Contactslot verwijderen

HansGSX-R

MF veteraan
1 nov 2001
6.243
51
Ik ben bezig om het contactslot van de SRAD te verwijderen, maar loop tegen problemen aan.

Er gaan 7 draden naar toe (6 volgens wphb)en heb de hele schakelaar doorgemeten. Er worden 2x 2 draden geschakeld en 1x 3 draden. Wanneer ik de draden op de juist manier doorverbind, lijkt alles te functioneren, maar krijg ik de motor niet gestart (alsof er geen vonk is). Sluit ik de draden weer op het contactslot aan, dan start hij normaal.

Ik heb ook al gemeten of er evt. iets met aarde geschakeld wordt, maar dat is niet het geval.

Hier laat de logica me even in de steek. iemand enig idee, waar het mis gaat ?
 
Tja, ik ken het hele gebeuren niet, maar houd er rekeing mee dat er soms "extra" massadraden worden gelegd die niet op tekening staan. bijvoorbeeld: een gebruiker wordt via massa geschakeld ( o.w. via het frame) terwijl parallel daaraan (in praktijk) ook nog een extra massadraad naar een centraal aardpunt gaat. En deze staat dus niet op de tekening van het wphb..

Misschien zit daar je probleem ergens verscholen?
 
Ik zit met hetzelfde probleem voor een 2001 GSXR750. Is het verstandig er een aan/uit schakelaar tussen te plaatsen?
Hierbij een poging de schema's te uploaden.....

76953

76954

76955



Poison

Ik verbaas mijzelf...'t is in 1 keer gelukt :)
 
De "fore others" geeft toch duidelijk 7 draden aan...

"(for others)" is het juiste schema (Europees model)....alleen 't zijn in werkelijkheid 8 draden...nog 1 extra rode draad....en een oranje/rode draad die oranje/wit zou moeten zijn volgens het schema. De motor draait wel rond, maar slaat niet aan en het FI lampje knippert.

Al met al...'k ben er nog niet uit.
 
ach.....8 draden......n dagje knutselen en goochelen moet t te doen zijn :) gewoon alles doorverbinden, kom je vanzelf bij de juiste combi uit.

Heb t zelfde gehad met me oude brommer, alleen had die maar 5 draden
 
De rode draad blijkt in de kabel geplitst te zijn waarvan er 1 naar de oranje/witte draad loopt en de ander naar de oranje draad; met het contact aan worden de oranje/rode en de oranje middles de rode draad met elkaar verbonden.
De oranje/rode draad heeft aan het eind van de kabelboom een connector(tje) welke niet verbonden is. :?
In het contactslot zelf blijkt een weerstand te zitten (volgens mij 10 Ohm)

Sluit het aan zoals in schema hieronder en het werkt….nu nog een schakelaartje tussen de rode en de (oranje/rode - oranje) draad en klaar.

77054


Poison
 
Poison,

Mooi dat het werkt!
Vraag me alleen af waarom je er een schakelaar tussen wilt zetten.
Ik neem aan dat je je dodemansknop toch gewoon hebt laten zitten?

Lijkt mij een hele mooie schakelaar.
(Zo zit dat bij mij tenminste standaard aan mijn racekabelboom)
 
Poison,

Mooi dat het werkt!
Vraag me alleen af waarom je er een schakelaar tussen wilt zetten.
Ik neem aan dat je je dodemansknop toch gewoon hebt laten zitten?

Lijkt mij een hele mooie schakelaar.
(Zo zit dat bij mij tenminste standaard aan mijn racekabelboom)

Hoi Brian,

Jij zou het schakelen zoals hieronder? Ik weet niet of dat gaat werken. Als het contact aanzet en daarna de kill switch aan/uit voert de ECU niet meer de zelfdiagnose uit.....maar we gaan het proberen.

77188


Poison
 
ik weet dat het een oude topic is maar dit is denk ik beter als een nieuwe openen..

Maar kan iemand de goede schema's geven voor het verwijderenm van je contact.

de schema van poison werkt maar hij staat niet meer online.
 
Terug
Bovenaan Onderaan