Contactslot verwijderen Kawasaki ER5

JoeyLoos

Rookie
21 sep 2022
1
0
Ik ben laatst mijn sleutel kwijtgeraakt, nou wil ik kijken of er op het contactslot een sleutelcode staat of hem opsturen naar een slotenmaker die dan aan de hand van het slot een nieuwe sleutel kan maken. Alleen zit ik nu met het probleem dat ik de shear bolts er niet uit kan krijgen, iemand een idee hoe ik dit kan doen zonder ze uit te boren?
Foto toegevoegd voor informatie hoe de bolt erin zit, best wel heel vervelend naar mijn mening. Maar daar doen ze het natuurlijk om. |(
 

Bijlagen

  • 20220921_135656.jpg
    20220921_135656.jpg
    185,1 KB · Weergaven: 61
Toch uitboren, of anders heel de kroonplaat er af halen en die naar de sleutelmaker sturen

Al denk ik dat dan de tankdop er af halen, of je zadelslot demonteren minder moeite is :)
 
Uitboren is de enige manier,en alleen de kop eraf boren,dan kun je de rest er gewoon met een griptang uit draaien.
Een slotenmaker kan daar zeker geen sleutel op maken als de kroonplaat er nog aan hangt,het slot moet uiteen kunnen.
En een sleutel maken op tankdop of zadelslot zou ik niet doen,want die werkt dan dikwijls niet op het contactslot,dat is speciaal zo gemaakt als beveiliging.
En anders gewoon een complete gebruikte set kopen,dat moet makkelijk te vinden zijn.
 
Vroeger heeft een monteur gewoon met de losse pols een sleutel voor mijn Suzuki gemaakt.
Ik vond het wel knap.
Hij deed er heel normaal over.
Duurde ook niet heel lang. :)
 
Een nieuw contactslot kost 50 euro bij Roukama?
Ik weet niet of er een ander type op past.
Of tweedehands met tankdop er bij.
Wellicht goedkoper dan de slotenmaker?
PSX_20220923_221411.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan