Contact slot kabel

8 mrt 2009
36
0
Triumph 1050 Speed Triple 2005. Leuke motor maar er kan niet meer mee gereden worden omdat hij constant stil valt. Slecht contact in het contact slot. De contacten binnen het contact slot zijn waarschijnlijk versleten of het contact is mss zelfs deels afgebroken/verroest.

Heeft iemand een idee hoe ik het contact slot langs onder kan openen zodat ik aan de contacten kan en deze kan herstellen / solderen. Het contact valt weg indien ik de kabel een beetje beweeg, in de juiste positie komt het contact terug. Met dit mooie weer verschrikkelijk dat de motor niet blijft draaien door het slechte contact.

Ik heb enkele youtube filmpjes gezien over het losmaken van het contact slot (verwijderen kroonplaat, met dremel de security schroeven een voegje maken, indien nodig verwarmen en dan losvijzen), maar eens gedemonteerd, vind ik geen info over hoe het contact slot open te maken zonder het kapot te doen.
 
bij onze eerste street triple een vergelijkbaar probleem gehad, garage had toen een tooltje gemaakt om het open te krijgen als ik het mij nog goed herinner . contacten waren doorgebrand meen ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan