Contactslot ER6N 2016

27 mrt 2023
31
21
Hoihoi!

Gisteren heb ik mijn eerste fiets opgehaald:
Kawa ER6N uit 2016.

Natuurlijk eerste ritje gehad en vandaag is mij wat opgevallen.

Het contactslot.. sleutel erin.. van het stuurslot afhalen en er weer opzetten gaat soepel!

Echter als ik haar van het stuurslot af heb, de motor wil aanzetten lijkt dat wat stroef te gaan. Alsof de sleutel over een pinnetje moet gaan (tussen de off en on stand). Het lukt wel door de sleutel iets in te drukken en dan naar verder te draaien maar ik vraag mij af of dat het gebruikelijk is? Misschien is het een soort van beveiliging?

Ik ben namelijk gewend bij andere motoren, sleutel erin naar rechts draaien zonder obstakel en gaan met die banaan.

Hoor graag 🙈
 
Wat halflive al zegt, geen zooi in het contactslot. Zorg dat je de gewoonte krijgt de sleutel op een bepaalde manier te bewegen. Kan me niet voorstellen dat het namelijk niet met een bepaalde reden zo gemaakt is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kars
Het is vaak ook net de stand waarin je stuur gedraaid staat waardoor het stuurslot net wel/niet pakt. Bij de ER6-N is indrukken voordat je kan draaien normaal.
Als het slot op die manier gewoon goed werkt zou ik niet met olie e.d. gaan rotzooien.
 
Laatst bewerkt:
Echter als ik haar van het stuurslot af heb, de motor wil aanzetten lijkt dat wat stroef te gaan. Alsof de sleutel over een pinnetje moet gaan (tussen de off en on stand). Het lukt wel door de sleutel iets in te drukken en dan naar verder te draaien maar ik vraag mij af of dat het gebruikelijk is? Misschien is het een soort van beveiliging?

Op mijn Kawa moet ik de sleutel ook iets indrukken voordat ik het contact aan kan zetten, op mijn BMW hoeft dat niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan