DanoSM
MF veteraan
- 17 jun 2003
- 2.129
- 2
Hey luitjes,
Eindelijk na een tijd sleutelen rijdt mijn xl600r. Er zit een nieuwe zuiger in en een andere (tweedehands)cilinderkop, het blok is door de vorige eigenaar in elkaar gezet, de rest heb ik gedaan. Na er 2 keer op te hebben gereden +/- 160 km, is de compressie ineens een heel stuk minder dan het hoort. Nu kan ik de kickstarter gewoon met de hand door z'n compressie heendrukken. De decompressie heb ik eraf gehaald, dat kan het dus niet zijn. Ik heb de koppakking gechecked, bougie aangedraait, opnieuw kleppen gesteld. Maar niets helpt, de compressie blijft laag. Hij loopt ook lager stationiar en valt na een tijdje uit.
Waarschijnlijk moet ik de boel uit elkaar halen en de kleppen nakijken en klepveren nameten enz.
Maar de vraag is: wat zie ik over het hoofd waardoor de compressie verlaagd kan worden, voordat ik het blok uit het frame haal.
Als iemand wat weet, gil maar
Eindelijk na een tijd sleutelen rijdt mijn xl600r. Er zit een nieuwe zuiger in en een andere (tweedehands)cilinderkop, het blok is door de vorige eigenaar in elkaar gezet, de rest heb ik gedaan. Na er 2 keer op te hebben gereden +/- 160 km, is de compressie ineens een heel stuk minder dan het hoort. Nu kan ik de kickstarter gewoon met de hand door z'n compressie heendrukken. De decompressie heb ik eraf gehaald, dat kan het dus niet zijn. Ik heb de koppakking gechecked, bougie aangedraait, opnieuw kleppen gesteld. Maar niets helpt, de compressie blijft laag. Hij loopt ook lager stationiar en valt na een tijdje uit.
Waarschijnlijk moet ik de boel uit elkaar halen en de kleppen nakijken en klepveren nameten enz.
Maar de vraag is: wat zie ik over het hoofd waardoor de compressie verlaagd kan worden, voordat ik het blok uit het frame haal.
Als iemand wat weet, gil maar