Flandriafreak.
Die hard MF'er
Graag een vraag aan de klassieke contactpunten ontstekings-specialisten hier .
Het weer gaat stilaan beter worden zodat het weer begint te kriebelen om te rijden!
Sinds vorig jaar ben ik wat op de sukkel met mijn ontsteking ( sorry is van een brommer...) en krijg de vonk maar niet in orde.
Nu denken er velen waarom geen elektronische ontsteking, maar wil het graag origineel houden.
Moet toch mogelijk zijn, er rijden zoveel brommers met contactpuntenontstekingen?
Ik zelf rij al 25 jaar met deze ontstekingen (origineel BOSCH) zonder problemen tot nu.
De originele BOSCH vonkspoelen (juiste onderdeel nummer) zijn helaas niet meer te krijgen waardoor ik al een aantal imi (jaja uit china) spoelen heb geprobeerd zonder succes, na 1 rit onregelmatig vonken en een krijtwitte vonk.
Steeds met nieuwe BOSCH condensators , naar het schijnt zijn deze nieuwe niet meer van goede kwaliteit zoals de oude.
Soldeerwijze zoals de voorschriften dus condensator niet "kapot" gesoldeerd.
Het zou met elektrolyt te maken kunnen hebben wat uit milieuoverweging niet gebruikt meer mag worden?
In de originele BOSCH condensators zijn hoge en lage in (capaciteit 0,25 en 0,33 µf ongeveer),heeft dat een grote invloed op de vonk en mag je deze onderling wisselen?
Nu heb ik de ontsteking omgebouwd naar een WIMA 0,33 µf condensator en een andere vonkspoel (new competition) deze zou de beste kwaliteit op de markt zijn ben benieuwd.
Waar deze zijn gemaakt weet ik niet, maar passen alvast beter op de grondplaat en zijn in ieder geval al zwaarder als de zwarte china vervang spoelen voor de BOSCH spoelen...
Magnetisme van vliegwiel is volgens mij goed, aangezien de vonk niet wegvalt als ik de verlichting aanzet tijdens het rijden.
Klopt deze theorie?
Is die WIMA condensator een elektronische of wat moet ik er mij van voorstellen en zijn deze van kwaliteit daadwerkelijk beter (voor de warmte) dan de oude in zilverpapier gedrenkt elektrolyt.
We leren graag bij van de experts .
Het weer gaat stilaan beter worden zodat het weer begint te kriebelen om te rijden!
Sinds vorig jaar ben ik wat op de sukkel met mijn ontsteking ( sorry is van een brommer...) en krijg de vonk maar niet in orde.
Nu denken er velen waarom geen elektronische ontsteking, maar wil het graag origineel houden.
Moet toch mogelijk zijn, er rijden zoveel brommers met contactpuntenontstekingen?
Ik zelf rij al 25 jaar met deze ontstekingen (origineel BOSCH) zonder problemen tot nu.
De originele BOSCH vonkspoelen (juiste onderdeel nummer) zijn helaas niet meer te krijgen waardoor ik al een aantal imi (jaja uit china) spoelen heb geprobeerd zonder succes, na 1 rit onregelmatig vonken en een krijtwitte vonk.
Steeds met nieuwe BOSCH condensators , naar het schijnt zijn deze nieuwe niet meer van goede kwaliteit zoals de oude.
Soldeerwijze zoals de voorschriften dus condensator niet "kapot" gesoldeerd.
Het zou met elektrolyt te maken kunnen hebben wat uit milieuoverweging niet gebruikt meer mag worden?
In de originele BOSCH condensators zijn hoge en lage in (capaciteit 0,25 en 0,33 µf ongeveer),heeft dat een grote invloed op de vonk en mag je deze onderling wisselen?
Nu heb ik de ontsteking omgebouwd naar een WIMA 0,33 µf condensator en een andere vonkspoel (new competition) deze zou de beste kwaliteit op de markt zijn ben benieuwd.
Waar deze zijn gemaakt weet ik niet, maar passen alvast beter op de grondplaat en zijn in ieder geval al zwaarder als de zwarte china vervang spoelen voor de BOSCH spoelen...
Magnetisme van vliegwiel is volgens mij goed, aangezien de vonk niet wegvalt als ik de verlichting aanzet tijdens het rijden.
Klopt deze theorie?
Is die WIMA condensator een elektronische of wat moet ik er mij van voorstellen en zijn deze van kwaliteit daadwerkelijk beter (voor de warmte) dan de oude in zilverpapier gedrenkt elektrolyt.
We leren graag bij van de experts .
Bijlagen
Laatst bewerkt: