'Concurrenten' Schuberth s1 pro

Bike_Explorer

MF veteraan
4 jun 2012
2.913
2
-
Hallo allemaal,

Heb een proefles motorrijden gedaan, en dat beviel me erg!
Volgende week mijn eerste echte rijles!

Nu heb ik voor de kleding al voldoende info gevonden, maar voor de helm ligt dat toch wat moeilijker...

Nu weet ik dat de Schuberth s1 pro een stille helm is, maar de dealer waar ik morgen langs ga (die goede aanbiedingen heeft dan), heeft die niet, en een andere motorzaak hier in de buurt ook niet. Nu heb ik al wat lopen googlen en searchen met de zoekfunctie, maar vindt nog niet de informatie die ik nodig heb.

Nu is mijn vraag;
Welke andere helmen zijn ONGEVEER even 'stil' als de Schuberth s1? Of nog een bepaalde voorkeur wat merk betreft? Wil de prijs bij max. 400 euro laten, en ik weet dat de helm je goed moet passen en oordoppen moet dragen voor echte stilte.

Ik hoor graag van jullie,

Groetjess
 
Mijn voorkeur gaat dus wel uit naar een integraalhelm omdat die de 'stilste' schijnen te zijn over het algemeen. Maar zijn er nog gewaagde concurrenten van de Schuberth s1 pro van zo'n max. 400 euro?

Wil er wel graag eentje met ingebouwd zonnevizier, en een glasfiber/kevlar schaal, dus geen plastic.
 
De S2? :P

Dat je eisen hebt zoals een ingebouwd zonnevizier snap ik. Geluidsniveau snap ik ook. Maar je eerste prioriteit hoort toch echt de pasvorm te zijn. Je helm kan nog zo goed scoren in de testen, als hij jou niet past, heeft het geen nut.

Ga dus éérst passen welke helmen uberhaupt een optie zijn. En ga daarna pas kijken welke je uit die mogelijke opties kiest.

Ik heb zelf de S2, is ook erg stil vergeleken met de HJC die ik ervoor had.

[edit]Excuus, ik had bij Louis gezien dat er dit weekend 20% korting te krijgen was. 500 euro min 20% is 400 euro. Ware het niet dat onder andere de S2 van die actie is uitgesloten. De S2 is dus te duur.[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Mijn advies:

Niet kijken naar hoe stil helmen zijn, maar gewoon oordoppen kopen, om het even welke helm je ook koopt.

Meeste helmen worden toch behoorlijk lawaaierig als je boven de 100 km/u gaat rijden. Je kunt kiezen tussen allerlei op maat gemaakt spul of goedkope doppies die hetzelfde effect hebben.

Succes met lessen! :] :W
 
Weet jij hoeveel Db die produceert bij bv. 100km/u??
Hij is verkrijgbaar voor 490 euro...dus wel boven mij budget.
Alleen als het geluidsniveau acceptabel is, is het misschien wel een optie!
Leuk al die theoretische getalletjes, maar totaal nutteloos.
Waar het om gaat is hoe de helm bij jou past. Hoe jij op de motor zit. wat voor soort ruitje je hebt enz enz.
Er zijn veel factoren die het geluid in de helm beïnvloeden dat het niet weg te schrijven is in een test.

ga eerst je rijbewijs halen en kies een motor waar jij op wilt rijden. Aan de hand daarvan kun je een 'stille'helm kopen.
Altijd passen en proberen voordat je een helm koopt, pas dan weer je hoe deze zit.
 
Laatst bewerkt:
ik heb altijd een shoei gehad, perfecte pasvorm (voor mij althans).nu heb ik me pas een scorpion gekocht en deze zit ook als gegoten, er zit een ingebouwd pompmechanisme in voor de wangen op te pompen dus extra stevigheid, en er zit een zonne vizier in, en nog geruisloos ook.

groetz.
 
Je kan het geluidsniveau van een helm niet precies bepalen nee, wat dat betreft. Maar een helm als de schuberth s1 pro is ook niet voor niks als stilste (of een van) verkozen.

Gaat er gewoon om dat ik ongeveer weet welke merken/modellen zijn aan te raden wat geluid betreft.
HJC schijnt vaak wat lawaaieriger te zijn volgens mij, dus dat hoeft dan van mij niet.
Ga morgen zoiezo heen en passen, en bij die zaak verwacht ik ook echt eerlijk advies te krijgen.

Zal de shoei modellen eens goed bekijken ;)
 
Ik heb extra kussentjes bij m'n oren erin gezet, uit een harley helm in m'n arai helm. Geen oordoppen nodig, zo stil als een muisje.
 
Leuk al die theoretische getalletjes, maar totaal nutteloos.
Waar het om gaat is hoe de helm bij jou past. Hoe jij op de motor zit. wat voor soort ruitje je hebt enz enz.
Er zijn veel factoren die het geluid in de helm beïnvloeden dat het niet weg te schrijven is in een test.

ga eerst je rijbewijs halen en kies een motor waar jij op wilt rijden. Aan de hand daarvan kun je een 'stille'helm kopen.
Altijd passen en proberen voordat je een helm koopt, pas dan weer je hoe deze zit.

JUIST !
 
Ik ben dus net naar die motorzaak geweest, en heb de shoei XR1100 gepast en nog een model van shoei (qwest misschien?) Maar het is wel erg wennen..Ik heb ook een rev! it mercury jas gepast, maar het knelt toch wel erg. Dat hoort dan ook zei de verkoper, maar ik weet niet hoe jullie dat precies ervaren?
Zo'n helm gaat op een gegeven moment nog wel uitzetten (of andere wangkussentjes), maar ik vond het toch nog wel erg knellen..
De jas zat op zo'n motor in die zaak wel aardig (Nog wel een beetje bekneld), maar ik weet niet hoeveel een textieljas nog uit kan zetten? Het zal nooit zo worden als een normale jas, dat weet ik, maar ik wil me er wel goed in voelen, en zo voelde het nu niet echt...
Heb nu nog niks gekocht, heb zoiezo nog kortingbonnen
 
Je kan het geluidsniveau van een helm niet precies bepalen nee, wat dat betreft. Maar een helm als de schuberth s1 pro is ook niet voor niks als stilste (of een van) verkozen.

Gaat er gewoon om dat ik ongeveer weet welke merken/modellen zijn aan te raden wat geluid betreft.
HJC schijnt vaak wat lawaaieriger te zijn volgens mij, dus dat hoeft dan van mij niet.
Ga morgen zoiezo heen en passen, en bij die zaak verwacht ik ook echt eerlijk advies te krijgen.

Zal de shoei modellen eens goed bekijken ;)

Heb je zo'n hekel aan doppies in je oren dan? ;)

Schubert schijnt de (relatief) stilste helmen te verkopen maar goed, wat heb je daaraan als het geluidsniveau nog steeds (te) hoog is?
 
Ik heb zelf een S2, en ook al is dit 'een van de stilste' helmen gebruik ik toch oordopjes want het is nog steeds een hoop kabaal ;)
 
Naja, ik zal vooral veel korte ritjes maken naar de fitness (8km heen-terug) en stage (momenteel 20km heen-terug), dus dat zijn van die ritjes die je binnen 10-15 minuten gereden hebt met max. snelheden van 60km/u.

Dus als de helm dan relatief stil is, dan zal ik ook niet direct oordoppen nodig hebben voor dat soort stukken. Maar ik heb binnenkort mijn officiële eerste rijles, en dan mag ik als het goed is al de weg op, dus zal wel merken vanaf welke snelheid ik windgeruis hoor.
 
Naja, ik zal vooral veel korte ritjes maken naar de fitness (8km heen-terug) en stage (momenteel 20km heen-terug), dus dat zijn van die ritjes die je binnen 10-15 minuten gereden hebt met max. snelheden van 60km/u.

Dus als de helm dan relatief stil is, dan zal ik ook niet direct oordoppen nodig hebben voor dat soort stukken. Maar ik heb binnenkort mijn officiële eerste rijles, en dan mag ik als het goed is al de weg op, dus zal wel merken vanaf welke snelheid ik windgeruis hoor.
Dan is het probleem opgelost!, en wel hierom:

- Bij die snelheden is er nog geen sprake van windgeruis, je hebt dus geen stille helm nodig.

- Voor deze afstanden heb je geen motor nodig, dat kan gewoon op de trapfiets.

- Door het gebuik van de fiets hoef je ook niet meer naar de fitness: weer een probleem minder. :+
 
Ik moet die moet straks érgens voor gebruiken. Ik ga natuurlijk ook lekker toeren in het weekend (ook beter voor de motor, wat langere ritten). En als de wind goed staat, dan pak ik de trapfiets wel weer })

Maar gelukkig dat er bij die snelheden geen windgeruis is dan, scheeld weer iedere keer die oordoppen in en uit doen, en nieuwe kopen. Bij langere/snellere ritten zal ik het wel gebruiken
 
Ik moet die moet straks érgens voor gebruiken. Ik ga natuurlijk ook lekker toeren in het weekend (ook beter voor de motor, wat langere ritten). En als de wind goed staat, dan pak ik de trapfiets wel weer })

Maar gelukkig dat er bij die snelheden geen windgeruis is dan, scheeld weer iedere keer die oordoppen in en uit doen, en nieuwe kopen. Bij langere/snellere ritten zal ik het wel gebruiken
Het was maar een grapje, iedereen moet doen waar hij zin in heeft. O-)
 
dat leren kleding nog een procent of 5 a10 % uitzet is wel bekend, maar textiel toch echt niet.... deze moet direct goed zitten met de protectie op de juiste plaats natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Die Schuberth is een mooie helm maar zit mij dus echt voor geen meter.

Als je een Shoei hoofd hebt dan is de GT Air interessant.

Maar zolang je niet weet wat je lekker zit en daarmee ook het veiligst is dan is er echt geen zinnig antwoord op je vraag te geven.

Stilte hangt overigens niet alleen af van de helm maar ook van je motor, geen scherm of wel een scherm en dan nog wat voor soort, wel of geen kuip, je houding op de motor...
 
Terug
Bovenaan Onderaan