Contact slot draait niet Kawasaki z750 2008

S-E-N-E-C-A

Rookie
18 nov 2019
16
3
Amsterdam
Hi,

Ik heb de motor gekocht via de DRZ veiling, "sleutels aanwezig" stond er bij.
Ze passen ook wel, echter draait het contact niet. Met een beetje prutten draait hij 2 hele slagen, maar volgens mij met binnen huis. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen? Of moet er een heel nieuw slot op?

Ik heb al online gekeken, maar onderdelen lijken schaars.

Mocht iemand toevallig nog een contactslot (set) hebben liggen die past op een Kawasaki z750 uit 2008 dan hoor ik het ook graag?
 
Ja er zit inderdaad een immobiliser in. Sleutels zitten er wel bij, werkt het als die aan de bos zit? Of moet het echt de sleutel zijn die het contact in gaat?
Bloeperdebloeperdebloep.

Geen idee eigenlijk.
Er knippert een rood lampje op het dashboard die na een maand uitgaat (bij geen gebruik), dus de startonderbreker is dan uitgeschakeld, heb ik altijd begrepen.
Je steekt de sleutel erin en het start.
 
Laatst bewerkt:
....
Er knippert een rood lampje op het dashboard die na een maand uitgaat (bij geen gebruik), dus de startonderbreker is dan uitgeschakeld, heb ik altijd begrepen.
..

Lijkt me vrij apart? Bij mijn Honda's ging het lampje ook altijd uit na een poosje maar die startonderbreker blijft echt wel werken.
De signalering naar buiten ging alleen uit. (is ook onzin bij bv een winterstop dat dat lampje 3 maanden staat te knipperen)

Ik ga er vanuit dat dit bij de Kawa niet anders is dan bij Honda
 
Lijkt me vrij apart? Bij mijn Honda's ging het lampje ook altijd uit na een poosje maar die startonderbreker blijft echt wel werken.
De signalering naar buiten ging alleen uit. (is ook onzin bij bv een winterstop dat dat lampje 3 maanden staat te knipperen)

Ik ga er vanuit dat dit bij de Kawa niet anders is dan bij Honda
Nu je het zegt, klopt. This alleen om de accu te sparen.
 
Begrijp ik je nu goed dat de sleutel past, maar je vervolgens 2 volledige rondjes kan draaien in het slot? dat is euh, niet normaal nee :). Kan je hem bijvoorbeeld wel op stuurslot zetten, dus voorwiel helemaal naar links, en sleutel naar links draaien of blijft ie dan doordraaien zonder effect? Kan je hem verder draaien dan de 3 standen die die heeft (stuurslot, contact uit, contact aan)? Maak anders eens wat fotootjes, maakt het iets makkelijker
 
Of een onverlaat heeft er een dikke schroevendraaier ingezet, en even rondgedraaid.

Misschien hebben ze geprobeerd dat ding te jatten, en toen zat er een startonderbreker op ;( :+

Deze kans acht ik vrij groot ja. Hij komt immers uit een veiling van Domein roerende zaken.

Begrijp ik je nu goed dat de sleutel past, maar je vervolgens 2 volledige rondjes kan draaien in het slot? dat is euh, niet normaal nee :). Kan je hem bijvoorbeeld wel op stuurslot zetten, dus voorwiel helemaal naar links, en sleutel naar links draaien of blijft ie dan doordraaien zonder effect? Kan je hem verder draaien dan de 3 standen die die heeft (stuurslot, contact uit, contact aan)? Maak anders eens wat fotootjes, maakt het iets makkelijker

In eerste instantie draait hij helemaal niet. Met een beetje wrikken kan hij ineens zonder weerstand draaien. Stuurslot heb ik nog niet geprobeerd. Ik ben bang dat hij misschien wel op slot gaat, maar daar niet meer van af komt. Ik zal even kijken of ik een filmpje kan delen, dat zal het wat duidelijker maken.
 
Hopelijk verduidelijkt dit het een beetje.

Om dat draaiende te krijgen moet je wel behoorlijk wrikken, het is natuurlijk niet zo dat ik altijd op deze manier met een contact om ga.

Volgens mij zitten er palletjes in het slot die weggedrukt worden door de sleutel.
Het is allemaal ontzet, en met een beetje wrikken gaan die palletjes alsnog.

Je zegt in de openingspost ook dat de sleutel 2 hele slagen rond kan maar dat zie ik in het filmpje niet.
Ik denk dat het slot gewoon geforceerd is.

Na een klik naar rechts gaat bij mij het contact aan. 2 klikken en indrukken is verlichting parkeerstand.
Indrukken en naar links is stuurslot.
 
Hopelijk verduidelijkt dit het een beetje.

Om dat draaiende te krijgen moet je wel behoorlijk wrikken, het is natuurlijk niet zo dat ik altijd op deze manier met een contact om ga.

