compressor, hoeveel liter/min lucht nodig?

easytj

Die hard MF'er
27 nov 2002
311
0
Venray
Hoi,

Ik ben van plan om binnenkort een compressor aanschaffen. Deze wil ik in de toekomst gaan gebruiken voor o.a. het spuiten van kappen. Tevens ook voor een luchtsleutel, een dremel en ander gereedschap. Wie kan mij een advies geven over het aantal liters lucht die ik nodig heb per minuut voor deze gereedschappen?

P.S. Ik had zelf al een compressor zien staan met 200 l/min. Zou dit al voldoende zijn?
 
Hangt ervan af wat voor spuitpistool je gaat gebruiken,een conventionele gebruikt al gauw een 220 liter per minuut en een HVLP spuit (high volume low pressure)al gauw een dikke 400 liter per minuut.Dit is dus niet wat de compressor kan leveren maar de aanzuigcapaciteit die de compressor hebben moet.
 
luchtgereedschap en met name een dremel gebrukt erg veel lucht en vraagt dus een grote capaciteit, met het liefst een grote voorraadtank. Spuiten doe ik zelf met een compressor van 200 l/m met een bovenbekerverfspuit. Deze heeft meestal minder lucht nodig dan een onderbekerverfspuit. (zoe topic: Vlaflip is no more ) voor het resultaat. gezien je eisen zit je algauw aan een compressor van 300 l/m of hoger. Duur maar wel erg prettig om mee te werken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan