compressor gezocht om banden te monteren

Wuf

MF veteraan
26 apr 2004
8.587
244
Tilburg
hoi motorfanaten,

ik ben op zoek naar een gebruikte compressor om mijn banden te kunnen oppompen nadat ik ze zelf gemonteerd heb. uiteraard niet om de band op spanning te kunnen brengen, maar om te zorgen dat de band erop 'klapt'

Marktplaats is zo verziekt met nieuwe compressoren dat ik na een uur nog steeds niets fatsoenlijks heb kunnen vinden.

de specs zijn ongeveer als volgt:
220V
>300l per min
1.8 KW minimaal
1 of 2 cylinder maakt me wat minder uit.
niet ouder dan 12 jaar

prijs bijv 150 euro
 
Laatst bewerkt:
ik begin de indruk te krijgen dat een goede compressor niet snel verkocht word...

dat is niet leuk, want dat drijft de prijs omhoog :(((
 
Laatst bewerkt:
Heb je de druk wel op maximaal geregeld ? met 6 bar en met gebruik van voldoende zeep moet het zeker lukken
 
Laatst bewerkt:
Heb je de druk wel op maximaal geregeld ? met 6 bar en met gebruik van voldoende zeep moet het zeker lukken

die 6 bar is allang weg als de band gevuld begint te raken, laat staan dat je lucht kwijt raakt doordat hij niet lekker aansluit.
en hij klapt ergens anders vaak pas bij 7-8 bar
 
Laatst bewerkt:
ik heb er wel een te koop de motor is wel door gebrand vorige week is een 2 cil met drukregelaar 80liter tank heb hem zelf ooit gebouwd werkte altyd goed kunt er ook goed mee spuiten en banden op pompen is nooit een probl geweest aleen de motor is stuk heb er nog niet na gekeken mar is een 2 pk 220v
gr math
 
Vind ik een vreemd verhaal! Ik leg thuis ook al tijden motorbanden zelf om en ik heb nog nooit problemen gehad met mijn "huis-tuin-en-keuken" compressortje van de bouwmarkt! Voor het "klappen" heb je alleen wat volume nodig, daarbij helpt een tankje wel, maar een paar liter inhoud is al gauw genoeg. Die koop je voor 80 euro...

EDIT : Ik heb de compressor die nu bij de Makro voor 49,95 in de aanbieding is!

Het "klappen" van de band vindt echt niet bij 7 à 8 bar plaats, hoor! Tegen die tijd (eh, druk) zijn van de meeste banden de staal- c.q. nylongordel al wel blijvend vervormd... en dat wil je niet...

Heb je wel het ventiel eruit gelaten als je hem laat "klappen"? Zodoende kan er ineens een groot volume in de band, waardoor hij sneller gaat aanliggen aan de velgranden. Als dat eenmaal gebeurd is kun je het ventieltje erin draaien en de band op spanning brengen.
 
Laatst bewerkt:
ik heb er wel een te koop de motor is wel door gebrand vorige week is een 2 cil met drukregelaar 80liter tank heb hem zelf ooit gebouwd werkte altyd goed kunt er ook goed mee spuiten en banden op pompen is nooit een probl geweest aleen de motor is stuk heb er nog niet na gekeken mar is een 2 pk 220v
gr math

dank je voor het aanbod, maar ik wil gelijk een werkende kopen.

op dit moment laat ik het tegenover mij bij de brandweer doen. die hebben capaciteit zat en dan is het zo gepiept.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan