ContactSlot/sleutel versleten

zoeperhans

MF'er
13 mei 2005
65
0
amsterdam
hoi

hoe kan ik mijn contact op zo'n manier slopen dat ik het met elke sleutel (tijdelijk) kan bedienen.
het slot is van goedkope kwaliteit gemaakt kennelijk en nu al eigelijk versleten.. sleutel wil dus nauwelijks meer draaien na in het contact te hebben gestopt.

kawa er-5 '99
 
ik heb er al olie en grafiet ingedaan en is wel wat verbeterd maar sleuteltje wil nogsteeds amper/niet :r omdraaien :( (
nieuw slot is onderweg maar intussen zonder motor zitten is geen optie natuurlijk

Als je er en olie en grafiet in gegooid hebt dan kan ik me voorstellen dat het er niet beter op wordt.

Best is geen olie of ander vloeibaar spul in sloten (is meestal maar tijdelijk),
grafiet roelt in deze :} ;) :} .

(tenminste voor deursloten werkt grafiet het beste, neem aan voor cantactslot ook)


Owh ja, vloeibare smeermiddelen in sloten zijn meestal minder geschikt omdat stof, zand en troep hier in/aan blijft plakken. Met grafiet heb je dat niet.
 
Laatst bewerkt:
Heel simpel het (vloeibare...jaja....) middel van Abus kopen bij de motorboer.
Abus zal wel weten wat er in moet.....

Ik heb wel eens lopen klooien met WD40 etc., dat helpt even, maar op den duur loopt zo'n slot dan toch gewoon vast. De fijne onderdelen (pennetjes etc.) in zo'n slot gaan dan plakken en dan is het einde oefening. Dus olie of WD40 is inderdaad niet zo handig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan