Contactslot GSX F

Bikerizer

MF veteraan
7 jan 2006
1.074
263
Den Haag
Hello..

Ik heb even een vraagje..
Mn buurman belde vorige week aan dat zijn contactslot van zn motor defect is.
Hij heeft hem zelf doorgemeten.
Dit was zijn verhaal: Klaar met werken, omkleden en naar huis. Sleutel erin, contact gemaakt, starten!
De startmotor gaat 3 keer rond.. Nix meer.. Maar dan echt nix! Geen licht, geen controlelampjes.. echt nix!
Na wat gemeet en gezoek naar schema's op i-net..
Contactslot defect.
Contactslot overbrugd met een draad.. Alles werkt weer! Alleen niet gepropeerd te starten. |(
Draad vanaf de accu naar het zekeringkastje gelegd.

Mijn vraag is.. Iemand ervaring hiermee?? En zo ja, iemand misschien tips om het contactslot te vervangen?
Is dit zelf te doen? Ik ben zelf handig genoeg denk ik O-)

Alvast bedankt!
:W
 
Ok, thanx..
Maar was eigenlijk meer opzoek naar iemand die me info kon geven over hoe het contactslot vervangen moet worden ;)

Simpel, zoek waar de stekker zit (naar de draadboom dus.), haal deze los.

(NB: Onderstaande ervanuitgaande dat het contactslot vast zit met breekbouten)

Dan demonteer je de bovenste vorkbrug, waat je contactslot dus aan vast zit. meestal aan elke kant een klembout op de vorkpoten, een centrale bout/moer op het balhoofd en de bouten van je clip-ons.

Vervolgens haal je een setje uitdraaiers (of linkse tap, wat je t wilt noemen.), en ga je aan de slag. Boor een gaatje van 4-5mm in de kop van de bout, doe maar een diep gat want anders pakt je uitdraaier de bout niet. vervolgens uitdraaier erop en losschroeven maar :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan