Constant knipperlicht laten branden - knipper alleen bij knipperlicht activeren

jeroen.k

MF'er
11 feb 2007
108
37
zwolle
Beste mede motorrijders.

Ik heb al even wat uren op het internet gezocht naar wat ik graag zou willen namelijk een setje oranje lampen op mijn motor monteren aan de voorkant die constant branden. Zoals hieronder:
2qb697k.png


Ook te zien in deze video:

Wanneer het knipperlicht naar links of naar rechts aangezet wordt dat de desbetreffende kant zal gaan knipperen, wanneer links of rechts weer uitgezet wordt dat de lamp weer constant aan staat.


Ik heb een Honda VT600 bobber, nu zonder knipperlichten.

De bedrading is als volgt:
Links Achter
Oranje/bruin
groen

Recht Achter
Blauw
Groen

Links voor
Oranje/bruin
groen

Recht voor
Blauw
Groen

Wie kan me hiermee helpen of tips geven hoe ik dit het beste kan gaan doen.

Alvast dank voor het mee willen denken.
 
Daar zitten duplolampen in 21/5Watt
De 21 watt sluit je aan op je raw's en de 5watt sluit je aan bij je verlichting.
Waarom wil je het? Ik denk niet dat het legaal is in Nederland
 
Denk dat "Running Lights" misschien wel zwak branden dmv een weerstandje en gewoon fel knipperen over de clignoteur.

Ik ga es in het schema kijken van de Amerikaanse FZR, vriendje van mij heeft een Amerikaanse uitvoering met Running Lights, daar kan ik ook nog wel eens wat van afkijken. Mijn zoon had zijn auto ook met een speciaal clignoteurtje of een foefje running lights gegeven
 
Daar zitten duplolampen in 21/5Watt
De 21 watt sluit je aan op je raw's en de 5watt sluit je aan bij je verlichting.
Waarom wil je het? Ik denk niet dat het legaal is in Nederland
dat is zo, alleen USA import mag ze voeren, maarja, de vraag was niet of het legaal is...
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij kan de SignalMinder wat je wil.

Qua legaliteit: "Indien twee stadslichten zijn gemonteerd, mogen de stadslichten ambergeel stralen."
En dat geldt dan alleen voor de voorkant

Dus als je het aan meneer agent weet te verkopen als stadslichten kom je er misschien mee weg. Maar ik zou het originele relais bij de hand houden...
 
Ik denk dat als je tussen de plus en het knipperlicht 6 in serie geschakelde diodes zet een zwak brandend knipperlicht hebt, dat kan je experimenteel vaststellen. Alleen gaan je achterknippers daar met mee
Running Lights gaan uit tijdens het knipperen, dat doet dit niet.

Het beste lijkt me om twee amerikaanse knippers en knipperlichtunit te kopen en die 5W gloeidraden te bedraden.
 
Bij mijn Amerikaanse FZ 750 hadden de knipperlichten voor drie draden. Bij de Europese twee. Kwestie van goede draad lostrekken en de running lights waren gewone raw's.

Ik had ze aangesloten toen koper achter me aan naar het postkantoor reed. Ik vond het eerlijk gezegd maar een verwarrend beeld opleveren. Heb bij het postkantoor de derde draad losgetrokken en koper verteld dat aansluiten eigen verantwoording was.
 
Inmiddels heb ik iets gevonden:

Turn Signal Running Light Adapters
Running Light Adaptors for Turn Signals

This devices allows any two wire after market turn signal indicators to operate as running lights (always on), and will blink on / off when the turn signal switch is activated.


Alleen even proberen te zoeken of deze ook in NL te verkrijgen zijn of andere webshop.
Verzending is bij de meeste webshops (in Amerika) ruim 60 dollar...
 
Laatst bewerkt:
De nieuwe Honda cb650R heeft dit standaard nu is dus toegestaan tegenwoordigen
Als je bij dit model eventueel een noodstop maakt dat je remlicht knippert om achterop komend verkeer te waarschuwen.
Andere honda modellen 2019 ook dacht ik.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het op een auto gehad en ben zo vaak aan de kant gezet dat ik het er af heb gehaald voordat ik een boete kreeg. Op een gegeven moment is het geluk op :)

Voor mag je alleen wit of geel licht voeren. Tenzij het op jouw kenteken anders is aangegeven en \ of tenzij het voertuig met de desbetreffende verlichting door de typegoedkeuring is gekomen.
 
De nieuwe Honda cb650R heeft dit standaard nu is dus toegestaan tegenwoordigen
Als je bij dit model eventueel een noodstop maakt dat je remlicht knippert om achterop komend verkeer te waarschuwen.
Andere honda modellen 2019 ook dacht ik.

Vooral op een motor lijkt het me juist wat veiliger om meer verlicht te hebben dan alleen een koplamp.
Of het legaal is of niet, ik vind het naast dat je meer opvalt het gewoon gaaf staan, vandaar dat ik het graag wil op mijn motor.
 
Het zit standaard op mijn VFR400. Ik heb het schema even niet bij de hand, maar ik weet wel dat er drie draden op aangesloten zitten.
Als er 3 draden aan zitten zullen dat duplo pitten zijn 5/21watt. De 5watt brand dan samen met de verlichting en de 21watt is voor de raw.
 
Terug
Bovenaan Onderaan