Concurrentie voor de motor?

Tja toch zullen er wel mensen zijn die dat ding moeten hebben,met 110 is het trouwens prima te doen op de snelweg,
ik heb een 125cctje gehad die met stevige tegenwind niet boven de 85 kwam,ook dat was te doen als je maar rechts blijft rijden,
soms haalde vrachtwagens me in ,dat was vooral bij nat weer wel minder prettig,maar niet het gevoel gehad dat het gevaarlijk
werd.
Maar op basis van wat blinkt ie uit?
Niet qua prijs, niet qua prestaties, geen fietsvergoeding, geen groot laadvermogen,..
Ik zie nergens voordeel..
Een 125 kan ik nog begrijpen, het is goedkoop om te rijden van a naar B
Een zwaardere ice begrijp ik ook. Het rijdt leuk.
Een ev-motorfiets kan ik ook begrijpen (ik had er bijna een gekocht..) voor woon-werkverkeer omdat het goedkoop en snel is.
Fiets of e-bike/speed pedelec idem... De fietsvergoeding die je krijgt is veel van de meeste werkgevers is meer dan genoeg om een dure e-bike terug te verdienen in korte tijd.

Dit ding is voor de echte liefhebbers van... dit ding.
 
wat een lelijk ding, jammer dat allemaal die gedrochten iedere keer een vormgeving moeten hebben alsof er een vegatrut net heeft staan kotsen...

Ik snap echt niet dat ze zeggen dat ik degene ben die zo grof is..... ? })

Mijn excuses beste man, ik zal mijn bericht even aanpassen naar de huidige tijd: aanvaard u aub mijn nederige excuses 😌
__
Wat een affreus ding, Met enige weemoed bespeur ik een vormgeving die zelfs het reinste sneeuwvlokje een ijzig gevoel geeft, alsof het genuttigde aperitiefje al meerdere malen de binnenzijde van het voedselverteringskanaal heeft mogen bewonderen in een kortdurende apocalyptische reis van een beeldschone ltghbq+ milieubewuste bakfiets dame :t
 
Dit ding is al zo lang verkrijgbaar, als het een concurrent was, had je ze hier al zien rijden.
Daarnaast vraag ik me af hoe fijn het trappen is met kniebeschermers in je broek.
 
Dit ding is al zo lang verkrijgbaar, als het een concurrent was, had je ze hier al zien rijden.
Daarnaast vraag ik me af hoe fijn het trappen is met kniebeschermers in je broek.
Het is volgens mij wel een A1 motor. Iets voor jou om te testen?
 
Ik deed vanmiddag een rondje dijkjes op de motor
Voor me een groepje meisjes op de fiets , ik kijk nog eens rijdt er in het midden een meisje op een elektrische step met aan beide kanten een meisje op een fiets die aan haar armen hangen
Vind dat best wel een efficiënte manier om naar school te rijden
 
Ik deed vanmiddag een rondje dijkjes op de motor
Voor me een groepje meisjes op de fiets , ik kijk nog eens rijdt er in het midden een meisje op een elektrische step met aan beide kanten een meisje op een fiets die aan haar armen hangen
Vind dat best wel een efficiënte manier om naar school te rijden
Ik probeer me ook altijd te laten slepen door meisjes op fietsjes en/of stepjes, als ik naar m’n werk ga en brandstof wil besparen, maar om de een of andere reden werken ze nooit mee… :/
 
Het is volgens mij wel een A1 motor. Iets voor jou om te testen?
Is A1 idd want 5,5kW continu vermogen. Moet er hier wel een importeur zijn en dan nog... geen dealers nu, hoe gaat het met onderhoud? Kijk je puur naar A1, dan heeft 99 van de 100 jonge starters niet even 13k liggen voor dit. Laat staan dat ze iets willen hebben wat maar 90 km/u gaat. Dan je ook een Honda Monkey kopen voor zeg 5000 euro, die loopt meestal tussen de 90-100 km/u (soms wat harder) en dan heb je nog ruim 8000 euro over voor brandstof. Als je flink het gas opendraait op de Monkey zit je op 1 op 50. Als je Euro 98 tankt voor 2,50 de liter, kan je nog steeds 3200 liter brandstof en 160.000 km lekker doorscheuren op een Monkey. Als dat blok het haalt. En dan hoef je niet eens te trappen! :+

Lijkt me best leuk om een keer te rijden, maar de markt in NL is extreem klein hiervoor. In landen waar je dit met je B-rijbewijs mag rijden is er nog wel een beetje potentie, maar in realiteit kost ie teveel en loopt ie net niet snel genoeg om ook de snelweg te kunnen pakken. Maar ik zou dit best in de schuur willen hebben staan. Lijkt me hilarisch om al trappend auto's in te halen. _O-*O*

Ook op de website zie ik nu alleen maar dat je een pre-order kan doen, maar de site heeft denk ik ook al 2 jaar geen update meer gehad (als ik het copyright-regeltje mag geloven). Dus een concurrent voor motoren? Absoluut niet. Leuk voor erbij als je geld teveel hebt. Maar goed, dat is mijn mening. 8-)
 
Er worden ook best veel E mountainbikes verkocht van rond de 10000€ dus je moet je niet vergissen in het aantal potentiële klanten
 
de fiets in de OP doet me zo-even denken aan die aliexpress 'bami-motoren´ die ze in de VS hadden.
deze kawa125cc-Ninja kopietjes waren voorzien van een naafmotor in het achterwiel, en als je goed kijkt: trappers en ketting naast de naafmotor.
het was een kwestie van trappen+ondersteuning of snelheid (tot op zekere hoogte) middels gashendel.
dat deden ze destijds zodat het (niet goedgekeurde) ding wettelijk gezien een fiets was, en als zodanig verkocht mocht worden.
wilde je de trappers weg en het volle pond van de motor, dan had je een kenteken etc. nodig, wat je zo niet even ging lukken...
enig verschil is dat het apparaat uit de OP dus wel een kenteken heeft, maar helaas niet op alleen ´de ondersteuning´ kan rijden...

trappers zijn dan wel weer handig als je onderweg met een lege accu strand _O-
 
Laatst bewerkt:
En iets versoepelde alcohol wetten. Zodat je naar je werk en de kroeg je auto laat staan, een gewoon snel gaat fietsen.
versoepelde alcohol wetten zie ik persoonlijk niets in, ik heb er genoeg ellende van gezien ( ik heb in de gezondheidszorg gewerkt). Het menselijk leed bij alcohol en/of middelen gerelateerde ongevallen is niet te overzien. Ook als hulpverlener gaat je dit niet gemakkelijk af. Tegenwoordig komt daar nog doorgesnoven, geslikt, gespoten bij en appen, bellen etc.
Wat gebruikt gewoon een taxi bellen of gaan lopen.
 
:r :r Er is niet genoeg geld om mij om zon dom ding te krijgen . het is een mountain bike met een accu pakket en met zulke dunne bandjes 90 km/h ? bah . :r Nee geef mij mijn oldtimers maar . hebben tenminste kabaal, en lekker 1:15 smeren mengsmering , en dan lekker net voor zon groepje race fietsers gaan rijden,
 

Bijlagen

  • ter.jpg
    ter.jpg
    478,6 KB · Weergaven: 10
Maar op basis van wat blinkt ie uit?
Niet qua prijs, niet qua prestaties, geen fietsvergoeding, geen groot laadvermogen,..
Ik zie nergens voordeel..
Een 125 kan ik nog begrijpen, het is goedkoop om te rijden van a naar B
Een zwaardere ice begrijp ik ook. Het rijdt leuk.
Een ev-motorfiets kan ik ook begrijpen (ik had er bijna een gekocht..) voor woon-werkverkeer omdat het goedkoop en snel is.
Fiets of e-bike/speed pedelec idem... De fietsvergoeding die je krijgt is veel van de meeste werkgevers is meer dan genoeg om een dure e-bike terug te verdienen in korte tijd.

Dit ding is voor de echte liefhebbers van... dit ding.

Wat is een fietsvergoeding? (Ik heb hier nog nooit van gehoord) En hoe verhoud die zich tot een km vergoeding?
Bij ons op het werk krijg je km vergoeding, hoe je naar het werk komt moet je zelf weten.
Ik rij 28 km enkel naar werk en ik zou in kader van beweging best wel willen fietsen. Maar als ik dat doe vind ik dat ik er teveel tijd mee kwijt ben, ook met een speed pedelec.
Voor mij zou zo'n snelle fiets dus wel iets zijn. Uiterlijk geef ik niks om. Prijs vind ik veel te hoog.
 
Ach, weer een poging om elektrisch te gaan rijden…..laat ze vooral mee doorgaan en er komt ooit vast wat goeds uit. Maar ik betaal er niet aan mee, 14k voor zo’n ding…..|(

Ik zing het wel uit op mijn oude meuk….
 
Laatst bewerkt:
Wat is een fietsvergoeding? (Ik heb hier nog nooit van gehoord) En hoe verhoud die zich tot een km vergoeding?
Bij ons op het werk krijg je km vergoeding, hoe je naar het werk komt moet je zelf weten.
Ik rij 28 km enkel naar werk en ik zou in kader van beweging best wel willen fietsen. Maar als ik dat doe vind ik dat ik er teveel tijd mee kwijt ben, ook met een speed pedelec.
Voor mij zou zo'n snelle fiets dus wel iets zijn. Uiterlijk geef ik niks om. Prijs vind ik veel te hoog.
Is misschien iets Belgisch.. Ik neem aan dat je in Nl ook wel zoiets hebt (of niet?)

Met de auto/motor krijg ik maandelijks netto 30€ voor dagelijks 70km te rijden. Dit is uiteraard niets in de verhouding tot de kosten. Met 30€ kan ik voor 2 dagen tanken met de auto, misschien 4 dagen met de motor die een pak zuiniger is dan de auto.

Als je met de fiets zou komen, dan zou ik 24 cent/km krijgen voor heen en terug. Dus 70km * 0,24 = 16,8€/dag maal gemiddeld 18,8 werkdagen per maand en dit onbelast. Dat is een behoorlijke som, zeker als je de uitgespaarde brandstof meetelt.
Voor mij persoonlijk is 3 uur per dag fietsen (ik heb een gewone e-bike met max 25 km/u voor 35 enkel) te lang.
 
versoepelde alcohol wetten zie ik persoonlijk niets in, ik heb er genoeg ellende van gezien ( ik heb in de gezondheidszorg gewerkt). Het menselijk leed bij alcohol en/of middelen gerelateerde ongevallen is niet te overzien. Ook als hulpverlener gaat je dit niet gemakkelijk af. Tegenwoordig komt daar nog doorgesnoven, geslikt, gespoten bij en appen, bellen etc.
Wat gebruikt gewoon een taxi bellen of gaan lopen.
Snap best dat iemand uit de gezondheidszorg er zo in staat.

Maar in de buitengebieden van Nederland moet je een taxi bestellen, wat gewoon heel prijzig is om in je eentje te betalen.

Vandaar dat ik dacht, het is niet ideaal, bezopen op een snelle fiets. maar beter dan de auto
 
Wat is een fietsvergoeding? (Ik heb hier nog nooit van gehoord) En hoe verhoud die zich tot een km vergoeding?
Bij ons op het werk krijg je km vergoeding, hoe je naar het werk komt moet je zelf weten.
Ik rij 28 km enkel naar werk en ik zou in kader van beweging best wel willen fietsen. Maar als ik dat doe vind ik dat ik er teveel tijd mee kwijt ben, ook met een speed pedelec.
Voor mij zou zo'n snelle fiets dus wel iets zijn. Uiterlijk geef ik niks om. Prijs vind ik veel te hoog.
Maar het is geen fiets. Het is een motor. En qua kosten is een andere elketrieke motor geodkoper.
 
Laat ik nu ook in de buitengebieden wonen dus ik snap het dilemma. Momenteel werk ik al weer tijden in de techniek ( eens is de emmer vol) en mijn visie is daardoor niet veranderd. Het leed is niet te omschrijven complete gezinnen en families die kapot gaan onder het verdriet. En het was niet nodig geweest.
En met je kop bij 25 km pu op het asfalt kwakken is niet bevorderlijk voor de grijze cellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan