Contact slot of start onderbreker

erwin71239

MF'er
10 sep 2012
180
0
Wateringen (Zuid Holland)
Hee ik ben een beetje aan het kijken want ik heb een opzich wel mooie beginners motor gezien, een ktm lc4 620 uit 1998 maar die is een keer gestolen geweest en mist nu een contact slot. Maar mijn vraag is dus wat kan ik beter nemen: een contact slot of een soort van alarm met start onderbreker. En is het moeilijk in tebouwen. Ik ben auto monteur dus ik denk dat het me wel gaat lukken maar dan heb ik wel een schema nodig

Groetjes,

Erwin

BTW weet iemand een goed universeel contactslot of een alarm met een startonderbreker?
 
Zelf heb ik een contactslot van een andere motor op mijn husaberg gemonteerd,
voordeel daar zit meestal ook meteen een dodemansknop funtie op bij contact uit.
Dus dan start ie zowieso niet , ook niet na overbruggen startrelais .

Goedkope sleutel electrische sloten, bevielen me niet bij andere projecten
gingen snel stuk of veroorzaakten stotters door slecht contact.
Marktplaats zijn genoeg tweedehands contact sloten met sleutel~ te vinden
En schema's zijn ook goed te vinden.
Maar een automonteur kan ook wel ff met multimeter in de bedrading gaan zoeken.
Bij balhoofd vindt je zowel + vanaf accu en dodemansknop aansluiting 8-)

Succes
 
Bij de meeste motorfiets contactsloten kom je vier of zes aansluitingen/draden tegen.
2 voor contact die laat stroom door bij contact aan[ oranje en rood]
2 voor dodeman/stopknop die laat stroom door bij contact uit[ zwart-wit]
2 voor nachtverlichting. die laat stroom door bij standje twee[ grijs en bruin]
de laatse twee zitten en niet altijd op en heb je ook niet nodig

Gewoon het slot doormeten met Ohm/piepfunctie, dan weet je welke draden
er sroom doorlaten bij contact aan en bij contact uit.
De twee bij contact aan, koppelen tussen de draad van accu naar balhoofd
De twee bij contact uit parralel aansluiten aan je stopknop draden
Of een op de massa/frame en een op de draad van stopknop die aan bobine/
ontsteking zit .
Klink ingewikkelder dan het is .
En dan kan tenminste niet iedere boerelul erop weg rijden
 
Terug
Bovenaan Onderaan