Contactslot + immobilizer R6 2005 circuitmotor uitschakelen

Lucasfalt

MF veteraan
16 jan 2006
2.882
884
Ik heb een Yamaha R6 2005 die ik ga ombouwen voor circuitgebruik.
Het is een schademotor waarbij maar 1 zwarte sleutel geleverd is,ik kan dus geen extra sleutels laten bijmaken omdat ik de rode sleutel niet heb.
Mits de nodige kosten zijn er wel bedrijven die het kunnen,maar ik vind het te duur en heb eigenlijk geen contactslot nodig.
Het contactslot zelf uitmeten en dit vervangen door een gewone schakelaar lukt me wel.
Maar wat met die transponder?
iemand ervaring met immobilizer emulators zoals deze : http://www.ebay.com/itm/Yamaha-Immo..._Automotive_Tools&hash=item337aba2832&vxp=mtr
Het zou maar vanaf 2006 zijn,maar de kleuren van de bedrading zijn gelijk,en ik lees op meerdere plaatsen dat dit mogelijk komt omdat men in de US pas vanaf 2006 immobilisers gebruikt bij Yamaha.
Of iemand die een andere (goedkope) manier gebruikt heeft om die immobiliser te omzeilen?
 
Je kunt eens kijken of je een US ECU kunt vinden. De US versie heeft die beperking niet voor een RJ09 (géén immobilizor).

Maar dat had je zelf ook al gevonden ;)

De R6R is daar overigens tot 2009 geleverd en da's het RJ09 model wat we hier tot en met 2005 hadden.
 
Laatst bewerkt:
Er staan (hier) ook wel eens YEC kabelbomen met ECU op MF te koop, overigens. (Even kijken in 't ZGG deel óf er daar om vragen).

Idee van MasterTommy is niet gek, alleen duur als je 't nieuw wil aanschaffen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een Yamaha R6 2005 die ik ga ombouwen voor circuitgebruik.
Het is een schademotor waarbij maar 1 zwarte sleutel geleverd is,ik kan dus geen extra sleutels laten bijmaken omdat ik de rode sleutel niet heb.
Mits de nodige kosten zijn er wel bedrijven die het kunnen,maar ik vind het te duur en heb eigenlijk geen contactslot nodig.
Het contactslot zelf uitmeten en dit vervangen door een gewone schakelaar lukt me wel.
Maar wat met die transponder?
iemand ervaring met immobilizer emulators zoals deze : http://www.ebay.com/itm/Yamaha-Immo..._Automotive_Tools&hash=item337aba2832&vxp=mtr
Het zou maar vanaf 2006 zijn,maar de kleuren van de bedrading zijn gelijk,en ik lees op meerdere plaatsen dat dit mogelijk komt omdat men in de US pas vanaf 2006 immobilisers gebruikt bij Yamaha.
Of iemand die een andere (goedkope) manier gebruikt heeft om die immobiliser te omzeilen?

Antenne-ring samen met sleutel ergens in de kont gooien en schakelaar voor contact gebruiken.
 
Waarom een kabelboom? Je hebt alleen ontsteking en injectie nodig.
Het is dan misschien wel geen hele uitgebreide,maar het blijft een kabelboom.
Of ga jij die even zelf maken voor een YEC ECU zonder een voorbeeld te hebben?
Als je zo goed bent,kun je waarschijnlijk ook die immobilizer gewoon omzeilen.
En zelfs een tweedehands YEC ECU zal niet voor een erg zacht prijsje aangeboden worden vermoed ik.
Liefst zou ik weten of die emulators zouden werken,of gewoon een andere simpele en goedkope manier.
 
Dus je gaat er op wachten totdat je transponderring niet meer wil communiceren met je losgeknipte zwarte sleutel (welke je ook niet meer kunt vervangen / her-programmeren doordat je de rode sleutel niet hebt)?
 
Is het niet makkelijker om een sleutel bij te laten maken? Bij mijn vorige motor had ik ook geen rode sleutel maar bij de lokale schoenmaker konden ze deze gewoon kopiëren. In Arnhem zit een bedrijf die met de zwarte sleutel originele sleutels in kan programmeren, kost dacht ik 50 euro.
 
Is het niet makkelijker om een sleutel bij te laten maken? Bij mijn vorige motor had ik ook geen rode sleutel maar bij de lokale schoenmaker konden ze deze gewoon kopiëren. In Arnhem zit een bedrijf die met de zwarte sleutel originele sleutels in kan programmeren, kost dacht ik 50 euro.

Da's knap .... Maar bij een Yamaha lukt je dat niet (tenzij je weet welke codering er in de rode sleutel zit).

Voor jouw idee: Die rode sleutel bevat het certificaat (sort of:root CA) waarmee de zwarte sleutel(s) voorzien worden van een werkend certificaat, pér slot.
 
Laatst bewerkt:
Heel knap inderdaad, maar toch is het zo. Bij mijn lokale yamaha dealer stonden ze er ook van te kijken, die wilde mij namelijk al een nieuwe ecu aansmeren :) Ik zal morgen eens opzoeken hoe dat bedrijf heet in Arnhem.

Ben ik wel benieuwd naar... laat ik er ook even wat kopieën maken van m'n huidige sleutels... Die beveiliging heeft 0.0 aan waarde dan.
 
Laatst bewerkt:
Ben ik wel benieuwd naar... laat ik er ook even wat kopieën maken van m'n huidige sleutels... Die beveiliging heeft 0.0 aan waarde dan.

Want?

Yamaha is voor zover ik weer de enige die een master key gebruikt.
Bij andere merken kan je, zolang je 1 werkende sleutel hebt, een sleutel bij laten maken en inleren. De hele bedoeling van een transponder is het systeem veiliger maken, niet een functie toevoegen oid (al wordt de aanwezigheid van een transponder natuurlijk wel kenbaar gemaakt in de folder, marketing 101).

De functie is nog steeds hetzelfde, namelijk onbevoegden (mensen zonder sleutel) de toegang ontzeggen. Het is niet zo dat je uit het niets een werkende sleutel kan maken.
 
Laatst bewerkt:
Want?

Yamaha is voor zover ik weer de enige die een master key gebruikt.
Bij andere merken kan je, zolang je 1 werkende sleutel hebt, een sleutel bij laten maken en inleren. De hele bedoeling van een transponder is het systeem veiliger maken, niet een functie toevoegen oid (al wordt de aanwezigheid van een transponder natuurlijk wel kenbaar gemaakt in de folder, marketing 101).

De functie is nog steeds hetzelfde, namelijk onbevoegden (mensen zonder sleutel) de toegang ontzeggen. Het is niet zo dat je uit het niets een werkende sleutel kan maken.

Als je de "Master" niet hebt (rode sleutel) dan zou je in theorie géén zwarte sleutels moeten kunnen maken waarmee je de bijbehorende transponder kunt bedienen. Kun je dat wél dan klopt er iets niet aan het systeem en moet dat misschien herzien worden?

Iets wat via die site overigens NIET kan... Een blanco rode sleutel is te bestellen, en blanco zwarte sleutels kunnen ze programmeren op basis van een bestaande rode sleutel....
 
Laatst bewerkt:
Als je de "Master" niet hebt (rode sleutel) dan zou je in theorie géén zwarte sleutels moeten kunnen maken waarmee je de bijbehorende transponder kunt bedienen. Kun je dat wél dan klopt er iets niet aan het systeem en moet dat misschien herzien worden?

Iets wat via die site overigens NIET kan... Een blanco rode sleutel is te bestellen, en blanco zwarte sleutels kunnen ze programmeren op basis van een bestaande rode sleutel....

Als het systeem niet werkt zoals geadverteerd moet dat wellicht herzien worden, maar mijn mening is dat een master key totaal overbodig is, geen enkele extra veiligheid biedt en alleen maar gezeik oplevert voor de eindgebruiker.
 
Antenne-ring samen met sleutel ergens in de kont gooien en schakelaar voor contact gebruiken.
Daar had ik ook al aan gedacht,maar had liever alles gewoon verwijderd.
Maar ik denk dat er niet veel anders zal op zitten,want ik vind nergens een betaalbare manier om dat te doen.
Bij Carmo had ik al gehoord,die kunnen zelfs terug een rode sleutel maken aan de hand van mijn zwarte,maar dat kost wel €300.
Voor een circuitmotor vind ik dat nutteloos.
 
Terug
Bovenaan Onderaan