Contactslot CB-400f hotwiren?

koennie

MF'er
23 sep 2004
74
1
houten
Hallo medebrikkers!

na een tijdje klooien met mij carburateurs had ik eindelijk mijn motor weer aan de praat totdat het contactslot er mee op hield. Ik parkeerde mijn motor na een lekker stukje rijden en toen ik weer weg wou rijden deed het contactslot helemaal niks meer. De accu was goed vol, geen kapotte zekeringen, alles moest gewoon werken. Met een beetje morrelen aan de stekker en wd40 heeft ie het nog even gedaan, maar na een tijdje hield hij er helemaal mee op.
Op mijn kamer (arme student...) heb ik erg weinig sleutelruimte en zou hem graag naar mijn ouders rijden om eens goed er naar te kijken.

--> Hoe sluit ik dat contactslot kort, zodat ik buiten het contactslot om mijn motor toch kan starten?

ik heb met de multimeter al even gekeken en op twee van de 5 draden meet ik een weerstand en spanning. Zouden dit de twee hoofd draden zijn?

ik hoor het graag!
 
Het is even proberen hoe het werkt, ik heb het ook ooit gehad. Je moet in elk geval twee contacten hebben die aan elkaar grenzen (ik dacht naast elkaar). Kan je prima doen met een stukje paperclip oid, dan een beetje ducktape erover en het blijft wel zitten.

In elk geval: Als de lampjes op je dashboard gaan branden, dan heb je de goede te pakken ;)
 
hallo mede student en cb400f rijder.
ik heb mijn werkplaats boek er even bij gepakt en gekeken hoe of wat te hot wire'n.
eerst de draden
als het goed is zijn die 5
rood 1x
zwart 1x
bruin wit 1x
bruin 2x

die rode, is de draad die direct van je hoofd zekering komt (de 15A) voedt het zaakie.
de zwarte draad die gaat naar de schakelaar voor de ontsteking (kill swits) remlicht en meer.
de bruin witte, de instrument verlichting en achterlicht.
en bruin de parkeerlichten.

dus als je de rode aan de zwarte verbind dan heb je rem licht en richting aan wijzers en onsteking dus je kan rijden.

dus veel succes verder.

Groet Slayer
 
bedankt allemaal! zoals 'slayer' het beschreef klopte het, ik had geen achterlicht. maargoed ik heb hem thuis gekregen.
Ik heb meer dan 10000 km met dit apparaat gereden en de laatste tijd krijg ik ineens een heleboel problemen. we zullen zien.
 
Hee, da's makkelijk! Bedankt!

[me="Texan"]gaat ff op zoek naar een CB400f ;)[/me]

Tip: edit je post ff en doe dit soort dingen bij voorkeur via de e-mail. Of ben ik nou zo'n doemdenker
 
Hee, da's makkelijk! Bedankt!

[me="Texan"]gaat ff op zoek naar een CB400f ;)[/me]

Tip: edit je post ff en doe dit soort dingen bij voorkeur via de e-mail. Of ben ik nou zo'n doemdenker


:^ binnen kort een massa aan topics dat er een hoop cb tjes zijn gejat |(

vroeger ging zo'n topic zelfs opslot
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan