Contact slot draait niet Kawasaki z750 2008

S-E-N-E-C-A

Rookie
18 nov 2019
16
3
Amsterdam
Hi,

Ik heb de motor gekocht via de DRZ veiling, "sleutels aanwezig" stond er bij.
Ze passen ook wel, echter draait het contact niet. Met een beetje prutten draait hij 2 hele slagen, maar volgens mij met binnen huis. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen? Of moet er een heel nieuw slot op?

Ik heb al online gekeken, maar onderdelen lijken schaars.

Mocht iemand toevallig nog een contactslot (set) hebben liggen die past op een Kawasaki z750 uit 2008 dan hoor ik het ook graag?
 
Tja.. maar is dat duur? 😏

Zolang dit waar is, is er niks aan de hand: Aanschafwaarde motor + benodigde onderdelen = < marktwaarde motor.

100 + 380 is nog goeikoop motorrijden. Daar kan de 2e hand slotenset niks aan doen. :9
 
Volgens mij is ie dit: SWITCH-ASSY for ZR750M8F Z750 ABS 2008 EUROPE,MIDDLE EAST,AFRICA,UK - order at CMSNL. 442 nieuw, maar dan zal er inderdaad nog het e.e.a ingeleerd moeten worden. Zoals je ziet zit deze ook op de z1000 07-09, dus mogelijk dat dat iets oplevert in de zoektocht 2e hands?

Inmiddels heb ik me nog wat beter verdiept. Deze set werkt inderdaad, maar het inlezen van sleutels kost nog 324,99.


Deze ziet er goed uit! Wel heb ik voor de zekerheid heb ik een mail gestuurd om te vragen of er ook een moedersleutel bij zit.

Uit nieuwsgierigheid, wat heeft deze motor je gekost op zo'n veiling incl alle kosten.

Meer dan hij waarschijnlijk met de huidige onzekerheid waard is. Zoals eerder gezegd in een opwelling geboden zonder erg goed na te denken. Bod was €2800, totaal met bijkomende kosten €3.400. Als het contactslot het enige euvel is dan is het prima, maar ik heb op dit moment natuurlijk geen idee hoe hij er verder aan toe is.
 
Als je zo'n complete slotenset koopt incl. ECU hoef je niets te laten inlezen.
De chipsleutels maakt namelijk verbinding met de ECU via de ringantenne die bovenop het contactslot zit.
Daarom kun je niet gewoon een ander contactslot monteren,want dat komt dan niet overeen met je oude ECU.
Kijk ook eens op ebay als je hier geen complete set met alle sleutels kan vinden.
 
Inmiddels heb ik me nog wat beter verdiept. Deze set werkt inderdaad, maar het inlezen van sleutels kost nog 324,99.



Deze ziet er goed uit! Wel heb ik voor de zekerheid heb ik een mail gestuurd om te vragen of er ook een moedersleutel bij zit.



Meer dan hij waarschijnlijk met de huidige onzekerheid waard is. Zoals eerder gezegd in een opwelling geboden zonder erg goed na te denken. Bod was €2800, totaal met bijkomende kosten €3.400. Als het contactslot het enige euvel is dan is het prima, maar ik heb op dit moment natuurlijk geen idee hoe hij er verder aan toe is.
Dat zijn nog eens bedragen😱
 
Als je zo'n complete slotenset koopt incl. ECU hoef je niets te laten inlezen.
De chipsleutels maakt namelijk verbinding met de ECU via de ringantenne die bovenop het contactslot zit.
Daarom kun je niet gewoon een ander contactslot monteren,want dat komt dan niet overeen met je oude ECU.
Kijk ook eens op ebay als je hier geen complete set met alle sleutels kan vinden.
Owww, daar had ik zo gauw niet aan gedacht.
Dan valt de prijs nog mee.
 
Als je zo'n complete slotenset koopt incl. ECU hoef je niets te laten inlezen.
De chipsleutels maakt namelijk verbinding met de ECU via de ringantenne die bovenop het contactslot zit.
Daarom kun je niet gewoon een ander contactslot monteren,want dat komt dan niet overeen met je oude ECU.
Kijk ook eens op ebay als je hier geen complete set met alle sleutels kan vinden.
Je kan dat laten aanpassen bij Carmo electronics,
 
Kan je niet de ring over zetten op het nieuwe slot, dan hoeven alleen de sleutels geprogrammeerd te worden, dit kan met de oude sleutel als voorbeeld.
je kan ook de oude sleutel in de ring plakken en ergens anders onder de tank stoppen :)
 
Even helemaal tussendoor (correct me if im wrong, ik ken dit soort systemen alleen van 4 wielige motorfietsen met dak):

Slot en startonderbreking zijn zo ver ik weet altijd 2 losse dingen. Slot is om stroom op de motor te krijgen, startonderbreker om het ding te starten. Startonderbreker zou dus gewoon kunnen werken zonder sleutel.
Volgend idee om de rest van de motor te kunnen checken; bij je contactslot zit vaak een connector die alleen naar je slot gaat en niet naar je startonderbreker. Als je die loshaalt en de juiste pin's doorverbind (vaak een +12 volt naar een van de andere pins), zou je in principe al moeten zien dat de motor aan gaat. Met de sleutel in het contactslot zou je hem zelfs eventueel kunnen starten.
 
Even helemaal tussendoor (correct me if im wrong, ik ken dit soort systemen alleen van 4 wielige motorfietsen met dak):

Slot en startonderbreking zijn zo ver ik weet altijd 2 losse dingen. Slot is om stroom op de motor te krijgen, startonderbreker om het ding te starten. Startonderbreker zou dus gewoon kunnen werken zonder sleutel.
Volgend idee om de rest van de motor te kunnen checken; bij je contactslot zit vaak een connector die alleen naar je slot gaat en niet naar je startonderbreker. Als je die loshaalt en de juiste pin's doorverbind (vaak een +12 volt naar een van de andere pins), zou je in principe al moeten zien dat de motor aan gaat. Met de sleutel in het contactslot zou je hem zelfs eventueel kunnen starten.

Dit zou fijn zijn, iemand die dit misschien kan bevestigen voor een tweewieler?
 
Dat is op te zoeken in elk fatsoenlijk werkplaatshandboek
Bedoel je dit?:



stroomschema Kawa Z760.jpg



Dit is een print screen.
Het bestand is PDF en ik kan geen aparte bladzijde opslaan? Wie weet hoe dit moet? Ik kan alleen het hele werkplaatshandboek van de harde schijf trekken en opslaan.
 
Bedoel je dit?:



Bekijk bijlage 1552882


Dit is een print screen.
Het bestand is PDF en ik kan geen aparte bladzijde opslaan? Wie weet hoe dit moet? Ik kan alleen het hele werkplaatshandboek van de harde schijf trekken en opslaan.
Van die PDF's is halvebakke werk. Koop gewoon een haynes werkplaatshandboek. Krijg je ook alle draadkleuren er netjes in getekend. En als je aan zo'n project begint heb je sowieso een goed boek nodig.

Maar ja, daar staat het ergens in.
 
Van die PDF's is halvebakke werk. Koop gewoon een haynes werkplaatshandboek. Krijg je ook alle draadkleuren er netjes in getekend. En als je aan zo'n project begint heb je sowieso een goed boek nodig.

Maar ja, daar staat het ergens in.
Nja, ik heb dat ding al 12 jaar en nog nooit nodig gehad. Geen centje pijn.

Papieren boek is wel fijner ja. Ik heb zo'n clymer voor VFjes, en daar duik ik nog geregeld in.
Even het boek pakken, ipv de harde schijf op kop zetten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan