Constant op pri stand gereden

yamahma

MF'er
13 aug 2008
83
0
Bij het kopen van mijn yamaha xj 600 , zei de (particuliere) verkoper mij dat het kraantje al open stond, ik heb in mijn onwetendheid en enthousiasme er verder niet meer opgelet |( ,

nu blijkt dat ik constant op de pri stand gereden heb; is dit erg :?

vraag me ook af of de kraan met een reden op pri stond

alvast bedankt voor je reactie
 
Laatst bewerkt:
Maakt in principe niks uit, nadeel is wel als je hem leeg rijdt kun je rotzooi meenamen naar de carburateurs, en dat is wel irri, vuil betekend vaak nukken en dus schoonmaken...

Zet hem maar op ON en rij vrolijk verder, kapt ie er dan mee dan is je kraantje niet fris.

(vuil of verstopt of de onderdruk is dan niet sterk genoeg om je kraantje open te houden zodat je brandstof krijgt )

Suc6

Grtzzz Simon. 8-)

Edit, stel, je vlotters zouden niet goed zijn en je kraan staat op PRI dan zou je tank kunnen leeglopen en je brandstof gaat dan naar plekken die je niet wilt...
 
Laatst bewerkt:
Is niet erg hoor,neem aan dat hij het gewoon goed is blijven doen en je geen plas benzine onder de motor hebt gevonden.

In de pri stand sluit de kraan niet af als de motor uit is.
 
Laatst bewerkt:
SVN
:^

Wat ook kan:

Hij zal op PRI gestaan hebben omdat ie bij de vroige eigenaar een tijdje had stilgestaan. Als ie langere tijd stilstaat (of als je aan het benzine circuit hebt gewerkt) kan het wel es nodig zijn om de kraan op PRI te zetten om te kunnen starten -lees: makkelijker je carbs vol benzine krijgen-. Vorige eigenaar had kraantje dan vergeten terug op ON te zetten. Gebeurt wel meer.
 
om hier even op in te haken... beetje off-topic, dat dan weer wel,

op mn vulcan zit een 3-standen benzinekraan. naar achter is volgens de owners manual OFF. in werkelijkheid staat er echter PRI. en dan heb ik nog de standen ON en RES. maar geen OFF stand? iemand enig idee? (op PRI rijdt ie trouwens gewoon, is dus niet stiekum de off stand...)
 
om hier even op in te haken... beetje off-topic, dat dan weer wel,

op mn vulcan zit een 3-standen benzinekraan. naar achter is volgens de owners manual OFF. in werkelijkheid staat er echter PRI. en dan heb ik nog de standen ON en RES. maar geen OFF stand? iemand enig idee? (op PRI rijdt ie trouwens gewoon, is dus niet stiekum de off stand...)
Je hebt een vacuumgestuurde benzinekraan. ON en RES worden door het vacuum van het inlaatspruitstuk open gezet en PRIM handmatig voor evt. aftappen van de tank of het vol laten lopen van de vlotterkamer na een carburateurrevisie.
 
En kijk goed naar het kraantje. Soms wijst het pijltje net de andere kant op dan het piemeltje van de kraan zelf.
Verwarrend als je wil weten in welke stand hij nu eigenlijk staat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan