Condoleance Topic idee ?

Disorganized

Die hard MF'er
27 jan 2006
382
0
Horst
He hallo ,


Ik zie regelmatig dat er iets gepost word over overleden motorrijders.
Ik vind dit goed om naasten en hart onder de riem te steken, maar ook om eruit te leren.

Nu vraag ik me af of het geen goed idee is om ( onder voorwaarden ) een topic te openen inzake een soort van Condoleance topic van Motorrijders.
Ik weet dat dit een gevoelig onderwerp is of kan zijn, maar wil weten hoe jullie er tegenaan kijken.
het motorrijden heeft namenlijk ook twee kanten van de medaille
Aangezien er vaak veel reacties staan bij de R.I.P. Topics


LAAT IK ME DUIDELIJK ZIJN DAT DIT GEEN LEEDVERMAAK IS !

Don't get me wrong,
8-)
 
volgens mij botst dat een beetje met het volgende punt:


*Topics over ongelukken waarbij, voor zover op dat moment bekend, geen medeforummers betrokken zijn geweest, gaan op slot. Het betreft hier dus bijv. ongevallen waarover je in de media gelezen hebt, waar je van gehoord hebt of waar je langsreed toen het al gebeurd was, zonder dat je weet wat er gebeurd was. Het staat natuurlijk vrij om een topic te starten over een ongeluk waarbij je zelf betrokken bent geweest, waarbij je geassisteerd hebt, moet getuigen, het hebt zien gebeuren oid
 
met buikschuivers die als halve zolen rondrijden heb ik geen medelijden als ze zich kappot rijden.
Ti's gewoon de rotte appels er tussen uit halen.

Door dat soort figuren blijft de verzekeringspremie maar stijgen
 
met buikschuivers die als halve zolen rondrijden heb ik geen medelijden als ze zich kappot rijden.
Ti's gewoon de rotte appels er tussen uit halen.

Door dat soort figuren blijft de verzekeringspremie maar stijgen
en zelfs die gasten moeten dat lekker zelf weten...
ik snap niet waarom, als het je toch geen reet kan schelen, je er woorden aan vuil maakt :z
 
Ik denk dat ondertussen wel duidelijk is waarom een algemeen condoleance topic geen goed idee is.
 
Klinkt als: allemaal gaan we een keer dood WANT we zijn motorrijders, hier gaan we elkaar eens lekker condoleren.

Als of motorrijders procentueel zoveel vaker dood gaan dan andere verkeersdeelnemers... lekker stereotyp... |(
 
met buikschuivers die als halve zolen rondrijden heb ik geen medelijden als ze zich kappot rijden.
Ti's gewoon de rotte appels er tussen uit halen.

Door dat soort figuren blijft de verzekeringspremie maar stijgen
Vertel nou eens wie je bent, van wie ben je nou een kloon en waarmee chanteer je bananeman zodat hij je geen ban geeft.
 
met buikschuivers die als halve zolen rondrijden heb ik geen medelijden als ze zich kappot rijden.
Ti's gewoon de rotte appels er tussen uit halen.

Door dat soort figuren blijft de verzekeringspremie maar stijgen

:Z :z

Ik denk dat ondertussen wel duidelijk is waarom een algemeen condoleance topic geen goed idee is.

Met je eens ,als je al ziet wat de reactie van sommige personen is :N
 
Klinkt als: allemaal gaan we een keer dood WANT we zijn motorrijders, hier gaan we elkaar eens lekker condoleren.

Als of motorrijders procentueel zoveel vaker dood gaan dan andere verkeersdeelnemers... lekker stereotyp... |(
Ieder seizoen komen er wel een paar topics over MF-ers die door een motorongeval om het leven zijn gekomen. Ik denk dat je na een paar van die topics snapt wat TS bedoelt.

En ja, er komen procentueel veel meer motorrijders om het leven dan automobilisten.
 
Like I said:

Don't get me wrong

Ik wilde alleen kijken of er animo voor is, zoniet ook ok.
Dat iedereen een mening heeft is ook ok, laat wel even in het midden of het wel of niet iemand zijn eigen schuld is en of je het ermee eens bent.

lijkt me dus in het algemeen GEEN goed idee,


B|
 
Like I said:
Don't get me wrong
Ik wilde alleen kijken of er animo voor is, zoniet ook ok.
Dat iedereen een mening heeft is ook ok, laat wel even in het midden of het wel of niet iemand zijn eigen schuld is en of je het ermee eens bent.
lijkt me dus in het algemeen GEEN goed idee,
B|
Ik get jou niet wrong ;)
 
met buikschuivers die als halve zolen rondrijden heb ik geen medelijden als ze zich kappot rijden.
Ti's gewoon de rotte appels er tussen uit halen.

Door dat soort figuren blijft de verzekeringspremie maar stijgen
:z

Maar meneer Booze heeft al drie jaar z'n rijbewijs en heeft zich inmiddels doen vollopen met alle wijsheden die de wereld te bieden heeft :Y :W
 
Kranten staan vol met overlijdens advertenties.
Elke dag rijden nog steeds mensen net door rood of met 60 door een woonwijk.
Dus een topic openen aan overledenen en de gevolgen daarvan zullen als een roepende in de internet-woestijn worden.

Leren? nee, mensen rijden met hun risico-meter op "risico maximaal". :]

Als het dan goed fout gaat, dan willen mensen ineens vanuit hun rolstoel duidelijk gaan maken aan anderen dat het 't allemaal niet waard is om zo snel te rijden. '(

Nee, mensen hebben allemaal last van het "Koning van Egypte Syndroom".
We willen wel, maar eigenlijk toch niet O-)
 
Like I said:

Don't get me wrong

Ik wilde alleen kijken of er animo voor is, zoniet ook ok.
Dat iedereen een mening heeft is ook ok, laat wel even in het midden of het wel of niet iemand zijn eigen schuld is en of je het ermee eens bent.

lijkt me dus in het algemeen GEEN goed idee,


B|

Op een amerikaanse GSX-R site hebben ze ook een condeleance register en een ander nederlands tweewiel forum heeft ook wel eens condoleance topics

Zelf vindt ik het geen slecht idee : zo wordt je weer eens met je neus op de feiten gedrukt en kan je als motorrijder de nabestaanden van de desbetreffende overledene steunen (en je ziet dat de nabestaanden het vaak erg waarderen als je de topics leest )

Alleen als mensen bepaalde reacties gaan posten wordt het geen condoleance register maar een bekvecht topic B| wat niet de bedoeling kan wezen

Dus inderdaad ,het is misschien beter om het niet te doen of er nog effe mee te wachten
 
No probs :) Ik snap het initiatief ook wel :Y Maak ik steun het niet :)


(steeds weer) met je neus op de feiten gedrukt worden kan ook heel pijnlijk zijn namelijk, Mac d!
 
Terug
Bovenaan Onderaan