Conische Balhoofdlagers op een brikkie?

Sjaap

MF veteraan
20 dec 2001
4.699
0
Groningen
Hoi hoi,

Weeeer een CB250 topic erbij :P Yeah ;)

Hoe zit het met deze lagers? Wat doe je met de lager schalen die met losse kogeltjes werken, ze zitten toch 'vast' in het balhoofd? Iemand ervaringen?

:)
 
de oude lagerschalen zitten in je balhoofd geklemd, je kan ze er van de andere kant zo uittikken (zelfde idee als wiellagers)

succes
 
Kunnen inderdaad erin vast zitten maar dat zie je zo. Is de schaal redelijk dan nieuwe kogels erin en weer rijden. Zijn ze echt slecht wat zelden tot nooit voorkomt (alleen bij een crosser die te lang met balhoofdspeling heeft gereden)dan moeten ze opnieuw gekotterd worden of nieuw balhoofd in frame lassen. Maar dan moet je al goede connecties hebben bij een machine fabriekje of heel veel pleuro's.
Meeste Jappen zijn gewoon wissellagers die je er zo uitmept.
Suc6
 
Kunnen inderdaad erin vast zitten maar dat zie je zo. Is de schaal redelijk dan nieuwe kogels erin en weer rijden. Zijn ze echt slecht wat zelden tot nooit voorkomt (alleen bij een crosser die te lang met balhoofdspeling heeft gereden)dan moeten ze opnieuw gekotterd worden of nieuw balhoofd in frame lassen. Maar dan moet je al goede connecties hebben bij een machine fabriekje of heel veel pleuro's.
Meeste Jappen zijn gewoon wissellagers die je er zo uitmept.
Suc6

Er zaten wel harde stukken in de draaigang, maar er is met de schalen niets mis.
IK heb gehoord dat conisch veel beter stuurt, is dit zo?? :)
 
Er zaten wel harde stukken in de draaigang, maar er is met de schalen niets mis.
IK heb gehoord dat conisch veel beter stuurt, is dit zo?? :)
ik heb zelf een aantal jaren geleden de orginele lagers(dus met losse kogeltjes) vervangen voor conische lagers:
- voordelen: minder vaak opspannen(dus minder gauw last van speling op het balhoofd)
-stuurt in het algeheel wat soepeler

- nadelen: geen :P
 
ik heb zelf een aantal jaren geleden de orginele lagers(dus met losse kogeltjes) vervangen voor conische lagers:
- voordelen: minder vaak opspannen(dus minder gauw last van speling op het balhoofd)
-stuurt in het algeheel wat soepeler

- nadelen: geen :P
:^ Als je ze kan plaatsen. Want je moet wel de juiste kunnen vinden of balhoofd vermaken. Dan rijdt het gewoon beter. (denk wel om vuil want conische kunnen dat weer veel minder hebben en is dus toch heel klein nadeel)
 
:^ Als je ze kan plaatsen. Want je moet wel de juiste kunnen vinden of balhoofd vermaken. Dan rijdt het gewoon beter. (denk wel om vuil want conische kunnen dat weer veel minder hebben en is dus toch heel klein nadeel)

Ik zal es kijken of er een passende te vinden is.
Btw, de prijs is ook wel een nadeel... ;)
 
kan via de baas nog wel eens wat dingen regelen dus de prijs was hier geen nadeel :P ,(was goedkoper als orginele lagerringen en kogels :9 )

iig bij de honda hoef je niets te veranderen, de juiste conische lagers zijn hier eenvoudig bij te vinden
 
Op woensdag 04 december 2002 21:39 schreef Sjaap het volgende:Btw, de prijs is ook wel een nadeel... ;)

Valt wel mee toch, gewoon bij een goeie metaalhandel kijken en NIET bij de dealer kopen.
Scheelde bij mijn wiel- en achterbruglagers al een flinke bos knaken. Binnenkort moet ik waarschijnliijk ook nieuwe balhoofdlagers monteren en dat worden gewone SKF's.
 
Ok dan!
Maarre, hoe gaat de lagerschaal van de onderste kroonplaat (Tstuk) los?? :)
 
Ok dan!
Maarre, hoe gaat de lagerschaal van de onderste kroonplaat (Tstuk) los?? :)


Kun je er gewoon uit tikken toch? Of bedoel je het deel dat op dat T-stuk zit? Er af tikken? Verhitten? Afkoelen? Hangt van het materiaal af. Ik gok op afkoelen (lagerschaal is dikker dan wand T-stuk en krimpt dus minder snel) :)
 
lalalalala O-)

censuur, censuur...

FF een uitspatting, na kort ruzie over de mening van mijn ouders: 'die maatbeker is geen oliebakje'. Tsss, wat denken ze?

Sorry Sjaap.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan