Comstars

Nsmeijer

Die hard MF'er
6 apr 2015
844
154
Ridderkerk
Ik ben de trotse eigenaar van een Honda CB650c en bezig met een langzaam brat/scrambler projectje.
Nu is het achterwiel een 16" reversed comstar en had ik hier graag 18". De uitdaging is alleen dat ik achter een trommelrem heb. Tot nu toe heb ik de volgende opties gevonden:
- ombouwen naar schijfrem.
- de naaf van mijn wiel in een schijfremwiel knutselen.
- cx500 heeft het goede wiel maar is cardan.
- voor en achter vervangen voor de normale comstar.

Ombouwen naar schijfrem lijkt me een behoorlijke operatie en heeft dus niet de voorkeur.
Een comstar uit elkaar halen en weer opbouwen uit twee wielen lijkt me mogelijk maar is dit wel veilig?
Een cx500 is cardan aandrijving, zijn er mogelijkheden voor een ketting? Lijkt me niet overigens gezien de issues bij cx projecten.
Normale comstars zijn wel in de gewenste maten te krijgen maar ik zou graag de reversed houden.

Wie kan er meer over te vertellen?
 
Honda KZ 750 van na 81' of hebben die ook niet reversed spaken?
 
Laatst bewerkt:
De normale kz heeft normale maar de 10th anniversary editie heeft de juiste *O*.
Nu nog iemand vinden die z'n achterwiel wil verkopen *D
 
Laatst bewerkt:
Nee, dat zijn de normale comstar maar denk dat ik die er maar in ga zetten, ik heb voor ook 19" met dubbele schijven dus dat komt mooi uit.
 
Ik heb nog een nette comstar van een CX500 liggen die je wel voor een kratje bier mag overnemen.

Volgens mij is het zo dat de naaf prima over te zetten is, ik heb dit in een verleden eens uitgezocht.

Laat maar weten
 
@TripleSteve je hebt pb.

Ja maar dat is een 16 inch en die heb ik al ;). Ik zoek dus een reversed comstar in 18 inch met trommelrem en ketting aandrijving, tot nu toe lijkt alleen de CB750KZ daar aan te voldoen maar daar is niks van te koop op het moment.
Maar we gaan eens een poging wagen met een cx wiel.
 
Toch nog de juiste velg kunnen vinden, volgens de verkoper van een cb750c maar dat lijkt me sterk, zover ik weet hebben die altijd 16inch achter.
Bedankt voor de hulp iig.
 
je kan er ook spaakwielen van maken, heb ik ook gedaan.
is met comstars vrij makkelijk, je moet alleen spaakvelgen erbij zoeken...

:t
 
Terug
Bovenaan Onderaan