Guido Brasletti
Die hard MF'er
Hallo alle MF'ers,
Ik had laats met een vriend een meningsverschil over een van de meest gedane handelingen rond de motor: het olie pijlen. Ik had er eigenlijk nooit bij nagedacht en het volgende topic:
Oliepeilen srad?
leverde ook niet echt een eenduidig antwoord op.
Ik heb zelf een CB 450 S en dus geen kijkglaases of ander geavanceerd gebeuren, maar gewoon een peilstokje aan de dop op het carter. Zelf meet ik altijd als de motor koud is en terwijl het dopje OP de schoefdraad ligt. Mijn vriend echter beweerde dat je het dopje er IN moet schroeven. Dit is ongeveer een verschil van een centimeter, wat een verschil is tussen een prima oliestand, of geneens olie op het peilstokje... Op het topic lees ik weer dat de motor niet koud moet zijn... verwarring alom!
Als iemand zeker week hoe de olie gepeilt moet worden bij Honda's van rond 1990 (zal wel niet veel anders zijn dan nu, maar toch...) dan zou ik het graag willen weten, voordat ik een vastloper heb..!
Alvast bedankt!!!
Ik had laats met een vriend een meningsverschil over een van de meest gedane handelingen rond de motor: het olie pijlen. Ik had er eigenlijk nooit bij nagedacht en het volgende topic:
Oliepeilen srad?
leverde ook niet echt een eenduidig antwoord op.
Ik heb zelf een CB 450 S en dus geen kijkglaases of ander geavanceerd gebeuren, maar gewoon een peilstokje aan de dop op het carter. Zelf meet ik altijd als de motor koud is en terwijl het dopje OP de schoefdraad ligt. Mijn vriend echter beweerde dat je het dopje er IN moet schroeven. Dit is ongeveer een verschil van een centimeter, wat een verschil is tussen een prima oliestand, of geneens olie op het peilstokje... Op het topic lees ik weer dat de motor niet koud moet zijn... verwarring alom!
Als iemand zeker week hoe de olie gepeilt moet worden bij Honda's van rond 1990 (zal wel niet veel anders zijn dan nu, maar toch...) dan zou ik het graag willen weten, voordat ik een vastloper heb..!
Alvast bedankt!!!