?topic=157&forum=16&start=100&145 (Bespreking eerste MF-toertocht pagina 3) heb ik iedereen al mee kunnen laten genieten van mijn pech onderweg story, dit zijn mijn uitlaten na thuiskomst, nogal een afwijkend verschil moet ik zeggen......

Dit is de linkeruitlaat
down.gif


uitlaatlinks.jpg



En dit is de rechteruitlaat
down.gif


uitlaatrechts.jpg


Wat zou een mogelijke oorzaak (en te sleutelen karwei) kunnen zijn in deze???


_________________
System error, hit any user to continue

[ Dit Bericht is bewerkt door: BYM op 2001-06-10 20:21 ]

[ Dit Bericht is bewerkt door: BYM op 2001-06-11 16:47 ]
 
Misschien vuil in de carburateur (in de sproeier of zo) zodat één cilinder te weinig benzine heeft gekregen en de cilinder oververhit raakte? Misschien is daardoor een zuigerveer geknapt en zitten er nu krassen in je zuiger en cilinderwand?

Is wel een beetje een doemscenario.

[ Dit Bericht is bewerkt door: Frits Bolkestein op 2001-06-10 20:56 ]
 
Misschien vuil in de carburateur (in de sproeier of zo) zodat één cilinder te weinig benzine heeft gekregen en de cilinder oververhit raakte? Misschien is daardoor een zuigerveer geknapt en zitten er nu krassen in je zuiger en cilinderwand?

Is wel een beetje een doemscenario.

[ Dit Bericht is bewerkt door: Frits Bolkestein op 2001-06-10 20:56 ]

Een doemscenario is het nu toch al, want ik weet zeker dat ik beide cilinders eraf mag gaan halen, er is iets goed maar dan ook goed mis inwendig, dat wordt weer een reparatie van Fl veel,duur,= :(

Weet iemand wat Honen en overmaat zuigers ongeveer kosten??
Iets van 2 a 300 gulden ofzo?Of ben ik meer kwijt?
Hoe lang duurt zulks ongeveer?


 
Is niet echt hetzelfde, maar met m'n brommer heb ik ik ook zoiets gehad (niet bij de Q8 mengsmering halen, zit te weinig olie in). Moest toen ook cilinder laten honen, nieuwe zuiger en zuigerveren. Kostten toen (8 jaar geleden) 120,- piek en ik was m'n brommer 3 weken kwijt. Balen dat ik deed, 120 piek vond ik toen veel geld :) . Reken maar op meer, veel meer :( .
 
Ik heb hier in de buurt ff rondgebeld, JSP doet het voor rond de 500 gulden :( :(

Dus dat wordt voorlopig geen bitaktus voor me......

 
Ik kan de foto´s niet zien, maar weet je zeker dat het niet aan iets anders ligt, bv bougies,carbs, ontsteking.

Alleen even de kop eraf halen om te kijken is niet zo heel veel werk as je het zelf kan.

succes
 
Ik kan de foto´s niet zien, maar weet je zeker dat het niet aan iets anders ligt, bv bougies,carbs, ontsteking.

Alleen even de kop eraf halen om te kijken is niet zo heel veel werk as je het zelf kan.

succes

Alleen de kop eraf halen is het minste denk ik, maar er is een wegenwachterd bijgeweest, en die heeft ook een compressie test gedaan, en die beloofde niet veel goeds, namenlijk 0,0 bar rechts en 5,0 bar links.

Dus er is wel degelijk meer aan de hand
 
ja, dan hoef je niet eens te kijken, dat is gewoon opboren en overmaat zuigers monteren.

Of een andere motor meteen.


 
Terug
Bovenaan Onderaan