contactslot, ombouwen naar schakelaar

Burger

Die hard MF'er
10 jul 2008
465
0
Ik wil bij een circuitmotor het contactslot verwijderen en ombouwen naar een schakelaar.
Het contactslot maakt gebruik van 3 draden.
De schakelaar verbindt slechts 2 draden.
Hoe kan ik dit oplossen, waarvoor dienen deze 3 draden?
 
Vandaar dat ongeveer in het midden van het bedradingsschema onder je contactslot die optie gestippeld is aangegeven. Item 1 zou dan je accu zijn.

Als ik ga kijken welke draad op de zijkant van de lampjes is aangesloten is dat de blauwe, gemerkt met 1.
 
Vandaar dat ongeveer in het midden van het bedradingsschema onder je contactslot die optie gestippeld is aangegeven. Item 1 zou dan je accu zijn.

Als ik ga kijken welke draad op de zijkant van de lampjes is aangesloten is dat de blauwe, gemerkt met 1.
Ja blauw is de aarde. Weet jij of iemand anders hoe ik hem moet aansluiten?
 
Ik heb mijn contactslot vervangen voor schakelaar maar mijn contact/alle verlichting gaat wel uit maar de motor blijft draaien.

Ik wil wel graag 1schakelaar houden en niet 2 voor contact en motor uitzetten.

CB450SC(nighthawk).jpg


Ik heb nu een schakelaar tussen R en B zitten.
 
Laatst bewerkt:
Sjezus... is het hotwiren van een motor nu zo simpel???

Vind je het gek dat die dingen om de haverklap gejat worden :X

Dus mogen we geen draadschemas meer posten bijvoorbeeld? Iedere debiel met 2 uur elektronicakennis kan een oud gebakje zonder startonderbreker hotwiren, en er zijn zelfs nog simpelere methodes die ook het stuurslot meepakken.
 
Ik heb mijn contactslot vervangen voor schakelaar maar mijn contact/alle verlichting gaat wel uit maar de motor blijft draaien.

Ik wil wel graag 1schakelaar houden en niet 2 voor contact en motor uitzetten.

[afbeelding]

Ik heb nu een schakelaar tussen R en B zitten.

Volgens mij heb je een dubbel polige schakelaar nodig die Bw en d/g met elkaar verbindt als je het contact uitzet.
 
als ik je schema even goed bekijk verbind je contact in de ON stand : R met B en Br met Br/W en als je contact uit staat Dg met B/W

ik weet niet wat je met die overige draden (BR - Br/W - Dg en B/W) hebt gedaan ?
 
Mag ik er even op wijzen dat de stroom voor de verlichting door die schakelaars heen loopt? Als je dus verlichting op de motor hebt, is de stroom vrij groot, meerdere amperes. De koplamp is al 55W, op 12V trekt die dus al 4.5 ampere.

Zorg dus dat je een stevige schakelaar gebruikt, eentje die 10 ampere op 12V aan kan zal wel ok zijn.

Ik heb zelf een drukknopje op mijn racer zitten. Die kan maximaal 1 ampere op 12V aan. Dus heb ik er een klein autorelais tussen gezet van 15A. De schakelaar schakelt het relais aan en uit. Het relais schakelt de belasting.

Nog een voordeel is dat het relais 3 afzonderlijke schakelcontacten heeft. Mijn drukknopje maar 1. Dus ik kan met het relais 3 kringen tegelijk schakelen. Ik heb er maar twee nodig (net als hawk gt), maar misschien bedenk ik nog eens iets. ;)

Edit: sorry, de koplamp wordt al via een relais gestuurd. Maar de knipperlichten. waarschuwingslichtjes en het achterlicht niet. Dat is alsnog meer dan 1A.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan