Contactslot verwijderen

Boutjes

I'd like to speak to the manager!
8 mei 2006
8.839
29
Dit lijkt me uiteindelijk meer een techniek vraag dan een zac/cup vaag dus stel ik m hier nog een keer.

Omdat ik bang ben om mn sleutel te vergeten van mn motor wil ik mn rode noodstop gaan gebruiken om contact te maken. Heeft iemand ervaring met het omleggen van de elektra zonder dat je gezeur krijgt met je CDI?

Het gaat dus om het omzeilen van het contactslot zodat je geen sleutel meer nodig hebt.

De motor is een 2002 R6 circuitracer :)
 
in je contact slot zitten een x aantal draden je moet even kijken wel voor contact zorgt en deze kan je doorverbinden naar de schakelaar.

Mijn gs heeft een "off, parkeerstand, on" stand ik weet niet hoe dat bij jou motor zit.

gewoon de draden met elkaar door verbinden en wanneer die wil starten of je lichten doen het heb je de juiste draden te pakken.

Zwart is - de andere draden door verbinden met zwart
 
Omdat ik bang ben om mn sleutel te vergeten van mn motor wil ik mn rode noodstop gaan gebruiken om contact te maken. Heeft iemand ervaring met het omleggen van de elektra zonder dat je gezeur krijgt met je CDI?

Het gaat dus om het omzeilen van het contactslot zodat je geen sleutel meer nodig hebt.
Sleutel kopieren? Ik roep maar wat geks.
In je binnenzak vastzetten met een veiligheidsspeld?
 
in je contact slot zitten een x aantal draden je moet even kijken wel voor contact zorgt en deze kan je doorverbinden naar de schakelaar.

Mijn gs heeft een "off, parkeerstand, on" stand ik weet niet hoe dat bij jou motor zit.

gewoon de draden met elkaar door verbinden en wanneer die wil starten of je lichten doen het heb je de juiste draden te pakken.

Zwart is - de andere draden door verbinden met zwart

Ben bang dat t niet zo makkelijk zal gaan, heb her en der al vernomen dat er flink wat stroom door die draden gaat in vergelijking met je noodstop. Verder heb k geen lichten op de motor zitten ;)
 
Zwart is - de andere draden door verbinden met zwart
Ehm, die kleuren verschillen per merk nogal, bij suzuki is zwart-wit idd de massa, bij Honda is dat juist een 12V draad (voor de ontsteking).

Maar het makkelijkste lijkt me idd om gewoon ergens een sleutel aan je kuip te plakken (of ergens waar je m niet ziet zitten maar dr wel bij kan, voor mijn part in je reet :P).
 
Je kan toch gewoon de 2 draden van je contactslot doorverbinden :?

De rest van de draden zijn toch alleen voor je licht.

Even testen welke draden dit zijn en klaar is Klara.

Als je op deze manier het contaktslot kortsluit, heb je dus een aan/uit schakel via de noodstop.
 
Niemand een idee
Jawel, ik heb het weleens gedaan met een SRAD racer. Was een dagje puzzlen en solderen en klaar... Een bedradingsschema is wel makkelijk, dan kun je zien welke draden je moet doorverbinden. Ik had ook een klein schakelblokje gekocht waar alleen een startknop en een hoofdschakelaar zat.

Let er wel op dat fabrikanten vaak een extra safety in het contactslot hebben gemaakt om hotwiring te voorkomen. Dit is vaak niet gedocumenteerd. Vaak zit er ergens een weerstandje tussen die je dus niet meer hebt als je alles doorverbind met als gevolg dat het niet werkt, terwijl alles goed aangesloten is... En jij maar op je hoofd slaan waarom het niet werkt;)

Kortom, schakelcontacten ff doormeten als alle draden los zijn.
 
zo'n ding dus :

full
 
Ik zou een aparte schakelaar monteren ipv je contactslot, dan schakel je iig overal de spanning uit ipv alleen de ontsteking als je de dodemansknop gebruikt.

Zou ik deze twee ook parallel kunnen schakelen zodat beide functies met één handeling plaats vinden?
 
Als je schakelaar 2 contacten heeft gaat dat zeker. Let wel, je dodemansknop ga je in serie moeten zetten als je zo'n extra contactblokje gebruikt. Anders kan je op één van je knoppen zoveel rammen als je wil... :z
Zoals aangehaald zou ik ook opteren om je contact gewoon weg te bonjouren en een speciaal schakelblokje te gebruiken omdat de stroom door het sleutelcontactslot (om het simpel te houden :P ) bij sommige motoren nogal groot is (weet er ook het fijne niet van, ben industrieel eletrieker, kennis van motorelektronica is niet zo vet).
 
Terug
Bovenaan Onderaan