Hoi allemaal,
Ik zie met een apart verhaal. En ben benieuwd hoe/of ik in mijn recht sta.
Ik heb plus minus 4 weken geleden twee circuitmotoren gekocht bij een particulier. Netjes de motoren opgehaald en betaald. Aardige verkoper en wat geouwehoerd. Er was echter één ding en dat was dat het kuipwerk van beide motoren zou worden overgespoten. Reden was omdat de kuipjes worden gebruikt in hun race team. En de sponsor wil niet dat iemand anders in die kleuren zou rijden. Kuipwerk zou worden overgespoten op zijn kosten, en ik mocht zelf bepalen hoe en wat. Eén setje zou richting een team maat van hem gaan. Omdat hij wel in deze kleuren mocht rijden. Ik zou dan een identiek setje krijgen, dat werd overgespoten. Nou prima, hij blij ik blij. Motoren opgeladen en naar huis, met de afspraak dat ik de kuipen netjes bij bedrijf x (maatje en sponsor van hem) zou afleveren. Thuis heb ik de kuipen netjes gedemonteerd en de week erop direct afgeleverd bij de spuiter. Kleuren schema doorgegeven, prima allemaal.
Maar dan…
Verschillende smsjes verstuurd naar de verkoper over de status, maar 0 reactie. Telefoon wordt ook niet opgepakt. Appjes worden wel gelezen.
Ik heb een mail naar bedrijf x gestuurd of ze contact kunnen opnemen met de verkoper. Hij was op vakantie maar zou kijken of hij de verkoper aan de lijn kreeg.
Uiteindelijk kreeg ik een appje terug van de verkoper, dat er komende week aan gewerkt ging worden….
Prima dus.
Verder niets meer van gehoord. Reageert nergens meer op.
Vandaag kreeg ik een mail van de spuiter.
Bedrijf x (de spuiter) ligt blijkbaar in een zakelijk conflict met de verkoper (die een aantal bedrijven heeft). Alles wat van de verkoper is blijft daar totdat de verkoper zijn zaken heeft opgelost.
Echter zijn de kuipen van mij (heb ik immers ook betaald), en die wil ik ophalen. Dat het niet gespoten wordt is mij wel duidelijk. En daar kan ik vrij weinig aan doen. Dus…ik wil gewoon mijn twee sets kuipwerk terug.
Reactie van bedrijf x is dat alle spullen van de verkoper daar blijven. En ik dus niet mijn kuipwerk krijg (totdat een aantal zaken zijn opgelost met de verkoper). Het kuipwerk ligt nog in de staat zoals ik het gebracht heb. Ze melde mij ook dat ze van te voren al wiste dat het niet gespoten ging worden, omdat de verkoper zijn zaken niet afhandelt. “ik moest maar met de verkoper regelen dat ik twee nieuwe sets kreeg”. Jullie snappen ook dat dit niet gaat lukken.
Kortom…
Dat het spuitwerk niet doorgaat is wel duidelijk.
Het zijn mijn kuipsets en die wil ik terug. Ik heb ze immers ook betaald.
Mag bedrijf x gewoon mijn kuipsets daar houden? Lijkt mij niet.
Bedrijf x wist al van te voren dat ze niet worden gespoten i.v.m. conflict met de verkoper.
Maar wil gewoon de kuipsets terug in “hun” kleuren.
Hoe ze het onderling regelen maakt mij geen drol uit. Maar ik wil mijn spullen.
Namen van verkoper en spuiterij zijn nog even weggelaten
Ik zie met een apart verhaal. En ben benieuwd hoe/of ik in mijn recht sta.
Ik heb plus minus 4 weken geleden twee circuitmotoren gekocht bij een particulier. Netjes de motoren opgehaald en betaald. Aardige verkoper en wat geouwehoerd. Er was echter één ding en dat was dat het kuipwerk van beide motoren zou worden overgespoten. Reden was omdat de kuipjes worden gebruikt in hun race team. En de sponsor wil niet dat iemand anders in die kleuren zou rijden. Kuipwerk zou worden overgespoten op zijn kosten, en ik mocht zelf bepalen hoe en wat. Eén setje zou richting een team maat van hem gaan. Omdat hij wel in deze kleuren mocht rijden. Ik zou dan een identiek setje krijgen, dat werd overgespoten. Nou prima, hij blij ik blij. Motoren opgeladen en naar huis, met de afspraak dat ik de kuipen netjes bij bedrijf x (maatje en sponsor van hem) zou afleveren. Thuis heb ik de kuipen netjes gedemonteerd en de week erop direct afgeleverd bij de spuiter. Kleuren schema doorgegeven, prima allemaal.
Maar dan…
Verschillende smsjes verstuurd naar de verkoper over de status, maar 0 reactie. Telefoon wordt ook niet opgepakt. Appjes worden wel gelezen.
Ik heb een mail naar bedrijf x gestuurd of ze contact kunnen opnemen met de verkoper. Hij was op vakantie maar zou kijken of hij de verkoper aan de lijn kreeg.
Uiteindelijk kreeg ik een appje terug van de verkoper, dat er komende week aan gewerkt ging worden….
Prima dus.
Verder niets meer van gehoord. Reageert nergens meer op.
Vandaag kreeg ik een mail van de spuiter.
Bedrijf x (de spuiter) ligt blijkbaar in een zakelijk conflict met de verkoper (die een aantal bedrijven heeft). Alles wat van de verkoper is blijft daar totdat de verkoper zijn zaken heeft opgelost.
Echter zijn de kuipen van mij (heb ik immers ook betaald), en die wil ik ophalen. Dat het niet gespoten wordt is mij wel duidelijk. En daar kan ik vrij weinig aan doen. Dus…ik wil gewoon mijn twee sets kuipwerk terug.
Reactie van bedrijf x is dat alle spullen van de verkoper daar blijven. En ik dus niet mijn kuipwerk krijg (totdat een aantal zaken zijn opgelost met de verkoper). Het kuipwerk ligt nog in de staat zoals ik het gebracht heb. Ze melde mij ook dat ze van te voren al wiste dat het niet gespoten ging worden, omdat de verkoper zijn zaken niet afhandelt. “ik moest maar met de verkoper regelen dat ik twee nieuwe sets kreeg”. Jullie snappen ook dat dit niet gaat lukken.
Kortom…
Dat het spuitwerk niet doorgaat is wel duidelijk.
Het zijn mijn kuipsets en die wil ik terug. Ik heb ze immers ook betaald.
Mag bedrijf x gewoon mijn kuipsets daar houden? Lijkt mij niet.
Bedrijf x wist al van te voren dat ze niet worden gespoten i.v.m. conflict met de verkoper.
Maar wil gewoon de kuipsets terug in “hun” kleuren.
Hoe ze het onderling regelen maakt mij geen drol uit. Maar ik wil mijn spullen.
Namen van verkoper en spuiterij zijn nog even weggelaten