Conflict met verkoper en bedrijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ducati-m

MF veteraan
5 mrt 2009
36.014
46
Hoi allemaal,

Ik zie met een apart verhaal. En ben benieuwd hoe/of ik in mijn recht sta.

Ik heb plus minus 4 weken geleden twee circuitmotoren gekocht bij een particulier. Netjes de motoren opgehaald en betaald. Aardige verkoper en wat geouwehoerd. Er was echter één ding en dat was dat het kuipwerk van beide motoren zou worden overgespoten. Reden was omdat de kuipjes worden gebruikt in hun race team. En de sponsor wil niet dat iemand anders in die kleuren zou rijden. Kuipwerk zou worden overgespoten op zijn kosten, en ik mocht zelf bepalen hoe en wat. Eén setje zou richting een team maat van hem gaan. Omdat hij wel in deze kleuren mocht rijden. Ik zou dan een identiek setje krijgen, dat werd overgespoten. Nou prima, hij blij ik blij. Motoren opgeladen en naar huis, met de afspraak dat ik de kuipen netjes bij bedrijf x (maatje en sponsor van hem) zou afleveren. Thuis heb ik de kuipen netjes gedemonteerd en de week erop direct afgeleverd bij de spuiter. Kleuren schema doorgegeven, prima allemaal.

Maar dan…

Verschillende smsjes verstuurd naar de verkoper over de status, maar 0 reactie. Telefoon wordt ook niet opgepakt. Appjes worden wel gelezen.

Ik heb een mail naar bedrijf x gestuurd of ze contact kunnen opnemen met de verkoper. Hij was op vakantie maar zou kijken of hij de verkoper aan de lijn kreeg.

Uiteindelijk kreeg ik een appje terug van de verkoper, dat er komende week aan gewerkt ging worden….

Prima dus.

Verder niets meer van gehoord. Reageert nergens meer op.
Vandaag kreeg ik een mail van de spuiter.

Bedrijf x (de spuiter) ligt blijkbaar in een zakelijk conflict met de verkoper (die een aantal bedrijven heeft). Alles wat van de verkoper is blijft daar totdat de verkoper zijn zaken heeft opgelost.

Echter zijn de kuipen van mij (heb ik immers ook betaald), en die wil ik ophalen. Dat het niet gespoten wordt is mij wel duidelijk. En daar kan ik vrij weinig aan doen. Dus…ik wil gewoon mijn twee sets kuipwerk terug.

Reactie van bedrijf x is dat alle spullen van de verkoper daar blijven. En ik dus niet mijn kuipwerk krijg (totdat een aantal zaken zijn opgelost met de verkoper). Het kuipwerk ligt nog in de staat zoals ik het gebracht heb. Ze melde mij ook dat ze van te voren al wiste dat het niet gespoten ging worden, omdat de verkoper zijn zaken niet afhandelt. “ik moest maar met de verkoper regelen dat ik twee nieuwe sets kreeg”. Jullie snappen ook dat dit niet gaat lukken.

Kortom…

Dat het spuitwerk niet doorgaat is wel duidelijk.
Het zijn mijn kuipsets en die wil ik terug. Ik heb ze immers ook betaald.
Mag bedrijf x gewoon mijn kuipsets daar houden? Lijkt mij niet.
Bedrijf x wist al van te voren dat ze niet worden gespoten i.v.m. conflict met de verkoper.
Maar wil gewoon de kuipsets terug in “hun” kleuren.
Hoe ze het onderling regelen maakt mij geen drol uit. Maar ik wil mijn spullen.

Namen van verkoper en spuiterij zijn nog even weggelaten
 
Als je niks op papier heb staan wordt het een lastig verhaal.
ik zou eens kijken of je een rechtsbijstand verzekering hebt, dat zal wat meer indruk waarschijnlijk.
succes iig.
 
Bedrijf x moet heel snel jouw spulletjes terug gaan geven. Jij bent de rechtmatige eigenaar en niemand anders. Het zal de verkoper ook een zalige rot zorg zijn of jouw spullen daar liggen, dit kan bedrijf x dan ook niet als 'dwang' middel gebruiken. Als je jouw kappen daar niet weg kunt krijgen, dan moet je aangifte van diefstal doen.
 
Laatst bewerkt:
Is 't ver weg? Anders zou ik een keer aanbellen bij dat bedrijf. Dan krijg je allicht meer gedaan dan met heen en weer mailen.
 
Bij een dergelijke deal, altijd afspraken op papier zetten, voorkomt een hoop ellende achteraf.
Door schade en schande worden we wijs.
 
Is 't ver weg? Anders zou ik een keer aanbellen bij dat bedrijf. Dan krijg je allicht meer gedaan dan met heen en weer mailen.
Dik 2u rijden. maar 20min van mijn werk.
Dus maandag ga ik sowieso langs

Bij een dergelijke deal, altijd afspraken op papier zetten, voorkomt een hoop ellende achteraf.
Door schade en schande worden we wijs.
Tja dat is achteraf helaas, en normaal doe ik zoiets altijd.
Maar niet gedaan want ik vertrouwde het wel. Ook omdat de verkoper baat bij had om het opnieuw te laten spuiten

Die motoren staan toch op naam van TS? Langs gaan, rustig aangeven hoe de vork in steel steekt, appjes richting verkoper laten zien.... geen medewerking = zaak uitlopen, politie bellen.
Circiutmotoren hebben 99% van de tijd geen papieren.
 
Laatst bewerkt:
Die motoren staan toch op naam van TS? Langs gaan, rustig aangeven hoe de vork in steel steekt, appjes richting verkoper laten zien.... geen medewerking = zaak uitlopen, politie bellen.


Precies. Eerst face to face de situatie bespreken en begrip tonen voor de spuiter maar duideljk maken dat jij daar buiten staat en daar noet de dupe van kan worden. Aangeven dat je anders geen keuze hebt dan juridische stappen te nemen, liever niet, maar dat is je enige mogelijkheid als de spuiter niet meewerkt,zeg je tegen die spuiter. Altijd beleefd blijven en op zijn professionaliteit en eerlijkheid spelen. Maar dan ook doen wat je zegt als de spuiter je kuipen niet terug geeft.
 
Ik zou de spuiter even bellen of je een keer langs kan komen om in persoonlijk contact te kunnen praten.

Via mail of telefoon is het toch net anders. Jouw verhaal uitleggen, de spuiter zijn verhaal laten doen en wie weet komen jullie er onderling uit. Niet agressief of iets reageren, maar wel zeggen dat het niet de kuipsetjes van die verkoper zijn maar van jou. Wie weet.
 
Precies. Eerst face to face de situatie bespreken en begrip tonen voor de spuiter maar duideljk maken dat jij daar buiten staat en daar noet de dupe van kan worden. Aangeven dat je anders geen keuze hebt dan juridische stappen te nemen, liever niet, maar dat is je enige mogelijkheid als de spuiter niet meewerkt,zeg je tegen die spuiter. Altijd beleefd blijven en op zijn professionaliteit en eerlijkheid spelen. Maar dan ook doen wat je zegt als de spuiter je kuipen niet terug geeft.


Dit is denk ik de enige en beste manier van handelen in deze situatie. Belangrijk inderdaad dat je wel voet bij stuk houd en eventuele vervolgstappen ook daadwerkelijk onderneemt.
 
TS, je hebt de kuipen er zelf afgeleverd toch? Dus de spuiter weet dat ze van jou zijn!

Ik zou persoonlijk bij de spuiter langs gaan en hem toch face-to-face de situatie voor leggen en de kuipen terug vragen.
De spuiter heeft geen enkele grond om jouw kuipen vast te houden (een derde partij)

Anders idd naar rechtsbijstand stappen.


Edit; wat Blue-eyes zegt dus.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat als je de mailwisseling nog eens naar het bedrijf stuurt en in de CC je rechtsbijstand zet, dat het dan ineens wel kan.

Zo heb ik al vaker meningsverschillen opgelost :+
 
Zojuist telefoon van de spuiter gehad.
Ze zijn het met mij eens dat ze de verkeerde pakken als ze de kuipen achter houden. Met als gevolg een hoop juridisch getouwtrek.
Dus a.s. maandag kan ik de kuipen ophalen :)
 
Laatst bewerkt:
Die spuiter beoogt een derdenbeslag (inhouden geld en of goederen om een geschil op te lossen). Dit mag de spuiter niet op eigen houtje doen en dient dit via een procedure en deurwaarder te lopen.

Spuiter dient namelijk een verklaring derdenbeslag in te vullen, welke vervolgens door een deurwaarder afgehandeld dient te worden.

Nu kan de spuiter alsnog binnen een bepaalde periode (ik dacht een maand) dit in orde maken, waardoor het beslag alsnog rechtmatig is.
Indien niet binnen deze periode, dienen de spullen aan jou terug gegeven te worden.
Let op! indien hij dit doet, kan hij alsnog een procedure starten om zodoende jouw kappen weer terug te vorderen om alsnog een pressiemiddel te hebben naar die andere partij. Afhankelijk van het geschil en of principekwestie zal die spuiter zover willen gaan (kan hem namelijk best wat geld kosten).
 
Laatst bewerkt:
Kijk, spuiter handelde misschien een beetje uit een vlaag van emotie door de perikelen met de verkoper van de motoren. Maar een goed gesprek en wat afkoelen waarschijnlijk komt het toch goed.
 
Zojuist telefoon van de spuiter gehad.
Ze zijn het met mij eens dat ze de verkeerde pakken als ze de kuipen achter houden. Met als gevolg een hoop juridisch getouwtrek.
Dus a.s. maandag kan ik de kuipen ophalen :)
Mooi zo.

slotje.
 
Zojuist telefoon van de spuiter gehad.
Ze zijn het met mij eens dat ze de verkeerde pakken als ze de kuipen achter houden. Met als gevolg een hoop juridisch getouwtrek.
Dus a.s. maandag kan ik de kuipen ophalen :)

*O*

Eind goed, al goed!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan