Compressor aanschaf

Buellbloke

Gedigitaliseerde lul
27 jan 2011
9.541
4.191
Goede avond allen!

Ik wil graag een compressor aanschaffen om de banden van de vloot mee op te pompen, wat dingen met lucht door te blazen en vooruit, om er ook eens een luchtbeitel o.i.d. op aan te sluiten.

wordt incidenteel gebruikt, staat dus niet altijd in een werkplaats te loeien.
Dit ding sprak me aan, geen idee of het iets is maar het model lijkt me handzamer dan een langwerpige tank met de motor erop.

Iemand hier die er meer van weet?

Alvast bedankt!

 
Ik heb 3 jaar terug een Scheppach gekocht bij de OBI in Papenburg (Duitsland) voor €219,-
2 cilinder , 3PK en een 50 liter tank eronder, deze gekoppeld aan een 60 liter oude LPG tank.
Dit zijn dezelfde compressors als van Airpress (en andere merken) alleen een andere kleur en type plaatje.
Super compressor met een enorme aanzuigcapaciteit en dito opbrengst, al met al zeker de investering waard (voor zover je over een grote investering praat bij een dergelijk bedrag).
 
ik heb deze AEG 24 Liter Compressor staan. 1 maand gebruikt en mag weg voor 50 euro.

Hij maakte me teveel herrie en ik heb nu een membraan compressor.

Voor wat jij wilt doen gebruik ik al jaren een dergelijke standaard goedkope bouwmarkt compressor. Ja en ook voor een goedkope luchtsleutel.

Airpress is een goed merk maar het kan ook voor de helft van de prijs. Bij zot voor een kwart...
 
Die airpress V-twin is exact dezelfde die je onder de naam Scheppach in Duitsland koopt.
Alleen de prijs is anders en het kleurtje.
Er zijn verschillende afmontageniveaus leverbaar, waarbij de goedkoopste dikwijls uit de doos komen met een kilo roest in de tank, hotglue als afdichting tussen alle verbindingen en soms zelfs aluminium leidingen in plaats van messing of staal. Airpress en vergelijkbare merken zijn premium, Scheppach zit in het midden, en "labels" zoals PneuKraft zijn echt bagger. Dit geldt voor alle in Azië gebouwde compressoren, in exact dezelfde mate waarin imitatie Honda motorblokjes ook in vele kwaliteiten te koop zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan