'Concurrenten' Schuberth s1 pro

Stilte hangt overigens niet alleen af van de helm maar ook van je motor, geen scherm of wel een scherm en dan nog wat voor soort, wel of geen kuip, je houding op de motor...
Idd, dat zei de verkoper toen ook al. Hij vroeg al wat voor type motor ik zou rijden dan.

Nu paste de shoei XR-1100 mijn wel goed. Alleen zouden de wangkussentjes dan iets dunner mogen..
 
Idd, dat zei de verkoper toen ook al. Hij vroeg al wat voor type motor ik zou rijden dan.

Nu paste de shoei XR-1100 mijn wel goed. Alleen zouden de wangkussentjes dan iets dunner mogen..
Even een serieuze post van mij: die wangkussens horen vrij strak te zitten.
Echter niet zo strak dat je mond wordt opengedrukt.
Als een bepaalde helm niet lekker zit, moet je hem niet hopen.
Sommige verkopers letten goed op en kijken of de helm bij je hoofd past.
 
Ik heb concept en S1 gereden (30k per jaar) en moet geen schuberth meer hebben. Rij nu een jaar met veel plezier met een XR1100 rond en die is stiller, lichter en steviger dan de S1...
 
Ik heb zelf een S2, en ook al is dit 'een van de stilste' helmen gebruik ik toch oordopjes want het is nog steeds een hoop kabaal ;)

heb zelf de S1 Pro, en ben het verder helemaal met je eens. En ook met anderen die nog voor jou reageerden; oordoppen moet je toch en pasvorm gaat boven ALLES.

als je een beetje langgerekt aardappelhoofd hebt (zoals ik zei de gek) is de pasvorm van deze helm wel prima trouwens :) toen ik m anderhalf jaar geleden kocht zat ie mooi strak rond mn voorhoofd en flink strak bij mn wangen. ondertussen zijn de wangkussens wat softer geworden door gebruik.

wel vind ik de helm qua fysieke buitenmaat behoorlijk groot. Er zijn dunnere/kleinere helmen die het ook goed doen.

het opklapbare zonnevisier en de standaard aanwezige pinlock zijn wel ideaal. qua afwerking voelt het allemaal prima aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan