condens in mijn koplamp

baka

MF veteraan
29 mrt 2002
8.280
2
Hoorn (Noord Holland)
ben 3 weken wezen sturen in het buitenland, en toen ik terug kwam was het een aardig gevecht om mijn arme motortje weer toonbaar te maken. nou ben ik blijk baar te enthousiast geweest met de tuinslang, want er zit nu condens in mijn koplamp. als ik rij en hij wordt warm verdwijnt het maar als hij een tijd stilstaat en afkoeld komt het terug.
kan dit kwaad (roest oid) en zo ja, wat doe ik eraan?
 
ff met een zeempje de binnenkant droog maken :+

nah.. een kameraad van me had dat ook en was na een dag ofzo weer verdwenen. En anders zou je kunnen proberen om je lampje er ff uit te halen zodat het water wat erin zit kan verdampen via het gaatje.

Ohja raak je lampje niet aan met je vingers daardoor kunnen ze nog wel eens kapot gaan.
 
Ik had het nogal eens als ik enthousiast mn motor sta af te spuiten. Ik heb het afdichtingsrubber vervangen en de boel met een föhn drooggeblazen. Overigens is er volgens mij geen gevaar voor het elektronisch circuit. Of je moet alle draden daarbinnen bloot hebben liggen maar dat zal gezien de recentheid van je motor wel niet het geval zijn....
Let je er wel op dat mocht je hem inderdaad aan de binnenkant met een lappie hebben drooggemaakt, je er voor zorgt dat je absoluut geen strepen of ander niet benodigd vuil laat zitten. Je krijgt dan nl onwijze versplintering van het licht wat ten eerste je zicht niet ten goede komt en ten tweede heel veel boze tegenliggers gaat krijgen doordat je licht alle kanten op schijnt behalve naar de plek waar ie echt heen moet schijnen.....(t is maar een hintje..)

succes
 
Ik weet niet of dit voor elke reflector opgaat, maar die spiegelende laag is vaak een opgedampte en vooral ZACHTE laag. Die beschadig je direct als je er ook maar met een doekje naar kijkt. Die laag kan je niet oppoetsen, alleen maar WEGpoetsen! Check dit dus even voordat je iets door de lampopening naar binnen propt. Mijn voorkeur gaat uit naar de eerder genoemde fohn haardroger.
 
Terug
Bovenaan Onderaan