Dat ie zover doordraait voorbij de 3 reguliere standen is niet normaal, ook niet met wrikken. Wat je zou kunnen proberen is een beetje grafietpoeder op de sleutel doen in de hoop dat de sleutel dan wel "pakt". Heb ooit een motor gehad waarvan het slot moeilijk ging, en dit zorgde ervoor dat het weer vloeiend ging. Ik verwacht er echt niet veel van gezien je zover door kan draaien als je wat kracht zet. Ik neem aan (weet het assumption is the mother of all fuckups :)) dat zelfs een veilingsite moet melden als er diefstalschade is? Heb je de motor niet bekeken en gewoon online "blind" gekocht? dit is wel zuur als je meteen aan de haal kan met het vervangen van sloten, sleutels enz niet wetende wat er nog meer mee gebeurd is. :(
 
Dat ie zover doordraait voorbij de 3 reguliere standen is niet normaal, ook niet met wrikken. Wat je zou kunnen proberen is een beetje grafietpoeder op de sleutel doen in de hoop dat de sleutel dan wel "pakt". Heb ooit een motor gehad waarvan het slot moeilijk ging, en dit zorgde ervoor dat het weer vloeiend ging. Ik verwacht er echt niet veel van gezien je zover door kan draaien als je wat kracht zet. Ik neem aan (weet het assumption is the mother of all fuckups :)) dat zelfs een veilingsite moet melden als er diefstalschade is? Heb je de motor niet bekeken en gewoon online "blind" gekocht? dit is wel zuur als je meteen aan de haal kan met het vervangen van sloten, sleutels enz niet wetende wat er nog meer mee gebeurd is. :(
Volgens mij is die veiling gewoon blind kopen.
Alle shit is pech.

Of is DRZ geen Domeinen?
 
Dat ie zover doordraait voorbij de 3 reguliere standen is niet normaal, ook niet met wrikken. Wat je zou kunnen proberen is een beetje grafietpoeder op de sleutel doen in de hoop dat de sleutel dan wel "pakt". Heb ooit een motor gehad waarvan het slot moeilijk ging, en dit zorgde ervoor dat het weer vloeiend ging. Ik verwacht er echt niet veel van gezien je zover door kan draaien als je wat kracht zet. Ik neem aan (weet het assumption is the mother of all fuckups :)) dat zelfs een veilingsite moet melden als er diefstalschade is? Heb je de motor niet bekeken en gewoon online "blind" gekocht? dit is wel zuur als je meteen aan de haal kan met het vervangen van sloten, sleutels enz niet wetende wat er nog meer mee gebeurd is. :(

Bedankt voor je reactie, dat ga ik eens proberen.

De motor helaas in een opwelling gekocht ja. Aan de spijt achteraf doe je helaas niet veel meer. Bij een veiling (zeker van DRZ) weet je het helaas nooit wat je tegen kan komen. Tijdens corona was/is het kijken ook niet mogelijk.
 
Bedankt voor je reactie, dat ga ik eens proberen.

De motor helaas in een opwelling gekocht ja. Aan de spijt achteraf doe je helaas niet veel meer. Bij een veiling (zeker van DRZ) weet je het helaas nooit wat je tegen kan komen. Tijdens corona was/is het kijken ook niet mogelijk.
ah helder, balen. Ik zou voordat je flink gaat investeren de motor even goed nalopen om na te gaan of het de investering waard is. Bv stekkers, kabelboom, onder buddy en tank globale controle enz. Dadelijk heb je alle sloten vervangen en loop je tegen het volgende probleem aan. Het is niet makkelijk om een bodemloze put te herkennen, maar dan maar even door de zure appel heen en in onderdelen weg of zo. Succes!
 
Ik verwacht dat het bij een motorsloper gemakkelijk te krijgen is maar dan moet het zaakje denk ik nieuw ingeleerd worden bij de dealer.
Dat kost ook een beetje. Zo'n €200 gok ik in het wilde weg.
Je kan ook checken wat het onderdeelnummer is. Grote kans dat dezelfde ook op een z1000 07-09 zit en het slot van mijn oude zx10r 04-05 ziet er optisch hetzelfde uit. Ik weet niet of dit uitwisselbaar is, maar het is het navragen waard. Kan de zoektocht naar een 2e hands setje versnellen/
 
Ik verwacht dat het bij een motorsloper gemakkelijk te krijgen is maar dan moet het zaakje denk ik nieuw ingeleerd worden bij de dealer.
Dat kost ook een beetje. Zo'n €200 gok ik in het wilde weg.

Als hij het daarna doet en het totaal rond de 200/300 ligt, scheelt dat al aanzienlijk. Toevallig een aanbeveling wat betreft sloperij?
 
Terug
Bovenaan Onderaan