Constante maximum snelheid motor? GSX-R 750

Status
Niet open voor verdere reacties.

Coennie

Rookie
2 mrt 2013
3
0
Waddinxveen
Beste,

Mijn vraag is dus als volgt.
Ik heb een Suzuki GSX-R 750. De maximum snelheid is circa 280 km/pu.
Is de motor gemaakt om 1 uur lang non stop 250 km/pu te rijden?

Ik hoor graag van jullie.

Grt.
 
Beste,

Mijn vraag is dus als volgt.
Ik heb een Suzuki GSX-R 750. De maximum snelheid is circa 280 km/pu.
Is de motor gemaakt om 1 uur lang non stop 250 km/pu te rijden?

Ik hoor graag van jullie.

Grt.

Nee, 250 kilometer haal je niet op 1 tank als je 250 kilometer per uur rijdt :N
 
Beste,

Mijn vraag is dus als volgt.
Ik heb een Suzuki GSX-R 750. De maximum snelheid is circa 280 km/pu.
Is de motor gemaakt om 1 uur lang non stop 250 km/pu te rijden?

Ik hoor graag van jullie.

Grt.

Die soes kan dat prima aan, ik denk alleen dat jij dat niet gaat trekken. Tenzij je de nekspieren van een buffel hebt..

Ik heb ooit :+ de hele oberhausenstraight zo hard mogelijk gereden, maw 250 en harder, dat is geen heel uur, maar als je er bent Dan voel je je nekspieren echt wel
 
Laatst bewerkt:
Beste,

Mijn vraag is dus als volgt.
Ik heb een Suzuki GSX-R 750. De maximum snelheid is circa 280 km/pu.
Is de motor gemaakt om 1 uur lang non stop 250 km/pu te rijden?

Ik hoor graag van jullie.

Grt.

Toen er nog nauwelijks snelheidscontrole was op de Route du Soleil heb ik op die manier een Thundercat afgebeuld. Max snelheid waar het kon, en aangezien het rustig was (een zondag buiten het vakantieseizoen) kwam ik aan een gemiddelde snelheid van 170km/h incl tankstops (elke 50minuten) en peagestops.
Slijtage: Ongetwijfeld, meetbaar? Mjah. De olietemperatuur loopt sterk op waardoor de smering afneemt. Hij heeft op die dag 0.8l olie verbruikt. De ketting is ook serieus heet geworden en die heeft het daarna niet lang meer uitgehouden.

Mechanisch dus vrij dramatisch. Maar hij houdt het best een paar uur vol ;-)
 
Een GSXR die 280 haalt? Op de teller zeker, maar zet voor de grap de GPS er eens op...

Jaren geleden zag ik eens een filmpje. Een motorblad of motorprogramma reed op een Franse snelweg op topsnelheid een hele tank leeg van een R1. Als ik het me goed herinner duurder het ritje 20 minuten en toen was de tank leeg ;)
 
Klinkt alsof je nog nooit de 250 hebt aangetikt... (ik zeg niet dat het zo is), maar dat ga je nooit een uur vol houden. Tussen de 160 en 200 is het nog wel vol te houden, maar dan houdt het ook echt wel op. (afhankelijk van je motor)
 
Beste,

Mijn vraag is dus als volgt.
Ik heb een Suzuki GSX-R 750. De maximum snelheid is circa 280 km/pu.
Is de motor gemaakt om 1 uur lang non stop 250 km/pu te rijden?

Ik hoor graag van jullie.

Grt.



Het was gisteren toch vrijdag?
 
Echt ver boven de 200 krijg ik na verloop van tijd toch echt wel kramp in de poten (binnenkant benen) omdat je toch wel goed de tank omklemt. Dat duurt geen uur. En het voelt kloten.

Als het niet te druk is op de autobahn rij ik meestal rond de 200 als kruissnelheid. Anders (op top) loop je continu te tanken, daardoor gaat je gemiddelde toch nog weer omlaag.
 
Klinkt alsof je nog nooit de 250 hebt aangetikt... (ik zeg niet dat het zo is), maar dat ga je nooit een uur vol houden. Tussen de 160 en 200 is het nog wel vol te houden, maar dan houdt het ook echt wel op. (afhankelijk van je motor)




Ik heb nog nooit de 250 aangetikt.
Op de BMW is dat zo goed als onmogelijk en op de Yamaha lijkt me dat ook niet echt een jubelstemming te gaan veroorzaken. En aangezien ik weinig zin heb het rijbewijs kwijt te raken beperk ik me meestal tot ongeveer 10-20 km. boven de toegestane maximum snelheid.
 
topsnelheid testen doe je in Duitsland....
(ik heb makkelijk praten, 10 minuutjes van de grens)
 
Als ik op mijn kenteken zoek met een bepaalde app geeft deze aan dat mijn motor, gsxr 750, maximaal 280 kan. 150 pk. Het bouwjaar is 2007. De vraag stel ik omdat ik door Duitsland wil rijden. Bedankt tot nu toe voor de reacties.

Ciao!
 
Als ik op mijn kenteken zoek met een bepaalde app geeft deze aan dat mijn motor, gsxr 750, maximaal 280 kan. 150 pk. Het bouwjaar is 2007. De vraag stel ik omdat ik door Duitsland wil rijden. Bedankt tot nu toe voor de reacties.

Ciao!

Coennie, doe maar ffkes wisselen jonguh.
 
@Coennie.


Echt, geloof me nou: GISTEREN was het vrijdag!!!
 
Klinkt alsof je nog nooit de 250 hebt aangetikt... (ik zeg niet dat het zo is), maar dat ga je nooit een uur vol houden. Tussen de 160 en 200 is het nog wel vol te houden, maar dan houdt het ook echt wel op. (afhankelijk van je motor)
Een ZX-12R heeft een goede windbescherming. :Y
Constant 220 km/u vanaf De Ring en alleen omdat er nog iemand achter reed die volgen moest.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan