Nsmeijer
Die hard MF'er
Ik ben de trotse eigenaar van een Honda CB650c en bezig met een langzaam brat/scrambler projectje.
Nu is het achterwiel een 16" reversed comstar en had ik hier graag 18". De uitdaging is alleen dat ik achter een trommelrem heb. Tot nu toe heb ik de volgende opties gevonden:
- ombouwen naar schijfrem.
- de naaf van mijn wiel in een schijfremwiel knutselen.
- cx500 heeft het goede wiel maar is cardan.
- voor en achter vervangen voor de normale comstar.
Ombouwen naar schijfrem lijkt me een behoorlijke operatie en heeft dus niet de voorkeur.
Een comstar uit elkaar halen en weer opbouwen uit twee wielen lijkt me mogelijk maar is dit wel veilig?
Een cx500 is cardan aandrijving, zijn er mogelijkheden voor een ketting? Lijkt me niet overigens gezien de issues bij cx projecten.
Normale comstars zijn wel in de gewenste maten te krijgen maar ik zou graag de reversed houden.
Wie kan er meer over te vertellen?
Nu is het achterwiel een 16" reversed comstar en had ik hier graag 18". De uitdaging is alleen dat ik achter een trommelrem heb. Tot nu toe heb ik de volgende opties gevonden:
- ombouwen naar schijfrem.
- de naaf van mijn wiel in een schijfremwiel knutselen.
- cx500 heeft het goede wiel maar is cardan.
- voor en achter vervangen voor de normale comstar.
Ombouwen naar schijfrem lijkt me een behoorlijke operatie en heeft dus niet de voorkeur.
Een comstar uit elkaar halen en weer opbouwen uit twee wielen lijkt me mogelijk maar is dit wel veilig?
Een cx500 is cardan aandrijving, zijn er mogelijkheden voor een ketting? Lijkt me niet overigens gezien de issues bij cx projecten.
Normale comstars zijn wel in de gewenste maten te krijgen maar ik zou graag de reversed houden.
Wie kan er meer over te vertellen?