Contactadvertentie???

Da Weazel

Rookie
12 sep 2006
20
0
Woensdrecht
Nu ik dit bericht aan het tikken ben lijkt het haast wel een contactadvertentie.....

Maar ok zoals in het voorsteltopic al aangegeven, ik ben 35 jaar, heb al 12 jaar m'n motorrijbewijs en vind het nu eindelijk tijd worden om er (voor zomer 2007) 1 aan te schaffen.

Eisen?
Mijn voorkeur gaat uit naar een sportieve betrouwbare jap die ik puur voor de fun/vrije tijd wil gebruiken (mogelijk af en toe woon/werk maar dat is maar 20 km per dag). Prijs tussen de 2000 en 3000 k.

Na wat rondgesnuffeld te hebben op deze site, boekjes en marktplaats gaat mijn voorkeur uit naar:
- CBR 600F
- VFR 750
- YZF 600R Thundercat
Bij deze selectie heb ik puur naar de prijs/looks verhouding gekeken. Echter ik weet helemaal niets over de ervaringen/rijeigenschappen/betrouwbaarheid van deze machines. Tevens loopt het aantal km's wat ze hebben gelopen nogal uiteen. Wat kan zo ding hebben? (keb alleen maar ervaring met auto's).

Tevens is denk ik nog de moeite van het melden waard dat ik 1.90 lang ben.... wat niet op iedere motor lekker past........
 
Honda is voor de langere rijder ideaal. Verder moet je er rekening mee houden dat: des te nieuwer, des te kleiner de motor. Ben 1.93 en pas uitstekend op mn 600fje. Met de motor kan je heerlijk lange ritten maken, zonder dat je last van je polsen zal krijgen, lekkere zit en je kan er ook nog eens mee rijden als een supersport.

Boven de 50k zal de prijs enorm gaan dalen. Dit heeft natuurlijk een goede reden. Veel mensen vinden een motor met 50k km op de teller simpelweg teveel en zullen deze motoren links laten liggen
 
Eej bedankt voor je snelle reactie !! Kijk daar heb ik al wat aan. M'n lengte hoeft dus geen probleem te zijn voor een cbr 600. ;)

Maar hoe bedoel je met des te nieuwer des te kleiner?? Worden de motoren steeds kleiner dan???
 
De meeste nieuwe motoren zijn idd steeds sportiever en daardoor vaak ook kleiner. CBR600F is idd erg fijn.
 
CBR en 'Cat zijn behoorlijk vergelijkbaar en zijn beide zeker geschikt. De VFR is wat minder sportief dan de andere twee. Je zit wat rechterop, bijv. Daar staat tegenover dat het blok wel wat krachtiger is (vooral onderin).
 
de motorfietsen worden welliswaar kleiner, de zit blijft nogsteeds goed.
ik ben 1.95 en heb cbr600rr en cbr1000rr van 2004 gereden, ging prima.
ik heb zelf grote voorkeur naar honda, deze hebben wat extra beenruimte tenopzichte van de suzuki 600/750/1000 modellen.
 
Thankx! Gezien het feit dat die donderpoezen toch nog wat hoger liggen qua prijs, zal denk ik m'n keuze op 1 van de 2 honda's gaan uitvallen.

Iemand wat extra info betreffende de eigenschappen/karakter van beide machines? En hoe zit het mbt betrouwbaarheid/onderhoud? Ik vind dat laatse ook zeker niet onbelangrijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan