Contactsleutels kwijt ZX6R 98

Rammie

Rookie
5 sep 2006
4
0
Amersfoort
Hoi allemaal,

Ik ben mijn contactsleutel kwijt van mijn ZX6R uit 1998. Dus ik kan de tank ook niet meer open krijgen en hij staat op stuurslot.

Is de enige optie om een nieuw slot te kopen (en tankdop)? Of kan ik ook met mijn kentekenbewijs en framenummers naar de dealer zodat er een sleutel bijgemaakt kan worden?

Ik hoop dat dit niet al te dom overkomt, hoop dat iemand me wat info kan geven.

Groeten,

Rammie
 
Lol, dit was de reservesleutel :o -O- . Ik ben altijd goed in uitstellen... dus ik moest "nog steeds" een keer een nieuwe sleutel bij laten maken :X


(nu houd ik wel van een flinke dosis humor en sarcasme, maar ik zou ook wel graag wat serieuze reacties willen, iemand afmaken om dit soort dingen is wat makkelijk naar mijn idee)
 
Hihi... dit gaat mij ook een keer overkomen :Y . Ik moet ook nog steeds een reserve sleutel laten maken |( .

Maarre... ik denk dat je idd een ander setje sloten op de kop moet zien te tikken. Misschien van een total-lossje.
 
ik hoorde pas geleden op een motorsloop van een zaakje in rotterdam (geen idee hoe het heet) wat bij een slot zonder sleutels, weer sleutels kan maken...
maar goed je hebt het slot er natuurlijk niet zomaar uit...

anders idd uitboren.
 
Ik heb dit al een keertje meegemaakt... '(
Met motor ook op stuurslot. (GS500e)

Ik heb toen de bovenste kroonplaat gedemonteerd. Poten uit de kroonplaten halen, en dan krijg je je kroonplaten ook wel los. Je hebt dan veel meer bewegingsvrijheid en kunt hem dan zo uit je stuurslot halen. Met de kroonplaat inclusief contactslot naar een GOEDE slotenmaker. Heb je echt een goede dan kunnen ze je contactslot open maken en daar een nieuwe sleutel op maken. Ik heb er toen gelijk maar 3 laten maken, kostte me €25/€30. Die sleutels waren echt goed en pasten ook moeiteloos op de tank en op de buddyslot.

Het is wat werk, maar dit is volgens mij echt de goedkoopste en makkelijkste oplossing. Want ik was eerst ook naar de motorzaak geweest, die konden weinig voor me doen behalve dit traject aanbevelen.

Succes ermee!
 
Ik heb 't ook een keer meegemaakt. Ik ben ook zo iemand die dingen uitstelt totdat het te laat is. |( . Maar je kan idd zoals jokertje zegt, je contactslot demonteren, en die naar een goede sleutelmaker brengen, dus geen hubo of weetikwat. In Den Haag zit er een in de Jan Hendrikstraat tegenover het politiebureau. Voor 30 euri ben je klaar. Suc6.
 
Ik heb dit al een keertje meegemaakt... '(
Met motor ook op stuurslot. (GS500e)

Ik heb toen de bovenste kroonplaat gedemonteerd. Poten uit de kroonplaten halen, en dan krijg je je kroonplaten ook wel los. Je hebt dan veel meer bewegingsvrijheid en kunt hem dan zo uit je stuurslot halen. Met de kroonplaat inclusief contactslot naar een GOEDE slotenmaker. Heb je echt een goede dan kunnen ze je contactslot open maken en daar een nieuwe sleutel op maken. Ik heb er toen gelijk maar 3 laten maken, kostte me €25/€30. Die sleutels waren echt goed en pasten ook moeiteloos op de tank en op de buddyslot.

Het is wat werk, maar dit is volgens mij echt de goedkoopste en makkelijkste oplossing. Want ik was eerst ook naar de motorzaak geweest, die konden weinig voor me doen behalve dit traject aanbevelen.

Succes ermee!


en waar zit dan een GOEDE slotenmaker in't noorden van't land ????
 
Laatst bewerkt:
Vaak is het slot van de buddyseat of een helmslotje makkelijker te verwijderen dan je contactslot. Dat neem je mee naar een goede sleutelboer en klaar ben je.

stupid.gif
 
Slotje van buddyseat bijv. werkt niet bij Kawasaki omdat daar de sleutel maar voor de helft ingaat, volgens mij ook van de tankdop. Nou is het laatste deel van je sleutel wel heel simpel, maar weet niet wat zo'n sleutelmaker allemaal kan?

Ik ben trouwens al bij drie sleutelmakers geweest, en die konden m'n Kawasaki-sleutel niet namaken |( Schijnt zo'n aparte sleutel te zijn :?

Ik heb dus ook maar één sleutel en probeer 'm gewoon niet kwijt te raken O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan