Contactslot

motorgoeroe

Die hard MF'er
8 jun 2009
510
0
Hallo,

Ik heb een isseu met mijn contactslot van mijn Yzf 750 R, af en toe kan ik hem makkelijk uit de stuurslot halen maar af en toe doe ik er zo'n 10 min over. Zeer irritant.
Ik had al eerder gehoord dat dat een min puntje is van de yzf, maar dat mag de pret van zo'n lekkere fiets zeker niet drukken. In ieder geval, voordat ik helemaal afdwaal, weet iem toevallig hoe ik dat kan verhelpen?
Want ik was eigenlijk van plan om een van deze dagen ff langs motoport te rijden om te vragen naar een oplossing, maar ben bang dat ze de hoofdprijs vragen, ik heb zo dus ook geen flauw idee wat zo'n vervanging kan kosten.
Als er oplossingen zijn, dan lees ik ze maar al te graag, en is er geen optie, dan zit er niets ander op dan het te laten vervangen voor een originele.

Alvast bedankt mensen......

Groetjes
 
ik zou eerst voor een tientje een nieuwe sleutel laten maken adhv je sleutel code als je die hebt, en slot goed inspuiten met WD40....

mocht dat niet helpen kun je een oud contact slot scoren op een sloop o.i.d.
 
Eeeuh .... géén WD40 of welke andere vette zooi dan ook in je slot spuiten :N

Die vette troep trekt vuiligheid aan en werkt daardoor alleen maar verergerend, ook al lijkt het in eerste instantie te verbeteren. Je kunt proberen of een beetje grafiet (of grafietpoeder) aan je sleutel afdoende is ...
 
? ow? mij werd door een motor dealer geadviseerd om dat in het slot te spuiten.. overigens ook door een sleutelmaker.. die deed dat ook toen ik mijn sleutel liet bijmaken...

niet dat ik je niet geloof hoor! vind het gewoon raar dat die mensen dat dan deden... zeker als het slecht is geweest voor mijn slot.

waar haal je grafiet poeder? kan dat gewoon bij een bouwmarkt? of een sleutel maker?
 
Een simpel HB potlood (kern ... niet het hout) zit vol met grafiet, maar je kunt het natuurlijk ook gewoon kopen bij een doe het zelf zaak als duur slotenvet.

WD40 is leuk om je velgen mee te poetsen.... voor de rest moet je het mooi in het spuitbusje laten zitten.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie meerdere optie's....., maar nu weet ik juist waar ik achterna moet gaan, dat ga ik eerst proberen.
Ik had motoport gebeld en een andere zaak, en die vragen er gemiddeld rond de 200 euro voor, voor een originele dan. Een imitatie zou rond de 100 worden. Nou ja, ik zal eens rondkijken.
In ieder geval bedankt gozers....

gr
 
Is écht geen Yamaha kwaaltje maar een kwaaltje waaraan alle sloten onderhevig zijn die opgebouwd zijn uit kogeltjes en pennetjes.

Ieder slot moet je smeren, en dat moet je ALTIJD doen met het juiste middel, óók de eerste keer. Vettig spul houdt vuil vast en smeert in eerste instantie dus goed genoeg maar gaat op een gegeven moment alleen maar zorgen voor nog meer ellende doordat er vuil vastgehouden wordt.

Een Yamaha starten met een schroevendraaien in het contactslot ..... lukt vanwege de constructie van het slot óók niet
 
Hi,

Wimmel, ik was vandaag ff naar mijn collega en die zei idd ook dat grafietolie een juiste middel was, dus dat ga ik ff proberen

adios amigos

By the way, wat een klote weer vandaag zeg...... maar goed dat houdt mij niet tegen om te rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan