constands motormover ervaringen?

thunderRoy

MF'er
18 mrt 2015
64
1
meerlo
Hey.

ben ff aan het zoeken geweest, maar kon hier nog
niet veel info vinden over ervaringen met motormovers
van constands. Ben op zoek naar een mover,maar als
Ik dat kan combineren met een achterwiel-lift
dan is dat helemaal ideaal.

roy
 
Afgelopen zomer heb ik een motormover/lift van Constands aangeschaft voor m'n Ducati 848 en ik ben er wel tevreden over.

Het kost even wat tijd om het ding zodanig af te stellen dat je motor goed loodrecht omhoog gelift wordt. Ik moest hiervoor zelf aardig wat spacers gebruiken. Maar als je dit eenmaal gedaan hebt is de lift makkelijk voor het smeren van de ketting en ideaal voor het manoeuvreren in kleine ruimtes. Logisch ook, want daar is het voor bedoeld :P

Door de kleine wieltjes heb je wel een volledig vlakke vloer nodig. Kleine oneffenheden in de vloer kunnen het verplaatsen al erg lastig maken.
Als je de motor gelift hebt lijkt het geheel wat... tja... Jeremy Clarkson zou zeggen "wobbly". Maar goed, liever wat "vering" dan krak. Op demo filmpjes op youtube zie je zelfs hoe lui op de motor gaan zitten terwijl deze gelift is... Dat vertrouwen heb ik zelf niet. Uiteindelijk hangt het hele gewicht aan één dikke bout. Daarnaast zou ik ook niet weten waarom iemand dat zou willen doen :?

Kortom, de motorlift doet waar deze voor bedoeld is, mits je een gladde vloer hebt.

Laatst stond er op dit forum zo'n motorlift van Constands te koop (weet niet of die inmiddels al verkocht is).
 
Ik heb een motormover van Rothewald, werkt perfect. En laat ik hem nu net te koop hebben staan.
Nieuw zijn ze 60 euro bij Motozoom, die van mij is 1 jaar oud en mag je voor 30 euro hebben. de redden dat ik hem wegdoe is dat ik meer ruimte heb en dus niet meer nodig heb.
 
full


als je deze bedoelt prima ding heb m al een paar jaar , alleen ff pielen met afstellen in begin .
 
Zo . pakket was binnen, en straks de mover
gemonteerd. Was niet al te moeilijk. Heb wel aan
de beugels wat moeten aanpassen,maar nu kan
ik de thundercat aan de achterzijde heel handig optillen
en ver-rijden.

Roy
 
Is deze constand stevig genoeg om de motor tijdens de winterstalling een lange periode mat de wielen van de grond te houden . Of gaat hij doorhangen of erger van zijn stand vallen . Hoe borgt de adapterplaat zich in het frame ?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan