conti versus michelin

klinkie

Die hard MF'er
4 aug 2005
437
0
assen
ben van het weekend naar de Harz geweest, met drie collega's.
heb gigantisch genoten daar, mooie wegen, en lekker weer om te rijden.
maar er is mij een ding opgevallen, ik rij nl op road attack's van continental onder mijn zzr1100 streetfighter, en een van mijn collega's op de michelin pilot sport onder zijn ducati 916. na een aantal mooie haarspeldbochten en snellere bochten hoorde ik hem af en toe zeggen dat zijn voor of achterwiel wel eens weg gleed. nu heb ik constant met de zelfde snelheid achter hem aan gereden, en heb geen enkele glijder kunnen ontdekken. nu is hij een echte ducatist, dus zuinig op zijn motortje en alles tot in de puntjes verzorgd, dus aan bandenspanning oid kan het denk ik niet liggen. ik had de boel ook nog gecontroleerd op spanning ed, dus kijk ik hier toch van op. heeft iemand anders ook ervaringen over de conti road attack of vergelijk met een ander merk?
 
Hmja, is heel moeilijk oordelen. Totaal andere motor en "gevoel" is heel erg persoonlijk.

Maar.... misschien rijdt ie weinig en zitten er ouwe banden onder? Misschien verkeerde spanning, vering niet goed, banden een keer te heet geworden/lek geweest etc. etc.
 
Hmja, is heel moeilijk oordelen. Totaal andere motor en "gevoel" is heel erg persoonlijk.

Maar.... misschien rijdt ie weinig en zitten er ouwe banden onder? Misschien verkeerde spanning, vering niet goed, banden een keer te heet geworden/lek geweest etc. etc.
hij rijd wel veel, en de banden waren toch redelijk nieuw, en lek geweest lijkt me ook niet. misschien ligt het ook wel aan zijn vering hoor, maar ik vond het toch wel opvallend, daar een groot aantal mensen deze band als grote favoriet beschouwen, ongeacht wat voor motor ze onder komen. en de conti is natuurlijk vrij nieuw, en nog niet veel bekendheid heeft, maar toch ook beslist niet onderschat mag worden. heb deze genomen omdat ik ze via de zaak vrij goedkoop kan kopen, en ik toen nog niet zo'n rijder was, die alles al uit een band kon halen
(nu nog niet, maar dat zijn er maar weinig) en dit gewoon eens wou proberen. ik kwam van bridgestone batlax, en die waren ook prima hoor, maar al een beetje vierkant gereden door de vorige eigenaar.
 
niet zulk goei nieuws voor je vriend.
wel voor mij, ik was van plan om road attack's op mijn rf, te leggen als vervanging voor de bt010's die er nu opliggen.
blij om te horen dat ze goed bevallen, zal van de week eens even informeren naar de prijs

RFast
 
Ik heb ooit een keer een paartje Pilot Sport op de Buell gehad maar kwamen pas echt tot hun recht tijdens een trackdag: Op de weg kreeg ik er altijd moeilijk "warmte" in en voelden altijd wat houtig aan. Misschien werken ze wel goed op motoren met flink wat meer vermogen maar dan moet je wel permanent het gas er op houden voor het beste resultaat. Ik denk dat Pilot Roads of de Contis inderdaad beter werken (en ongetwijfeld volgt nu de gebruikelijk papegaaien lofzang over de Pilot Powers _O- ).
 
Misschien heeft hij een hele andere rijstijl, motor onder je wegduwen, enz, en hang jij er lekker naast? Normaal staan die Conti's niet eens in de schaduw van Michelin's. Gevoel van wegglijden kan ook pschylogisch zijn, die MPP's vallen echt in de bocht, en als je dan geen zelfvertrouwen hebt voelt het wellicht als wegglijden. Nog afgezien van het aan-uit karakter van zo'n Twin als je nerveus aan het gas zit in een bocht. Gas erop dus. :]
 
heb idd wel eens gehoord dat de mpp's slecht warm willen worden, daarintegen de conti's vlot warm zijn. toch op de terug weg de beide banden eens nader onderzocht, en zagen dat beide wel aan slijtage onderhevig zijn bij vlot doorrijden rechtuit op de lange baan. kregen allebei wel snel een "vlakke kant" aan de band. btw, na 220 km constant 150/160km p/u te hebben gereden, kon je het rubber van beide banden haast met je duim oprullen.
en het niet in de schaduw mogen staan bij de mpp's vind ik zwaar overdreven, want ik denk dat de conti's (ze hebben bij conti het nu net weer lekker opgepakt) in de toekomst alleen maar beter worden.
jaja ik weet het, dit wordt weer zo'n welles nietes verhaal,, van wat de een niet lust, vreet de ander zich dood in, maar ik wou hiermee gewoon zeggen dat conti op dit moment in mijn ogen goed aan de weg timmert, en michelin mij enigszins wat tegenvalt. dit mag ik eigenlijk niet zeggen na een voorbeeld, maar toch.
 
Michelin pilot sport wordt traag warm, MPP daarintegen snel !

De Kale

heb idd wel eens gehoord dat de mpp's slecht warm willen worden, daarintegen de conti's vlot warm zijn. toch op de terug weg de beide banden eens nader onderzocht, en zagen dat beide wel aan slijtage onderhevig zijn bij vlot doorrijden rechtuit op de lange baan. kregen allebei wel snel een "vlakke kant" aan de band. btw, na 220 km constant 150/160km p/u te hebben gereden, kon je het rubber van beide banden haast met je duim oprullen.
en het niet in de schaduw mogen staan bij de mpp's vind ik zwaar overdreven, want ik denk dat de conti's (ze hebben bij conti het nu net weer lekker opgepakt) in de toekomst alleen maar beter worden.
jaja ik weet het, dit wordt weer zo'n welles nietes verhaal,, van wat de een niet lust, vreet de ander zich dood in, maar ik wou hiermee gewoon zeggen dat conti op dit moment in mijn ogen goed aan de weg timmert, en michelin mij enigszins wat tegenvalt. dit mag ik eigenlijk niet zeggen na een voorbeeld, maar toch.
 
die conti-road attacks zijn ook zeer goed getest in de toer/sport banden test.
ik dacht als 2e na de Metzeler roadtec.
het wegglijden heeft ook met vering en rijstijl te maken .
sommigen drukken hun motor naar beneden in de bochten.
anderen gaan er naast hangen.
pilot-power moet wel een goeie bochtennemer zijn , daar zal het echt niet aan liggen.
 
ben van het weekend naar de Harz geweest, met drie collega's.
heb gigantisch genoten daar, mooie wegen, en lekker weer om te rijden.
maar er is mij een ding opgevallen, ik rij nl op road attack's van continental onder mijn zzr1100 streetfighter, en een van mijn collega's op de michelin pilot sport onder zijn ducati 916. na een aantal mooie haarspeldbochten en snellere bochten hoorde ik hem af en toe zeggen dat zijn voor of achterwiel wel eens weg gleed. nu heb ik constant met de zelfde snelheid achter hem aan gereden, en heb geen enkele glijder kunnen ontdekken. nu is hij een echte ducatist, dus zuinig op zijn motortje en alles tot in de puntjes verzorgd, dus aan bandenspanning oid kan het denk ik niet liggen. ik had de boel ook nog gecontroleerd op spanning ed, dus kijk ik hier toch van op. heeft iemand anders ook ervaringen over de conti road attack of vergelijk met een ander merk?

Ik heb het precies andersom ervaren, had eerst een Pilot Sport, daarna (om wat kosten te besparen) een Conti Roadattack, 2x naar de Eifel geweest, ene keer met de pilot sport, andere keer met de roadattack, beide keren goed weer en dezelfde route gereden, de roadattack ging bij mij op een moment glijden en ik kan er ook lang niet zo plat mee door de bocht als de pilot sport (als deze op is komt er dus weer een pilot sport op :) ) de Conti is zeker geen slechte band, maar de combi met mijn motor is dus niet zo optimaal... Het vergelijk met 2 verschillende motoren is denk ik ook niet optimaal, de ene motor is zwaarder dan de andere, vermogen is anders, overbrenging van vermogen naar band naar weg is anders, misschien doet de roadattack het ook niet goed op een Duc....
 
Ik heb het precies andersom ervaren, had eerst een Pilot Sport, daarna (om wat kosten te besparen) een Conti Roadattack, 2x naar de Eifel geweest, ene keer met de pilot sport, andere keer met de roadattack, beide keren goed weer en dezelfde route gereden, de roadattack ging bij mij op een moment glijden en ik kan er ook lang niet zo plat mee door de bocht als de pilot sport (als deze op is komt er dus weer een pilot sport op :) ) de Conti is zeker geen slechte band, maar de combi met mijn motor is dus niet zo optimaal... Het vergelijk met 2 verschillende motoren is denk ik ook niet optimaal, de ene motor is zwaarder dan de andere, vermogen is anders, overbrenging van vermogen naar band naar weg is anders, misschien doet de roadattack het ook niet goed op een Duc....



Dan zou ik als ik jou was eens de Pilot Powers proberen :Y

die hebben dat opwarm probleem niet en geven het zelfde gevoel als de sports ;)
 
Ik heb het precies andersom ervaren, had eerst een Pilot Sport, daarna (om wat kosten te besparen) een Conti Roadattack, 2x naar de Eifel geweest, ene keer met de pilot sport, andere keer met de roadattack, beide keren goed weer en dezelfde route gereden, de roadattack ging bij mij op een moment glijden en ik kan er ook lang niet zo plat mee door de bocht als de pilot sport (als deze op is komt er dus weer een pilot sport op :) ) de Conti is zeker geen slechte band, maar de combi met mijn motor is dus niet zo optimaal... Het vergelijk met 2 verschillende motoren is denk ik ook niet optimaal, de ene motor is zwaarder dan de andere, vermogen is anders, overbrenging van vermogen naar band naar weg is anders, misschien doet de roadattack het ook niet goed op een Duc....

ik kocht een sv1000s in 2003 waar fabrieksaf pilot-sports onder lagen.
na de inrij-periode van 1600km heb ik ze direct vervangen omdat ze levensgevaarlijk zijn als je echt bochten gaat nemen.
om over nat wegdek maar te zwijgen over die ...pilot-sports.
heb toen Pirelli,s diablo laten monteren en daar was erg goed mee te rijden.
nu rijd ik met pilot-road onder me GS en die bevallen prima voorlopig.
iemand die nou nog pilot-sportbanden koopt is niet goed wijs is mijn mening.
voor dat geld is er zoveel beters te verkrijgen , alle toerbanden zijn al beter dan die mislukking van Michelin.
Michelin weet dat de pilot-sports een grote FLOP zijn hoor , ik heb er ooit met een vertegenwoordiger over gesproken.
ze geven het alleen niet toe in het openbaar.
 
ik heb ook een tijdje met pilot sport gereden, deden het prima bij mij.. maar reed toen nog wat minder agresief O-)
conti totaal geen ervaring mee :N

normale diablo's vind ik levensgevaarlijk als ze koud zijn, die dingen glijden dan alle kanten op.. nog bij geen enkele band zo erg gehad..

Nu op Supercorsa's en die glijden alleen als mn zijstandaard of carter de grond raakt })
 
Toen ik de Trophy 900 kocht zaten er (nieuwe)Conti's onder. Daar mee rond gereden, en bij elke bocht wel het idee dat het achterwiel uitbrak. Bij nat weer wilde wel eens mijn voorwiel hele andere dingen doen dan ik in gedachten had. Uit pure ellende heb ik er michelin pilot's onder laten zetten, en dat na zo'n 3000km op de conti's te hebben gesukkeld. Ik koop nooit, maar dan ook nooit meer conti's. Wat een bagger is dat. De michelins bevallen mij zeer goed, ook met nat wegdek. Op de Sprint RS van mijn vrouw liggen bridgestone's. Ook daar niet dat geglibber in m.n. bochten.
Continental heeft wat mij betreft afgedaan.
 
Ik rij zelf al jaren met Michelin Pilot Sport en ik heb er eigenlijk nog nooit het idee gehad dat ze weg wilden glijden. Voor mij in elk geval geen anderen meer.
 
Ik rij zelf al jaren met Michelin Pilot Sport en ik heb er eigenlijk nog nooit het idee gehad dat ze weg wilden glijden. Voor mij in elk geval geen anderen meer.
Alleen als ze koud waren, eenmaal warm bieden ze supergrip, igg hetzelfde als MPP. :Y

Eerste en enige band waarbij ik ineens kon sliden als Gary Mccoy, zo mooi gaven ze aan op het randje te zitten. Misschien is het dat het wel, ze geven teveel info. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan