contactslot/sleutels

Bigrube

Rookie
20 aug 2004
2
0
Deventer
hallo,

Heb onlangs een Suzuki gsx-r 750 gekocht.
Prima machine, maar nu heb ik problemen met het contactslot of de sleutels.
De ene keer kan ik de sleutel zo omdraaien en de andere keer moet ik 10 keer proberen voordat het lukt. Hetzelfde is het geval als ik hem op het stuurslot wil zetten. De 1 zegt dat je het contactslot in wd40 moet laten baden, ook hoor ik dat je een nieuw contactslot moet kopen of nieuwe sleutels moet laten bijmaken, maar volgens mij zijn de sleutels niet echt versleten.
Wie kan mij een goed antwoord geven op deze vraag??!!
 
FF goed kijken hoe et slot werkt, niet al te diep doordrukken met je sleutel. Probeer het es een paar keer achter elkaar op verschillende "dieptes" :)

Anders Sigma ff raadplegen, die had geloof ik ook 'iets' met contactsleutel

(kon het tochnie laten }) )
 
Hoe zwaar is je sleutelbos?
Kan zijn dat je slot is uitgesleten. In dat geval ben ik bang dat er niets anders opzit dan een nieuw slot of een revisie. Geen idee welke van beide de voordeligste optie is.
WD40 en zulk soort fratsen is alleen nuttig als het slot van binnen gecorrodeerd is of is dichtgeslibt met vuil. In dat geval is waarschijnlijk het afdekschuifje kapot dat het slot moet beschermen tegen water en vuil als de sleutel er niet inzit.
In ieder geval is het een tip om je motorsleutel niet aan een bosje te hangen. Maak er anders zo'n klein kliksysteempje aan zodat je m na het rijden aan je bos kan klikken.
 
hallo,

Heb onlangs een Suzuki gsx-r 750 gekocht.
Prima machine, maar nu heb ik problemen met het contactslot of de sleutels.
De ene keer kan ik de sleutel zo omdraaien en de andere keer moet ik 10 keer proberen voordat het lukt. Hetzelfde is het geval als ik hem op het stuurslot wil zetten. De 1 zegt dat je het contactslot in wd40 moet laten baden, ook hoor ik dat je een nieuw contactslot moet kopen of nieuwe sleutels moet laten bijmaken, maar volgens mij zijn de sleutels niet echt versleten.
Wie kan mij een goed antwoord geven op deze vraag??!!

van mijn bandit weet ik dat als je de sleutel erin hebt gestoken eerst de sleutel iets naar voren moet drukken en dan pas draaien.
btw het slot moet wel lekker gesmeerd zijn.
 
Ik kan me nog herinneren van een Bandit uit '97 die vaak buiten heeft gestaan dan je de sleutel er iets dieper in moest duwen dan dat eigenlijk mogelijk leek.
Water en stof zorgde ervoor dat de sleutel er stroef inging. Mocht smeren niet helpen, dan kan je je slot altijd bij een sleutelmaker brengen om hem te reviseren. Ga wel naar iemand die lid is van het gilde: http://www.nssg.nl/
Oh ja, als je nog een reservesleutel hebt die minder versleten is, neem die dan mee.

succes!
 
dat probleem heb ik gehad met mijn kawasaki, en na een paar weken was ik op weg naar huis toen hield die er mee voor gezien, ik heb toen de laatste 5 kilometer kunnen lopen met de motor aan de hand :(
toen ik thuis kwam, toen heb ik alles los gehaald en het bleek dan 1 van de kontakten aan de onderkant van het kontakt slot los was, ik heb nog geprobeert om de draad vast te solderen, maar dat mocht niet baten, ik heb toen bij een motor sloperij een andere gekocht voor 12.50 , en toen reed die weer als een tit.
 
ik heb het regelmatig. het slot en de sleutel verslijten allebei een beetje. dat is de reden dat ik altijd 1 origineel in de kast wil hebben liggen. het kan dus zijn dat je sleutel versleten is, maar het is net zo goed mogelijk dat je slot versleten is. Moet er wel bij zeggen dat het doorsmeren van het slot al een heel stuk scheelt. ook tegen het verder verslijten. ook een nieuwe sleutel laten maken van de huidige kan werken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan